De bedoeling was om een fs1 en een tzr samen te voegen tot een brommer.
Wat ik toen wilden bleek in de praktijk niet haalbaar ik wilden gewoon teveel tzr op een fs1 frame.
Zo wilden ik voorvork en wielen in een fs1 frame , de schijfremmen voor en achter van de tzr en het am6 motortje.
Met name de vork en de wielen bleek toch allemaal te fors te zijn voor het iele fs1 frame het verstoorden de ranke lijn van de fs1 teveel.
Het project is mede daarom toen gestopt.
Maar het bleef in mijn hoofd zitten en na wat speurwerk op internet kwam ik voorbeelden tegen die wel haalbaar lijken.
Het nieuwe idee is om van de TZR alleen de motor met aanbouw delen te gebruiken de stuur bedieningen links en rechts en het instrumenten paneel.
De draadboom van de tzr zal ernstig aangepast moeten worden omdat alle componenten zoals de cdi en andere relais in het frame van de fs1 moeten.
Ik ben bijna een hele dag bezig geweest om te kijken of ik alles in het fs1 frame kwijt kan, dat kan dus maar dan moet de draadboom van de tzr gewijzigd worden.
Het wijzigen betekent vooral inkorten en verlengen van de draden en stekkers hergroeperen omdat de componenten in het fs1 frame op andere locaties komen als in het tzr frame.
De brommer zal een zij contactslot krijgen met een fs1 blokje betekent dit 7 draden maar de tzr draadboom bestaat uit 32 draden , maar na wat studie weet ik nu hoe ik dit met een zij contact van een fs1 werkend kan krijgen.
Er zijn nog wel wat vraagtekens maar daar kom ik wel uit.
De snelheids meter is nog wel een dingetje bij de tzr is deze digitaal bij de fs1 natuurlijk niet , en het instrumenten paneel en een losse teller boven de koplamp word een beetje veel.
Het motortje.
Het am6 blokje is iets kleiner dan het fs1 blokje maar door de plaats van de carburateur neemt het toch wat meer plaats in.
Het moet daardoor iets naar voren geplaatst worden zodat de carburateur niet in het frame gaat vallen, maar er zou wel een stukje onder de luchtfilter ingang
weg geslepen moeten worden om het door tombo voor gestelde power filter te kunnen gebruiken.
Wat de bevestiging van de motor betreft lijkt het nu dat het frame op het uitslijpen voor het luchtfilter na vrijwel intact kan blijven, maar dat wil ik aan mensen overlaten die daar meer kijk op hebben.
Het am6 blokje zelf heeft speling op de krukas dat heeft dus een revisie nodig maar dat wil ik pas doen als het zeker is dat dit project gaat slagen.
De remmen.
Ook niet onbelangrijk natuurlijk de achterrem zal de standaard fs1 rem blijven de voorrem wil ik eigenlijk het liefst een schijfrem, dit zou dan de standaard DX rem
moeten worden met eventueel de rempot op het stuur van de tzr (dit remt beter dan met de fs1 rempot) maar dit moet ik even bekijken omdat de DX voorpoot die ik heb bedoeld was voor de 378,naast deze dx voorpoot heb ik er nog een maar daar mis ik de remklauw van en een goede is best lastig te vinden.
Dat ik hier een nieuw topic over aan gemaakt heb heeft er mee te maken dat in mijn P,tjes topic deze brommer niet echt past , al was het alleen maar omdat het geen P meer word deze krijgt vaste steunen in plaats van trappers.
word vervolgd.

Dit is een beetje wat ik bedoel voor de ophanging van de motor.