Bouwjaar onbekend.
- Lukas251
- 1500km gereden
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
- Locatie: Gent
Bouwjaar onbekend.
Ik heb sinds gisteren een nieuw projectje.
Maar het blijk een samenraapsel van alles en nog wat te zijn.
Het blok is een 380 maar het frame nummer is een groot raadsel. Ik vind er nergens iets van terug en het staat niet vermeld in de lijst met kadernummers.
Is er iemand die me kan vertellen wat het type en bouwjaar zou kunnen zijn?
F5-04635... is het kadernummer.
mvg
Lukas
Maar het blijk een samenraapsel van alles en nog wat te zijn.
Het blok is een 380 maar het frame nummer is een groot raadsel. Ik vind er nergens iets van terug en het staat niet vermeld in de lijst met kadernummers.
Is er iemand die me kan vertellen wat het type en bouwjaar zou kunnen zijn?
F5-04635... is het kadernummer.
mvg
Lukas
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23398
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Lukas251
- 1500km gereden
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
- Locatie: Gent
Re: Bouwjaar onbekend.
marco schreef:Amerikaanse uitvoering uit 1968
Bedankt. Kan je even toelichten hoe je tot die info komt? Ik heb er jammer genoeg geen papieren bij, maar dat was in die tijd nog niet nodig veronderstel ik, en zou willen proberen om hem in te schrijven als motor.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Re: Bouwjaar onbekend.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lukas251
- 1500km gereden
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
- Locatie: Gent
Re: Bouwjaar onbekend.
Ik ga ervan uit dat het nummer er zelf ooit is ingeklopt...
Heb het eens naast een ander frame gehouden (1975 1J5) en heb toch enkele verschillen gezien.
Langs de linkerkant zijn er maar 2 gaatjes terwijl in alle andere frames die we liggen hebben er 3 zitten.
Geen gaatjes om een helmslot te bevestigen. Is er dan een type geweest waar dit niet kon?
Heb het eens naast een ander frame gehouden (1975 1J5) en heb toch enkele verschillen gezien.
Langs de linkerkant zijn er maar 2 gaatjes terwijl in alle andere frames die we liggen hebben er 3 zitten.
Geen gaatjes om een helmslot te bevestigen. Is er dan een type geweest waar dit niet kon?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Bouwjaar onbekend.
Dat is alleen zo in de 380 frames (en NL 378). De latere frames hebben ook maar 2 gaatjes, maar dan verder uit elkaar dan de vroege met 2 gaatjes.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23398
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Lukas251
- 1500km gereden
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
- Locatie: Gent
Re: Bouwjaar onbekend.
NIX schreef:Dat is alleen zo in de 380 frames (en NL 378). De latere frames hebben ook maar 2 gaatjes, maar dan verder uit elkaar dan de vroege met 2 gaatjes.
Als ik kijk naar bv deze en ook de foto bij de modelgeschiedenis zijn de gaatjes toch verder uit elkaar? (geen garantie da het frame echt klopt.. maarja)
En hoe zit dat dan met het helmslot?
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Re: Bouwjaar onbekend.
Het helmslot is bij fs1's rond 1973 gekomen, oudere frame's hebben geen bobbel met montage gaten.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Bouwjaar onbekend.
En kijk maar eens goed tussen die bouten, daar zit nog een afgedopt gaatje. Precies zoals bij de 380 hoort.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Lukas251
- 1500km gereden
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
- Locatie: Gent
Re: Bouwjaar onbekend.
fs-ael schreef:Het helmslot is bij fs1's rond 1973 gekomen, oudere frame's hebben geen bobbel met montage gaten.
NIX schreef:En kijk maar eens goed tussen die bouten, daar zit nog een afgedopt gaatje. Precies zoals bij de 380 hoort.
ja, maar dat zit er niet op dit frame. Hier zijn er maar 2, zonder 1 dat afgedekt is. Maar welk model heeft dan wel maar 2 gaatjes?
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Re: Bouwjaar onbekend.
Iedere oude fs1 waarbij het frame nr begint met fs1 heeft 2 gaatjes dicht bij elkaar, een enkele 378 ook nog denk ik.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Bouwjaar onbekend.
Die hebben vaak 3 gaatjes. Latere types hebben 2 gaatjes die wat verder uit elkaar zitten.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Bouwjaar onbekend.
NIX schreef:Die hebben vaak 3 gaatjes. Latere types hebben 2 gaatjes die wat verder uit elkaar zitten.
en zo is het!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Bouwjaar onbekend.
Het Helmslot kwam er in 1974 standaard op , maar de bevestiging en de bobbel zeg maar waren er al bij de wat latere 1972 modellen.
Wat de gaatjes voor de Bobine betreft is het allemaal wat minder duidelijk , mijn 69er heeft er 3 maar daar is er zelf 1 van geboord.
De andere volgens Yamaha bouwjaar laat 1969/1970 hetzelfde verhaal , de 72 er met een 5 bak framenummer heeft er 3 waarvan 1 afgedopt.
De 74er 378 en de 75er 468 en de 76er 1j5 hebben er eveneens 3 waarvan 1 afgedopt , het 77 1j5 frame heeft er maar 2.
Maar ik heb ook 1975 378 frames gehad waar maar 2 gaten in zaten wat verder uit elkaar voor het 2e model bobine.
Er zijn meerdere onderdelen die naar een bepaalde bouwjaar range kan leiden , maar ik hanteer eigenlijk een regel de modellen tot 1977 en de modellen vanaf 1977.
De lijst zou te lang worden als ik alle veranderingen die vanaf de 1j5 van 1977 anders zijn hier neer zou typen dat bespaar ik jullie dus maar
Wat de gaatjes voor de Bobine betreft is het allemaal wat minder duidelijk , mijn 69er heeft er 3 maar daar is er zelf 1 van geboord.
De andere volgens Yamaha bouwjaar laat 1969/1970 hetzelfde verhaal , de 72 er met een 5 bak framenummer heeft er 3 waarvan 1 afgedopt.
De 74er 378 en de 75er 468 en de 76er 1j5 hebben er eveneens 3 waarvan 1 afgedopt , het 77 1j5 frame heeft er maar 2.
Maar ik heb ook 1975 378 frames gehad waar maar 2 gaten in zaten wat verder uit elkaar voor het 2e model bobine.
Er zijn meerdere onderdelen die naar een bepaalde bouwjaar range kan leiden , maar ik hanteer eigenlijk een regel de modellen tot 1977 en de modellen vanaf 1977.
De lijst zou te lang worden als ik alle veranderingen die vanaf de 1j5 van 1977 anders zijn hier neer zou typen dat bespaar ik jullie dus maar
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.