2RU elektrisch schema

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

2RU elektrisch schema

Bericht door carrejans »

Is het elektrisch schema van een 2RU wat verschillend van dat van de 1J5, dat op het forum staat?
Heeft iemand dit schema?
Of weet iemand wat de verschillen zijn?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: 2RU elektrisch schema

Bericht door pee67 »

Klik Hier http://fs1forum.com/pdf.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
dan klik je op werkplaatshandboek 1987 en dan klikken op openen
en daar klik je op de laatste pagina 6 van 6 en dan heb je het schema
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: 2RU elektrisch schema

Bericht door NIX »

Het verschil zit vooral in het contactslot waar teller en achterlicht bij 2RU stroom van de accu krijgen ipv de gele draad van de lichtspoel.
Kijk eerst even in de FAQ.
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: 2RU elektrisch schema

Bericht door carrejans »

Bedankt Peter. Nooit geweten dat het daar te vinden was. Kan Niels (of moderator) deze misschien toevoegen aan de Elektrische schema's? (http://www.fs1forum.com/elektra.php" onclick="window.open(this.href);return false;)

Bedankt Nix. Al enkele fs1's onder handen gehad, maar dit was mijn eerste 2ru. Vond het al raar dat achterlicht op batterij werkte.
Ik zie ook een extra diode staan tussen zwarte draad blok en de aansluiting naar de bobine. Waarvoor is deze nodig? En waar situeert deze zich juist op de brommer?
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: 2RU elektrisch schema

Bericht door fs1man »

2Ru draadboompjes zitten onderling ook nog wel verschillen in.
Ik heb afgelopen jaar de 74er de RD50M en de 77er in aanbouw van een 2ru draadboom voorzien, maar alle drie waren ze anders.
De een had geen draad voor de voorremlicht schakelaar. de andere weer wel. en eentje had ook de claxon draden in de hoofddraadboom verwerkt dat hadden die andere 2 weer niet.
Dat bij een 2ru de teller en het achterlicht branden zonder dat de motor loopt vind ik wel jofel vooral met 12 volt wat die weerstand nou doet daar zijn verschillende verhalen over.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: 2RU elektrisch schema

Bericht door NIX »

Die doet zo goed als niets, ik haal hem er eigenlijk altijd tussenuit.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: 2RU elektrisch schema

Bericht door ginofs1 »

Elektra ! ik zeg niets, anders krijg ik van nix en schroevendraaier in mijn r....
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: 2RU elektrisch schema

Bericht door fs1man »

Ach Gino Nix is zuinig op zijn gereedschap Dus hij zal zijn schroevendraaier niet snel in donkere ruimtes deponeren :mrgreen:
Trouwens ik heb eindelijk 1 van de twee cilinders die jij een paar jaar geleden gehoond hebt eindelijk op een brommer gezet en ben deze nu aan het inrijden.
Ik heb er nu ongeveer 60 km mee gereden, nog niet op de top snelheid, maar ondanks dat het een 3e8 cilinder is klinkt hij als een fs1 cilinder en heeft de trekkracht van een f5b cilinder, nix heeft er ook nog wat aan bewerkt , ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben en kan niet wachten tot ik er een keer volgas mee kan.
Die andere cilinder een 2ru gaat waarschijnlijk volgend jaar op een 2ru blokje dat momenteel bij nix ligt.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie