FS1 start niet, carburateur?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
The Alamo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2019, 19:42

FS1 start niet, carburateur?

Bericht door The Alamo »

Even een vraag aan de leden. FS1 heeft 2 maanden stil gestaan, probeerde vandaag te starten en dat lukte niet. Bougie blijft droog (geeft wel een vonk) dus geen benzine toevoer. Door een dun slangetje onder de carburateur met afvoer onder het blok lekt behoorlijk veel benzine.
Enig idee wat het probleem is. (vlotter vast?)
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: FS1 start niet, carburateur?

Bericht door kittop »

Vlotterbakje loshalen inclusief slangetje.
Op het slangetje blazen en je vinger op het koperen overstroompijpje houden, als er lucht ontsnapt is hij lek, waardoor het benzine niveau niet op voldoende hoogte komt.
The Alamo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2019, 19:42

Re: FS1 start niet, carburateur?

Bericht door The Alamo »

Dank je, ga het morgen even nakijken
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: FS1 start niet, carburateur?

Bericht door P@trick »

Kan ook rommel onderin het bakje van het kraantje zitten en loopt het dus helemaal de carburateur niet in, heb ik ooit ook eens gehad. Eerst even kijken of er wel benzine doorloopt als kraan op open of op reserve staat.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: FS1 start niet, carburateur?

Bericht door NIX »

Sproeier(s) verstopt.
Kijk eerst even in de FAQ.
The Alamo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2019, 19:42

Re: FS1 start niet, carburateur?

Bericht door The Alamo »

Schiet mij maar lek, voordat ik de carburateur ging demonteren eerst nog even proberen te starten en met een trap starte mijn fs1, (wel behoorlijk wat rook uit de uitlaat) 5 minuten laten draaien . Ik blij en begonnen te poetsen. Na een uurtje nogmaals starten en niks, hij sloeg niet aan. Afgelopen zondag 4 liter ecomaxx benzine getankt.
Wie heeft hierop antwoord?
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: FS1 start niet, carburateur?

Bericht door HotWheels »

Dus je hebt het ontvangen advies (sproeier, benzinefilterkraan en vlotterbak) genegeerd? Zal dus aan het poetsen gelegen zijn. Probeer nog eens te starten zonder vooraf te poetsen dan.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: FS1 start niet, carburateur?

Bericht door kittop »

The Alamo schreef:Schiet mij maar lek, voordat ik de carburateur ging demonteren eerst nog even proberen te starten en met een trap starte mijn fs1, (wel behoorlijk wat rook uit de uitlaat) 5 minuten laten draaien . Ik blij en begonnen te poetsen. Na een uurtje nogmaals starten en niks, hij sloeg niet aan. Afgelopen zondag 4 liter ecomaxx benzine getankt.
Wie heeft hierop antwoord?
Okay,,,, je bent beginner.

Even voor de goede orde:
A) in je benzinetank zit bagger
B) je benzinekraan sluit niet af en/of is vol met bagger
C) je vlotterafsluiting sluit niet af en/of is vol met bagger

Hierdoor sijpelt je benzine vanuit je tank rechtstreeks door naar de krukasruimte.
De benzine verdampt en de tweetakt olie blijft achter.
Hierdoor staat de krukasruimte vol met olie en benzine

Bestel:
a) vlotterbakpakking
b) revisiesetje benzinekraan

Trek je tank van je brommer en ga flink schudden, daarna verwijder je de benzine.
Je vult je tank met een half litertje benzine en herhaal je de cyclus totdat er je geen vuil ziet meekomen
(een oude koffie filter doet wonderen om te controleren of de tank schoon is)

Je trekt de benzinekraan en de carburateur uit elkaar en je maakt deze losse onderdelen schoon m.b.v een compressorspuitje.
Je controleert je benzine kraan of hij goed afsluit door het benzineslangetje er aft te trekken.
Je zet de boel weer in elkaar zo zoals het hoort, haalt de bougie los, maakt deze ook schoon, gooi een doppie benzine in de bougiegat, monteer de bougie en duw je brommer latgas aan.
Je zal zien dat er in je straat een nieuwe paus gekozen is en je gaat een blokje omrijden. Hierdoor wordt de troep uit je krukasruimte je uitlaat in geblazen en je zal merken dat de brommer beter op het gas gaat reageren.

Daarna kan je pas gaan poetsen, viespeuk... :D :D :D
Plaats reactie