Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:04
- Locatie: Middelburg
Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Ik heb vandaag een 16mm spruitstuk binnengekregen, hiervoor zat er 9mm spruitstuk op met lange hals. Zoals op onderstaande foto:
Nu krijg ik mijn carburateur er dus niet meer lekker op..
Het 16mm spruitstuk heeft namelijk niet de lange hals (de verlening in het 9mm spruitstuk is zoals ik het zie gewoon op een 16mm gelast).
Het gat in het blok komt daardoor niet lekker uit, volgens mij kan ik hier nog wel mee leven. De bout beschadigd zo wel na een paar keer wisselen maar volgens mij zit hij wel vast genoeg.
Het rubber bovenop de carburateur ruimte past met geen mogelijkheid meer.. Ik heb geprobeerd de carb wat verder naar buiten te plaatsen maar dan sluit hij niet meer af op het spruitstuk start niet meer.
Hoe kan ik dit oplossen?
Nu krijg ik mijn carburateur er dus niet meer lekker op..
Het 16mm spruitstuk heeft namelijk niet de lange hals (de verlening in het 9mm spruitstuk is zoals ik het zie gewoon op een 16mm gelast).
Het gat in het blok komt daardoor niet lekker uit, volgens mij kan ik hier nog wel mee leven. De bout beschadigd zo wel na een paar keer wisselen maar volgens mij zit hij wel vast genoeg.
Het rubber bovenop de carburateur ruimte past met geen mogelijkheid meer.. Ik heb geprobeerd de carb wat verder naar buiten te plaatsen maar dan sluit hij niet meer af op het spruitstuk start niet meer.
Hoe kan ik dit oplossen?
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:04
- Locatie: Middelburg
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Ik denk dat het probleem mbt het rubbertje al opgelost is
Dit is de situatie nu:
En dit is een ori rubbertje van het internet:
De gaatjes zitten duidelijk verder naar achter op die van het laatste plaatje.
Alleen het vastschroeven gaat dus niet echt lekker.. Zijn hier nog tips voor?
Dit is de situatie nu:
En dit is een ori rubbertje van het internet:
De gaatjes zitten duidelijk verder naar achter op die van het laatste plaatje.
Alleen het vastschroeven gaat dus niet echt lekker.. Zijn hier nog tips voor?
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Komen de gaatjes wel overeen met de schroefgaten in het blok?
Yamaha Sheriff 1981
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:04
- Locatie: Middelburg
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Ja dat wel! Dezelfde vier boutjes, ook het membraan past net zoals op de 9mm.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Ik weet al wat je bedoelt.
Het boutje van de carburateur zelf die kan je prima aandraaien met een schroevendraaier alleen schuin ipv recht.
Het boutje van de carburateur zelf die kan je prima aandraaien met een schroevendraaier alleen schuin ipv recht.
Yamaha Sheriff 1981
- Kees
- 250km gereden
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
- Locatie: Doezum
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Er zijn twee types carterdeksels en spruitstukken. Ik heb zelf een 2f2 staan waar een spruitstuk met lange hals op hoort, mijn 1j5 heeft een korte. Als de combinatie carterdeksel/spruitstuk niet matcht is het een beetje pielen om de carb vast te schroeven ( schuin aandraaien, zoals Marco zegt) wel heb je het bij het spruitstuk behorende afdichtingsrubber nodig ( daar zijn dus ook 2 types van).
Zie bijgaande foto's.
2f2
1j5
2 carterdeksels (van 3e8 en 2ru)
Groet'n uut Doezum,
Kees.
Zie bijgaande foto's.
2f2
1j5
2 carterdeksels (van 3e8 en 2ru)
Groet'n uut Doezum,
Kees.
Groet uut Doezum,
Kees.
Kees.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:04
- Locatie: Middelburg
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Dat zijn duidelijke foto's Kees! Ik snap hoe het werkt. Ik ga dan een rubbertje regelen!
Bedankt voor de informatie!
Gr Max
Bedankt voor de informatie!
Gr Max
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Dat lange spruitstuk zat origineel op de 76er 1j5 met het bijbehorende carburateur rubber en de dunne luchtfilterslang en het koppeling carter met het gaatje wat meer naar het midden.
De 1j5 van 77 had weer de dikke luchtfilterslang en het korte membraam.
Het lange membraam en de dunne luchtfilterslang waren een poging de fs1 meer te smoren , De overheid maakten destijds al een punt van het opvoeren van schakelbrommers, en dreigden met maatregelen, die ze in 1983 door voerden en de doodsteek waren voor de schakelbrommers.
De 1j5 van 77 had weer de dikke luchtfilterslang en het korte membraam.
Het lange membraam en de dunne luchtfilterslang waren een poging de fs1 meer te smoren , De overheid maakten destijds al een punt van het opvoeren van schakelbrommers, en dreigden met maatregelen, die ze in 1983 door voerden en de doodsteek waren voor de schakelbrommers.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Kees
- 250km gereden
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
- Locatie: Doezum
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
fs1man schreef:Dat lange spruitstuk zat origineel op de 76er 1j5 met het bijbehorende carburateur rubber en de dunne luchtfilterslang en het koppeling carter met het gaatje wat meer naar het midden.
De 1j5 van 77 had weer de dikke luchtfilterslang en het korte membraam.
Het lange membraam en de dunne luchtfilterslang waren een poging de fs1 meer te smoren , De overheid maakten destijds al een punt van het opvoeren van schakelbrommers, en dreigden met maatregelen, die ze in 1983 door voerden en de doodsteek waren voor de schakelbrommers.
Leuke aanvullende info, Jos bedankt daarvoor. Mooi die parate kennis van jou over de verschillende modellen en uitvoeringen!
Roept bij mij echter wel een vraag op als het gaat om mijn 2f2. Dit brommertje komt via Bart van de eerste eigenaar en het blokje is volgens zeggen nooit uit elkaar geweest. Toch hier een carterdeksel voor lange hals.... Kennelijk dan toch eens een koppelingsdeksel vervangen.
Groet uut Doezum,
Kees.
Kees.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Kees schreef:Er zijn twee types carterdeksels en spruitstukken. Ik heb zelf een 2f2 staan waar een spruitstuk met lange hals op hoort, mijn 1j5 heeft een korte. Als de combinatie carterdeksel/spruitstuk niet matcht is het een beetje pielen om de carb vast te schroeven ( schuin aandraaien, zoals Marco zegt) wel heb je het bij het spruitstuk behorende afdichtingsrubber nodig ( daar zijn dus ook 2 types van).
Groet'n uut Doezum,
Kees.
Van die afdekrubbers zijn er 4 soorten
1 van 69 type zonder inkeping voor het veertje
2 voor kabelchoke
3 voor handchoke
4 voor handchoke en begrenst spruitstuk
Yamaha Sheriff 1981
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
max1193 schreef:Dat zijn duidelijke foto's Kees! Ik snap hoe het werkt. Ik ga dan een rubbertje regelen!
Bedankt voor de informatie!
Gr Max
Wel zo veilig !!
Yamaha Sheriff 1981
- scirocco
- 500km gereden
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 28 nov 2010, 14:28
- Locatie: friesland
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
Kees schreef:fs1man schreef:Dat lange spruitstuk zat origineel op de 76er 1j5 met het bijbehorende carburateur rubber en de dunne luchtfilterslang en het koppeling carter met het gaatje wat meer naar het midden.
De 1j5 van 77 had weer de dikke luchtfilterslang en het korte membraam.
Het lange membraam en de dunne luchtfilterslang waren een poging de fs1 meer te smoren , De overheid maakten destijds al een punt van het opvoeren van schakelbrommers, en dreigden met maatregelen, die ze in 1983 door voerden en de doodsteek waren voor de schakelbrommers.
Leuke aanvullende info, Jos bedankt daarvoor. Mooi die parate kennis van jou over de verschillende modellen en uitvoeringen!
Roept bij mij echter wel een vraag op als het gaat om mijn 2f2. Dit brommertje komt via Bart van de eerste eigenaar en het blokje is volgens zeggen nooit uit elkaar geweest. Toch hier een carterdeksel voor lange hals.... Kennelijk dan toch eens een koppelingsdeksel vervangen.
Naar mijn mening is Aleen de 2F2 met dit Lange spruitstuk uitgevoerd
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 mei 2016, 09:04
- Locatie: Middelburg
Re: Carburateur vastmaken op 16mm spruitstuk (past niet)
marco schreef:max1193 schreef:Dat zijn duidelijke foto's Kees! Ik snap hoe het werkt. Ik ga dan een rubbertje regelen!
Bedankt voor de informatie!
Gr Max
Wel zo veilig !!
Goeie
Interessant stuk fs1man! Ik merk duidelijk verschil op mn 10mm carb met dit 16mm spruitstuk!