Bouwjaar onbekend.

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bouwjaar onbekend.

Bericht door Lukas251 »

Ik heb sinds gisteren een nieuw projectje.
Maar het blijk een samenraapsel van alles en nog wat te zijn.
Het blok is een 380 maar het frame nummer is een groot raadsel. Ik vind er nergens iets van terug en het staat niet vermeld in de lijst met kadernummers.
Is er iemand die me kan vertellen wat het type en bouwjaar zou kunnen zijn?

F5-04635... is het kadernummer.

Afbeelding

mvg
Lukas
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bouwjaar onbekend.

Bericht door marco »

Amerikaanse uitvoering uit 1968
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door Lukas251 »

marco schreef:Amerikaanse uitvoering uit 1968


Bedankt. Kan je even toelichten hoe je tot die info komt? Ik heb er jammer genoeg geen papieren bij, maar dat was in die tijd nog niet nodig veronderstel ik, en zou willen proberen om hem in te schrijven als motor.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door fs-ael »

geschiedenis.php

De F5-b Voorloper van de fs1.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door Lukas251 »

Ik ga ervan uit dat het nummer er zelf ooit is ingeklopt...

Heb het eens naast een ander frame gehouden (1975 1J5) en heb toch enkele verschillen gezien.
Langs de linkerkant zijn er maar 2 gaatjes terwijl in alle andere frames die we liggen hebben er 3 zitten.
Afbeelding

Geen gaatjes om een helmslot te bevestigen. Is er dan een type geweest waar dit niet kon?
Afbeelding
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door NIX »

Dat is alleen zo in de 380 frames (en NL 378). De latere frames hebben ook maar 2 gaatjes, maar dan verder uit elkaar dan de vroege met 2 gaatjes.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door marco »

Is een oud frame dus 2 gaatjes dicht bij elkaar.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door Lukas251 »

NIX schreef:Dat is alleen zo in de 380 frames (en NL 378). De latere frames hebben ook maar 2 gaatjes, maar dan verder uit elkaar dan de vroege met 2 gaatjes.


Als ik kijk naar bv deze en ook de foto bij de modelgeschiedenis zijn de gaatjes toch verder uit elkaar? (geen garantie da het frame echt klopt.. maarja)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hoe zit dat dan met het helmslot?
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door fs-ael »

Het helmslot is bij fs1's rond 1973 gekomen, oudere frame's hebben geen bobbel met montage gaten.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door NIX »

En kijk maar eens goed tussen die bouten, daar zit nog een afgedopt gaatje. Precies zoals bij de 380 hoort.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door Lukas251 »

fs-ael schreef:Het helmslot is bij fs1's rond 1973 gekomen, oudere frame's hebben geen bobbel met montage gaten.

:baas:

NIX schreef:En kijk maar eens goed tussen die bouten, daar zit nog een afgedopt gaatje. Precies zoals bij de 380 hoort.

ja, maar dat zit er niet op dit frame. Hier zijn er maar 2, zonder 1 dat afgedekt is. Maar welk model heeft dan wel maar 2 gaatjes?
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door fs-ael »

Iedere oude fs1 waarbij het frame nr begint met fs1 heeft 2 gaatjes dicht bij elkaar, een enkele 378 ook nog denk ik.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door NIX »

Die hebben vaak 3 gaatjes. Latere types hebben 2 gaatjes die wat verder uit elkaar zitten.
Kijk eerst even in de FAQ.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door pee67 »

NIX schreef:Die hebben vaak 3 gaatjes. Latere types hebben 2 gaatjes die wat verder uit elkaar zitten.


en zo is het!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Bouwjaar onbekend.

Bericht door fs1man »

Het Helmslot kwam er in 1974 standaard op , maar de bevestiging en de bobbel zeg maar waren er al bij de wat latere 1972 modellen.
Wat de gaatjes voor de Bobine betreft is het allemaal wat minder duidelijk , mijn 69er heeft er 3 maar daar is er zelf 1 van geboord.
De andere volgens Yamaha bouwjaar laat 1969/1970 hetzelfde verhaal , de 72 er met een 5 bak framenummer heeft er 3 waarvan 1 afgedopt.
De 74er 378 en de 75er 468 en de 76er 1j5 hebben er eveneens 3 waarvan 1 afgedopt , het 77 1j5 frame heeft er maar 2.
Maar ik heb ook 1975 378 frames gehad waar maar 2 gaten in zaten wat verder uit elkaar voor het 2e model bobine.
Er zijn meerdere onderdelen die naar een bepaalde bouwjaar range kan leiden , maar ik hanteer eigenlijk een regel de modellen tot 1977 en de modellen vanaf 1977.
De lijst zou te lang worden als ik alle veranderingen die vanaf de 1j5 van 1977 anders zijn hier neer zou typen dat bespaar ik jullie dus maar :mrgreen:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie