Yamaha fs1 2ru project

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Jorritk
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2018, 23:40

Yamaha fs1 2ru project

Bericht door Jorritk »

Hallo, mijn naam is Jorrit.
Ik heb een Yamaha fs1 2ru rood uit 1987. Ik heb hem uit elkaar gehaald en begin hem nou weer goed in elkaar te zetten. Dit omdat er veel roest aanwezig was op het frame en achterbrug. Verder wat onderdelen in het blok vervangen. Maar nu stuit k op een paar problemen:
-De kabelboom is in zijn geheel niet goed meer, nu heb ik op internet bij jmpb onderdelen wel een gehele kabelboom gezien, maar mijn vraag is of die kabelboom er wel in kan.
-Ik wil graag de tank opnieuw rood spuiten, maar weet iemand welke kleur rood ik precies moet kopen en van welk merk.
-ik wil ook de voetrem spuiten, maar weet ook niet precies in welke kleur grijs.
-Het aluminium voorspatbord zitten plekjes op, geen vuil. Ik weet niet hoe ik die plekjes goed weg kan werken. Hetzelfde geld voor de uitlaat.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Steijg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22:05

Re: Yamaha fs1 2ru project

Bericht door Steijg »

Beste Jorritk,

- Die van JMPB is niet geschikt voor de 2RU.
Deze van Leertouwer wel.

http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... ps=30||pg=" onclick="window.open(this.href);return false;

- Kleurcodes veranderen nog wel eens, maar een goede verfswinkel kan de kleur opnemen en meteen voor je mengen en in een spuitbus gieten. Houd er wel rekening mee dat je het op een tank gaat gebruiken waar brandstof op gemorst wordt. Dus schuur hem goed, gebruik een goede primer, goed kwaliteit verf en een sterke blanke lak als eindlaag. Ook kan de verfwinkel je hierin adviseren.

- Wat befreft de voetrem, ook bij de verfwinkel laten adviseren, wellicht hebben ze nog een goede industrielak. Ook hier geld een goede voorbereiding als je niet na 2 maanden met bladerende verf wil zitten.

-Er zijn van die aluminium en chroom poetsen die je gewoon bij de gamma kan kopen.
Een bekende is commandant. deze heb je in verschillende grofheden. Als je een laag getal neemt zal het chroom matteren, bij 7 zal het misschien weinig doen.
Blijven hannesen.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Re: Yamaha fs1 2ru project

Bericht door fs-ael »

Een spatbord is van verchroomd staal, kleine roest spikkels kun je poetsen met fijne staalwol. kost heel weinig en werkt super.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Yamaha fs1 2ru project

Bericht door NIX »

De voetrempook moet je eigenlijk laten verzinken. En anders zinkspray en blanke lak.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie