geen benzine in cilinder maar membraam lijkt wel te werken

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
franstolen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2012, 23:08

geen benzine in cilinder maar membraam lijkt wel te werken

Bericht door franstolen »

Ik heb een eigenaardig probleem. Mijn FS1 heeft prima gelopen maar lekte olie, dus ik heb een nieuwe pakking geplaatst.

Nu loopt de motor niet meer. Naar mijn idee krijgt de cilinder geen benzine. Ik heb het membraam getest, maakt toeterend geluid en bij aanzuigen gaat er gewoon lucht doorheen.

Ik ben begonnen met benzine rechtstreeks in de cilinder te doen met alles erop en eraan, starten lopen, maar niet zonder de benzine in de cilinder te doen. Meerdere keren geprobeerd met steeds slechter resultaat. Na een aantal pogingen gewoon niet meer starten.

Ik dacht dat dat zou kunnen komen doordat er wellicht vloeibare benzine op zou hopen in de uitlaat waardoor er te veel tegendruk ontstaan en starten dan niet meer zou lukken. Daarom uitlaat eraf gehaald en weer geprobeerd, starten lopen, zo lang als ik wil. Als de motor draait, is er dus voldoende benzine toevoer.

Als ik daarna de motor wilde starten, lukte dat niet zonder benzine rechtstreeks in de cilinder te doen. Met uitlaat gemonteerd is er geen leven in te krijgen. De uitlaat is nieuw, niet verstopt en met de mond gewoon door te blazen. Dus geen verstoppingen.

Ik begrijp er dus niets meer van. Membraam lijkt te werken als de motor loopt, zonder uitlaat lukt het de motor te starten en aan de praat te houden, langer dan de hoeveelheid benzine die er mer de hand in de cilinder is gedaan. Met uitlaat gemonteerd was er in het begin wel te starten, maar nu niet meer. Ik heb hele carburateur schoongemaakt en doorgeblazen, nieuwe pakking gemonteerd tussen membraam en blok en nieuwe pakking tussen vlotterkamer en carb gezet.

Iemand suggesties wat ik nog kan proberen?

redelijk wanhopig aan het worden :evil: :twisted:
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: geen benzine in cilinder maar membraam lijkt wel te werk

Bericht door pee67 »

franstolen schreef:Ik heb een eigenaardig probleem. Mijn FS1 heeft prima gelopen maar lekte olie, dus ik heb een nieuwe pakking geplaatst.

Nu loopt de motor niet meer. Naar mijn idee krijgt de cilinder geen benzine. Ik heb het membraam getest, maakt toeterend geluid en bij aanzuigen gaat er gewoon lucht doorheen. als je de werking van het membraan gaat testen moeten bij het aanzuigen de plaatjes de doorgang afsluiten. Kijk je membraan dus nog eens goed na.


redelijk wanhopig aan het worden :evil: :twisted:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: geen benzine in cilinder maar membraam lijkt wel te werk

Bericht door pee67 »

Bij een FS1 blok

Gaat de zuiger naar boven, da ontstaat er een onderdruk waardoor de plaatjes van het membraan open gaan staan en er benzine aangezogen kan worden .

Gaat de zuiger naar beneden, dan ontstaat er een overdruk waardoor de plaatjes van het membraan sluiten en er dus geen benzine aangezogen kan worden
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
yambra
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 sep 2009, 18:31

Re: geen benzine in cilinder maar membraam lijkt wel te werk

Bericht door yambra »

Hoi Frans heb je wel de juiste pakking gebruikt,die voor een membraam blok.
Lijkt mij dat het blokje ergens makkelijker lucht kan zuigen dan door het membraam.
franstolen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2012, 23:08

Re: geen benzine in cilinder maar membraam lijkt wel te werk

Bericht door franstolen »

Dank voor jullie suggesties. Ik ga nieuwe beter pakkingen bestellen en nieuwe membraam plaatjes. Jullie horen mijn vorderingen van me
Plaats reactie