Hulp FS1 Sheriff gezocht

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Dank je wel! Deze is het https://images.app.goo.gl/WggE5giJbNoWXDZV6" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een 50cc, er zit een 49cc cilinder op en het blok is een 5a3.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Kijk! Een Nederlandse Sheriff. In dat geval, en de problemen die je hebt. Zou ik je membraam nakijken, als deze niet goed sluit en open gaat, doet hij ook niets. Heb ik laatst ook gehad.

Op je membraam zit je carburateur, zwarte plaat in blok, achter carburateur met ronde ingang. Klepjes nakijken ... even door blazen en zuigen , of kijken dat ze krom zijn, dus open, als je hem eruit haalt, Als je zuigt moeten ze helemaal afsluiten. Tenminste dat doe ik.Je moet wel 4 schroeven los draaien, en je zou een slagschroevendraaier nodig kunnen hebben.
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Heb het membraan nagekeken, zat wel een hele lichte kromming op 1 van de klepjes. Heb de klepjes iets vaster gezet zodat die kromming weg is. Kan helaas nog steeds niet starten.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Hoe nat is de bougie? En wat voor sproeier zit erin? Hij loopt al met een sproeier 60 bijvoorbeeld. En de naald in de laagste stand. Want hij start op andere sproeiers. Extra gas geven met hendel bij starten moet niet nodig zijn.

Je zei dat hij eerst wel liep? Heb je iets veranderd de laatste tijd? Het kan natuurlijk van alles zijn. Te weinig compressie, zuigerveren gebroken, vonk niet sterk genoeg, afstelling niet goed. Uitlaat verstopt. Luchtfilter verstopt, keer met open zijkant van carburateur starten ! Luchstel schroef niet goed afgesteld , ongeveer 1,5 slag uit.

En ga zo maar door.
Laatst gewijzigd door P@trick op 31 mar 2019, 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door marco »

Ontsteking wel op tijd?

Als die vonkt en benzine krijgt moet die eigenlijk wel lopen.

Al met een beetje remmenreiniger geprobeerd te starten ?
Yamaha Sheriff 1981
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Eigenlijk moet je systematisch zo’n beetje alles nakijken en niet teveel tegelijk. Anders heb je weer te veel variabelen. Ik zou even proberen wat Marco zegt.

Een paar boeken is ook geen overbodige luxe:

viewtopic.php?f=7&t=555" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; zelf sleutelen.

https://www.fs1forum.com/pdf.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb vooral haynes veel gebruikt.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Niet om lullig te doen, vonkt hij wel met contactsleutel op aan?
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Ja, hij vonkt met contactsleutel op aan :)
Bougie is goed nat.
Heb de onstekingstijd weer gecheckt en nog wat aangepast, maar geen resultaat.
Heb nu een nieuwe bobine, nieuwe bougies, nieuwe bougiedop, nieuw kontaktslot en remmenreiniger besteld (en een set chroomstrips, getriggerd door deze foto https://images.app.goo.gl/WggE5giJbNoWXDZV6" onclick="window.open(this.href);return false;). Wordt vervolgd...
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Denk dat ik het probleem heb.. de zuigerveer zat vastgeklemd.
Heb al eerder problemen gehad met de zuigerveer, toen was de zuigerveer geknapt en in de zuiger gesleten. Daarna nieuwe zuiger aangeschaft. Zo te zien heeft de zuiger aardig wat groeven van klein vijzel o.i.d.Ben nu de cilinder aan het nakijken, daar zit aardig wat koolstofaanslag richting de uitlaat, misschien dat dat langs de zuiger wordt getrokken, of misschien toch een nieuwe cilinder..?
https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0E5Uzl7VGsoeDy" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door marco »

Die Zuiger is op.

Je kan je oude cilinder naar een overmaat laten honen en boren
Yamaha Sheriff 1981
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Mooi dat je iets verder bent! Of cilinder laten honen en nieuwe zuiger. Of nieuwe cilinder en nieuwe zuiger en zuigerveren bij beide .
Laatst gewijzigd door P@trick op 06 apr 2019, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door Tombo »

Als je tevreden bent over je cilinder, dan zou ik 'm idd laten boren met een nieuwe zuiger erbij
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door marco »

Tombo schreef:Als je tevreden bent over je cilinder, dan zou ik 'm idd laten boren met een nieuwe zuiger erbij
En als die ook netjes is en mooie poortjes dan is de keus niet zo moeilijk
Yamaha Sheriff 1981
FS80SE
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017, 22:27

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door FS80SE »

Hij doet het!
Na vervangen van de zuiger en het licht schuren van de cilinderwand loopt ie weer perfect.
Het lijkt erop dat de verhouding van de mengsmering te schraal was waardoor de zuiger vast is gaan lopen. Ik ga binnenkort kijken of ik in plaats van zelf te smeren, de oliepomp weer kan aansluiten.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Hulp FS1 Sheriff gezocht

Bericht door P@trick »

Mooi dat hij weer werkt! Waarschijnlijk toch te weinig compressie om de starten door de kapotte zuigerveer.

Daar verschillen de meningen hier ;) ik heb zelf de pomp schoon gemaakt van een nieuwe keerring voorzien en er lekker weer ingestopt, niets is handiger dan gewoon euro 95 of 98 tanken bij het station.

Maar als hij het niet doet, loopt de boel vast. Ik heb zelf er een doorzichtig slangetje tussen gedaan om te zien of er olie naar de motor gaat.
Plaats reactie