pee67 schreef:carrejans schreef:Die zijn niet gewijzigd aan hoe ik ervoor altijd reed.
En is dat dan met dezelfde cilinder?
Is dezelfde cilinder, ja.
pee67 schreef:carrejans schreef:Die zijn niet gewijzigd aan hoe ik ervoor altijd reed.
En is dat dan met dezelfde cilinder?
pee67 schreef:carrejans schreef:Ik ga voor de zekerheid jerrycan maar weggooien. Je weet nooit of je vergeten bent olie erin te doen. Redelijk onwaarschijnlijk, maar wil ik nu niet meer riskeren.
Weggooien?
Beter ga je opnieuw mengen, mocht het al gemengd zijn doe je er toch gewoon weer ongemengde benzine bij
carrejans schreef: Dan rij ik met 1:20. Kan toch niet goed zijn?
carrejans schreef:pee67 schreef:carrejans schreef:Ik ga voor de zekerheid jerrycan maar weggooien. Je weet nooit of je vergeten bent olie erin te doen. Redelijk onwaarschijnlijk, maar wil ik nu niet meer riskeren.
Weggooien?
Beter ga je opnieuw mengen, mocht het al gemengd zijn doe je er toch gewoon weer ongemengde benzine bij
Dan rij ik met 1:20. Kan toch niet goed zijn?
NIX schreef:Meng met 98. Ik zal wel weer een beerput opentrekken, maar 95 is schrale troep.
NIX schreef:Ding is vet zat, dus dat is het probleem niet. Je had gewoon met meer verschillende toerentallen moeten rijden en toch vaker moeten stoppen.
Overgang uitlaatpoort-cilinderwand afronden kan nooit kwaad en heb ik meermaals in de FAQs benoemd.
Deze brommer is te heet geworden, dat gebeurt gewoon als de cilinder nog ruw is. veel verschillende toerentallen helpen, niet op de motor afremmen en de ontsteking moet op tijd staan en de kop moet te teveel compressie hebben.
Einddemper kan ook nog teveel dichtzitten.
Waarom heb je een RD zuiger? Niet dat dat uitmaakt, maar ik ben nieuwsgierig.
Meng met 98. Ik zal wel weer een beerput opentrekken, maar 95 is schrale troep.
En even over de mengverhouding 1:20, dat werd in de 70-er jaren aanbevolen. De olie was niet zo goed als de mengolie nu, ook toen was 1:20 megavet en zelfs normaal had een berg lood die heerlijk smeerde en koelde. Het was dus wel degelijk anders.
fs-ael schreef:Het was vandaag ook 30 + graden, erg warm dat vinden fs1tjes ook niet fijn
carrejans schreef:Zonet de segmenten van de piston gehaald. Dan in de cilinder gedaan; helemaal bovenaan gelijk.
Ik kan er net een voelermaat van 0.25mm tussengeduwd krijgen.
Ik weet niet wat voor de fs1 voorgeschreven is?