Fs1 iets meer power geven.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 dec 2019, 23:15
Fs1 iets meer power geven.
Hallo allemaal, Ik heb een Yamaha fs1 2ru uit 86 ik wil hem graag rond de 60 laten lopen ik heb een originele 2ru cilinder, 16mm carb, standaard luchtfilter, en de vertanding achter is 39 en voor 12. Ik hoop dat het met deze setup te halen is.
Groet Max
Groet Max
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23402
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Fs1 iets meer power geven.
Welke uitlaat heb je?
En hoe hard loopt de brommer nu?
En hoe hard loopt de brommer nu?
Yamaha Sheriff 1981
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 dec 2019, 23:15
Re: Fs1 iets meer power geven.
Ik heb een originele Luhac uitlaat die in 1 geheel is. Hij gaat 45/50 nu
-
- 500km gereden
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Fs1 iets meer power geven.
Je FS1 hoort met de spulletjes die je nu heb al sneller te gaan.
Op een ideale setup mis je alleen nog de F5b cilinder en ik weet niet wat voor cilinderkopje je gemonteerd heb.
Kijk ook even of je een spruitstuk een doorgang heeft van 16mm.
12 tands voor is standaard, maar de 39 achter is wat zwaarder.
Een F5b, 16mm en een snelle pijp en kopje moet 13/39 aankunnen.
Ik denk ook dat je even moet kijken of de puntjes op tijd staan, de demper mooi schoon is en de uitlaatpoort vrij van kool is,
want met alleen een snelle uitlaat moet je 50 kunnen halen met deze vertanding.
Op een ideale setup mis je alleen nog de F5b cilinder en ik weet niet wat voor cilinderkopje je gemonteerd heb.
Kijk ook even of je een spruitstuk een doorgang heeft van 16mm.
12 tands voor is standaard, maar de 39 achter is wat zwaarder.
Een F5b, 16mm en een snelle pijp en kopje moet 13/39 aankunnen.
Ik denk ook dat je even moet kijken of de puntjes op tijd staan, de demper mooi schoon is en de uitlaatpoort vrij van kool is,
want met alleen een snelle uitlaat moet je 50 kunnen halen met deze vertanding.
-
- 100km gereden
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
- Locatie: Arnhem
Re: Fs1 iets meer power geven.
Als ik het goed heb heeft een 2RU een blok met schijfinlaat?
Check of er een langzame schijf in zit, zo ja vervangen door een snelle.
Of ff zagen en vijlen en van de langzame een snelle maken.
Check of er een langzame schijf in zit, zo ja vervangen door een snelle.
Of ff zagen en vijlen en van de langzame een snelle maken.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Fs1 iets meer power geven.
De schijf is bij deze setup vooral bepalend voor hoe snel de motor in toeren klimt. Het is niet de belangrijkste factor waarom deze ondanks de snelle pijp de 60 niet haalt.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Fs1 iets meer power geven.
owja,, was ik even vergeten dat de laatste modellen rotatieschijfblokjes hebben.
-
- 100km gereden
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 01 jan 2016, 19:50
Re: Fs1 iets meer power geven.
Misschien trekt ie gewoon niet lekker door met die kettingwielen. 12-39 is leuk voor een puber van 60 kg. Ik zou voor 11-45 gaan. Dan komt ie ook in 4 aan zijn maximum toerental en zal ie die 60 km/h ook wel halen (zeker als er een fs1-cilinder op zit, want die zijn het sterkst bovenin. Mijn dochter rijdt ook met die kettingwielen rond en gaat er dik 65 km/h mee (ikzelf trouwens ook met mn 95 kilootjes.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Fs1 iets meer power geven.
11/45 is wel erg licht hoor, standaard bij een Nederlandse FS1 die 45 km/h loopt is 11/44.
Ik rij zelf met 13/39 en weeg tussen de 80/85 kg en kom prima weg (wel een iets andere setup natuurlijk..).
Met een 2RU cilinder, een afgedraaide cilinderkop, FS1 pijp en 16mm moet je wel een dikke 60 km/h kunnen halen, de 65 km/h zal ook wel haalbaar zijn als je niet te zwaar bent. Als er al een 39 tands op zit, is het makkelijker om te spelen met het voortandwiel, 11/39 is dan makkelijk te testen.
Ik rij zelf met 13/39 en weeg tussen de 80/85 kg en kom prima weg (wel een iets andere setup natuurlijk..).
Met een 2RU cilinder, een afgedraaide cilinderkop, FS1 pijp en 16mm moet je wel een dikke 60 km/h kunnen halen, de 65 km/h zal ook wel haalbaar zijn als je niet te zwaar bent. Als er al een 39 tands op zit, is het makkelijker om te spelen met het voortandwiel, 11/39 is dan makkelijk te testen.