Goeiedag allemaal,
Mijn naam is Ard en ik ben in het bezit van een Yamaha !
Het geen FS1 maar omdat ik vind dat ie er wel veel op lijkt stel ik de vraag hier maar als dat mag.
Het is een 1967 YL2Mc Trailmaster 100 uit Amerika.
De oliepomp bleef "hangen" en daardoor bleef de 2takt olie doorlopen en kwam zodoende in het carter terecht als ie stilstaat.
Nu heb ik de pomp uit elkaar gehaald en al doende zijn me 2 kleine onderdeeltjes weggevlogen. Het zijn twee heel kleine ronde "staafjes" die onder een tandwiel ring zaten.
Weet iemand of die ergens te krijgen zijn ? Ik wil graag dat de motor origineel blijft. Of heeft iemand misschien nog een pomp liggen voor onderdelen ?
De twee staafjes zijn op nummer 6 op de onderdeel foto te vinden.
https://images.cmsnl.com/img/partslists ... QmqhxIbmhM" onclick="window.open(this.href);return false;
Hartelijke groeten, Ard
Oliepomp vraag
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Oliepomp vraag
Heb wel pompjes liggen, maar alleen voor 50cc. Je zou de partsnummers eens moeten vergelijken.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 jul 2019, 17:49
Re: Oliepomp vraag
Hallo Nix, Ik heb geen onderdeel nummer kunnen vinden.
Maar ik zou wel langs kunnen komen als dat uitkomt want ik woon zelf redelijk dichtbij.
Groeten, Ard
Maar ik zou wel langs kunnen komen als dat uitkomt want ik woon zelf redelijk dichtbij.
Groeten, Ard
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: Oliepomp vraag
Leuk ding.
Nog nooit gezien.
Nog nooit gezien.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 jul 2019, 17:49
Re: Oliepomp vraag
Ze zijn vooral in het noordwesten van Amerika verkocht. Je kan er het bos mee in en daar hebben ze heel veel van.
Er zitten twee achtertandwielen op, door het grote over het kleine te schuiven (even wat werk, vier bouten los en weer vast) en de ketting een stukje te verlengen heb je 4 versnellingen "lage gearing" om steile paden op te komen.
Latere modellen hebben een klein extra versnellingsbakje waardoor je alleen hendeltje over hoeft te halen om tussen hoog en laag te schakelen.
Er zitten twee achtertandwielen op, door het grote over het kleine te schuiven (even wat werk, vier bouten los en weer vast) en de ketting een stukje te verlengen heb je 4 versnellingen "lage gearing" om steile paden op te komen.
Latere modellen hebben een klein extra versnellingsbakje waardoor je alleen hendeltje over hoeft te halen om tussen hoog en laag te schakelen.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 jul 2019, 17:49
Re: Oliepomp vraag
Hoi Nix, heb je een PB gestuurd.