Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor fs1man » 23 feb 2018, 12:20

Bij een 2ru gaat ook het achterlicht en de teller verlichting over de accu, ik verdenk daarom ook de gelijkrichter of het contactslot.
Als je de verlichting perfect wil hebben stap dan over naar 12 volt, met een gecombineerde spanning regelaar/gelijkrichter, bij voorkeur van een tzr 50, je kunt ook de tzr accu gebruiken.
bij led heb je toch al snel strooilicht dat wil jij niet en je tegenliggers zeker niet.
overigens rij ik al jaren met deze opzet en ik heb sindsdien nog maar een keer een voorlamp kapot gehad, deze was gewoon aan het eind van zijn brand uren. het mooie met deze set up is dat mocht de voorlamp knappen, de rest van de verlichting, achterlicht en teller gewoon heel blijft.
daarnaast kan je draadboom intact blijven, slechts de gele draad van de ontsteking, door trekken naar de spanning regelaar, en het scheelt een stuk in de kosten, ten opzichte van led verlichting.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3838
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor pee67 » 28 feb 2018, 21:00

Iemand die een goede duidelijke foto heeft waar een complete TMI uitlaat goed zichtbaar op is?
Ook graag de afmetingen en diameters erbij.
Heb hier een zeer aparte uitlaat liggen die er erg veel op lijkt, er is alleen geen TMI in gestanst.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5350
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor marco » 01 maart 2018, 19:47

Wat is tmi?
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22715
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor Nozem » 01 maart 2018, 20:04

marco schreef:Wat is tmi?

@Marco
Zie onderstaande topic
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?f=2&t=9780
Avatar gebruiker
Nozem
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 03 feb 2016, 14:51
Woonplaats: Joure

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor marco » 01 maart 2018, 21:41

Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22715
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor carrejans » 09 maart 2018, 08:16

Wie kan me wat vertellen over volgend framenummer: FS1-500222 ?
Type/jaar/land/4- of 5-bak ?
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor fizzie » 09 maart 2018, 15:44

carrejans schreef:Wie kan me wat vertellen over volgend framenummer: FS1-500222 ?
Type/jaar/land/4- of 5-bak ?

Is blijkbaar een 4 bak Belgische street.
Avatar gebruiker
fizzie
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 14 sep 2011, 14:37

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor fizzie » 09 maart 2018, 15:46

fizzie schreef:
carrejans schreef:Wie kan me wat vertellen over volgend framenummer: FS1-500222 ?
Type/jaar/land/4- of 5-bak ?

Is blijkbaar een 4 bak Belgische street.

Is ook een erg symmetrisch nummer. Is het wel origineel?
Avatar gebruiker
fizzie
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 14 sep 2011, 14:37

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor carrejans » 09 maart 2018, 18:56

Ik wist niet dat de Belgische street een 4-bak versie had. Dacht dat dit altijd 5-bak was.

Heb jij toevallig een lijst met framenrs? Die op het forum is allesbehalve compleet.
carrejans
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 14 sep 2007, 18:18
Woonplaats: Koersel

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor fizzie » 10 maart 2018, 15:26

carrejans schreef:Ik wist niet dat de Belgische street een 4-bak versie had. Dacht dat dit altijd 5-bak was.

Heb jij toevallig een lijst met framenrs? Die op het forum is allesbehalve compleet.

Nee, ik hoor af en toe iets. Maar de leidraad is dit forum.
Avatar gebruiker
fizzie
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 14 sep 2011, 14:37

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor barttm » 02 apr 2018, 21:52

Zit er verschil tussen een zadel van een Engelse 394 en een Nederlandse eerste type fs1/ 378? Beide zijn type met plaatjes tank maar toch is het partnummer voor het zadel anders.

260-2473000 (Nederlands)
394-2473001 (Engels)
Yamaha FS1 3E9 (1981)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
barttm
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 28 jul 2006, 19:12
Woonplaats: Hilversum

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor bdk9001 » 05 apr 2018, 08:15

Ik zou graag een hogedrukkop op m'n 2RU willen hebben, maar helaas heb ik niet bepaald de spullen (en kennis) in huis om een kop te vlakken. Is er wellicht iemand in het midden van het land die mij zou willen helpen om een K-star kop te vlakken?
Avatar gebruiker
bdk9001
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 29 maart 2017, 14:16

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor marco » 05 apr 2018, 16:44

Die is al hoge druk.
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22715
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor athenayamaha » 05 apr 2018, 18:49

Bij die K-star kopjes zit volgens mij nog wel een ''randje'' (die bij een originele 2RU kop heel dik is. dit randje kun je er eventueel al wel uit vlakken met een stuk schuurpapier (korrel 400) op een ondergrond die 100% vlak is. draai dan wel steeds je kop, omdat je de boel niet scheef wilt vlakken. een echt druk kopje zal uitgedraaid moeten worden, maar geeft uiteindelijk wel de beste prestaties.

De kopjes die je zo kunt kopen zijn natuurlijk wel zo gemaakt dat je eigenlijk altijd safe zit, want mopperende mensen die door hun kopje gedoe krijgen met hun brommer door vastlopen, gat in de zuiger enz.. willen ze niet.

Als je je kop met de schuurpapier methode gaat vlakken, en je monteert de boel weer test dan even hoeveel speling je tussen je zuiger en kop hebt. Dit doe je door een stukje soldeertin van 1.5 mm om te buigen en door je bougie gat te steken, dan even de zuiger op en neer draaien, dan knijp je je stukje tin tussen de zuiger en kop. dat plat geknepen stukje tin meet je weer met je schuifmaat. je bent zeker veilig als de kleinste afstand 0.8 mm is. Je kunt wel krapper gaan, maar de boel wordt dan ook een stukje heter omdat de druk veel hoger wordt, met eventuele gevolgen die daarbij horen (warm/vast lopen, gat in zuiger)

Je verliest wel snel vermogen bij een grotere afstand tussen zuiger en kop, ook wel ''squish'' genoemd.

Succes :D
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 562
Geregistreerd: 27 sep 2007, 22:02
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Grote-kleine-vragen-topic #9

Berichtdoor ginofs1 » 05 apr 2018, 20:44

wat voor cilinder het je?
als dit een 2ru cilinder is dan kan je beter je 2ru kopje laten bewerken.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14468
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten