2F2 trekt niet bij lage toeren

Alles over de techniek en sleutelen
Rene2f2
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door Rene2f2 »

kittop schreef:Gebruik je 170 voor je 2F2, en clipje in het midden.
De 190 voor je snelle cilinder en eventueel beginnen met het clipje in het midden.
Als je brommer iets te rijk is, kan je het clipje op het één na bovenste stand zetten.
Dan ben je vol-gas wat rijker en tussen half-gas en 3/4 gas wat magerder.
Dan belast je het motorblokje ook niet zo erg met temperatuur bij lange stukken vol-gas.

Als je sproeiers besteld, kan je gelijk een zuigertje mee laten komen.
Controleer wel je pakkingen goed, en anders laat je een extra voet en koppakking gelijk meekomen.

Zowel Hans in Almere als John in Hilversum hebben redelijke en goed geprijsde spulletjes op voorraad.

Dank voor je reactie, ik ga zo eens even kijken wat ik nodig heb en een bestelling bij FS1Parts plaatsen. Dit is info waar ik wat aan heb!

En Marco, zoals ik eerder al vermeld had is de gehele carburateur origineel, met de juiste onderdelen. Staat in het begin van dit topic.

Wanneer het binnen is horen jullie weer van mij!
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door kittop »

Ik heb dik 70dkm gereden met een 2F2, met 2 carburateurs,,, in het weekend 16mm en op werkdagen 10mm.
Zelfs alleen het onderhuis werd dan verwisseld, maar de gasnaald heeft dik 70.000km in de carburateurs gezeten.
Nog nooit revisie onderdelen hoeven gebruiken.

Bij vol gas verzoop de brommer met de 16mm gasschijf in de 10mm carburateur, omdat deze 16mm schijf korter is dan bij de 9/10mm carburateurs.
Omdat de gasschijf korter is, wordt de gasschijf hoger getild dan de doorlaat van de 10mm carburateur.
De gasnaald wordt dan ook hoger getild en laat dan te veel brandstof door zonder er meer lucht door de carburateur komt.
Dit was gunstig voor de rollerbanken, waarbij de agenten de brommer steevast lieten verzuipen.
Bij 3/4 gas liep de brommer goed en was de 2F2 met zijn iets bijgewerkte F5b cil, vlak petje, aangepakte std uitlaat met 32mm bocht vlot zat.

Dus check ook even wat de gasschijf doet in de carburateur, als je de gashendel opendraait.
Rene2f2
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door Rene2f2 »

Even weer een update in deze warme dagen.

De 2F2 cilinder ligt bij de brommerboer om gehoont te worden. Deze zal midden volgende week klaar zijn.

De 1Z:
Sproeiers zijn binnen heb 190 en 200 getest waarbij 200 echt te veel is en bij 190 gaat hij ook stotteren bij gas geven.
Gasnaald stond bij beide met het clipje op de één na bovenste. Het is nu te warm om in het midden te zetten. Vanavond even proberen dus. Net als sproeier 180.
Als ik het gas nu langzaam open draai gaat hij aardig snel vooruit.

Luchtschroef staat iets verder dan 1 open, zet ik hem op 1.5 krijg ik weer het bwooop geluid.

Toch blijft de bougie aardig droog, ik weet niet of dat aan mij ligt, of dat het komt omdat ik maar kleine stukjes rijdt ivm inrijden.

Bougie naar een stukje door de straat heen en weer met 200:

Afbeelding

En na 3km met sproeier 190:

Afbeelding

Vanavond zal ik dus nog even spelen met de gasnaald en 180 proberen.
Ben benieuwd weer naar jullie reacties
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door P@trick »

Kan het slecht zien . Ik zou de sproeier pakweg waar hij vol has het best op rijdt.

maar wat ik zo zie mag hij wel wat meer benzine krijgen onder de 3/4 dus gasnaald Clip lager.
Loopt hij al stationair?
Rene2f2
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door Rene2f2 »

Ja hij loopt prima stationair. Start goed en alles. Ik merk dat bij kleinere sproeiers hij beter rijdt. Er zit nu 180 in en dat rijdt weer een beetje beter dan 190 en 200. Alleen nu is de bougie weer grijs. Ik ga de clip terug in het midden zetten.

Ik snap er helemaal niks meer van. Bougie is ligt en toch sputtert hij door te veel benzine. Choke open trekken is nog veel meer sputteren.

Sproeier 180 na een rit van 4 km

Afbeelding
Rene2f2
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door Rene2f2 »

Gasnaald net op midden gezet met sproeier 180, heel veel stotteren als resultaat. Bougie weer niet zwart, zo goed als hetzelfde als bovenstaande foto bij 190
opnieuweenfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door opnieuweenfs1 »

zo te zien is het best een warme bougie.. welke zit erin?
Rene2f2
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door Rene2f2 »

B7HS NGK
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door P@trick »

http://www.fs1forum.com/bougies.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kun je ongeveer zien welke bougie je nodig hebt , voor hoe hard je brommer gaat.
Rene2f2
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door Rene2f2 »

P@trick schreef:http://www.fs1forum.com/bougies.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kun je ongeveer zien welke bougie je nodig hebt , voor hoe hard je brommer gaat.
Volgens dit artikel moet er een b7hs in. Dat zit er nu in.

Hoe kan het nu dat de bougie grijs is en dat hij meer gaat stotteren bij grotere sproeier. Hoe kleiner hoe beter hij rijdt.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door kittop »

De motor van je FS1 moet wel warm zijn om de juiste bevinding te krijgen.
Een koude motor zou eerder moeten 4takten (een verbrandingslag overslaan).
Je bent op de goede weg om vanuit een grote sproeier naar een kleinere te gaan.
Bij een (te) kleine sproeier reageert de FS1 fanatieker op je gashendel, echter wil het niet zo zijn dat je FS1 krachtiger is.

Probeer even wat standen uit van je clipje (clipje naar boven is armer, naar beneden dus rijker) met je 180 sproeier, als je 190 bij volgas blijft overslaan bij het rijden.
Bij een rijker mengsel, blijft je FS1 koeler en krachtiger, maar klimt hij iets minder snel in toeren.

succes.

PS. voor de toepassing van een Z1 zou ik gaan naar een B9 Ngk, B7 is okay voor de 2F2, en als de 2F2 "aangepast" is, dan een B8
Rene2f2
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door Rene2f2 »

Dank voor de duidelijke reactie kittop! Het stotteren bleef aanhouden bij 180. Nu zit er weer 170 en dat lijkt redelijk te gaan, met de clip op de tweede stand van boven. Luchtschroefje moet weer wel erg veel dicht naar mijn inzicht. Staat nu tussen 3/4 en 1 open. Hij rijdt hier wel aardig mee...

Voor de duidelijkheid, ik heb een 1Z cilinder GEEN Z1. Ik ken de eigenschappen van een 1Z niet, zijn die ongeveer gelijk aan de Z1?
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door kittop »

Daar ga ik een beetje bij vanuit, je zou de mapping een keer kunnen intekenen.
De Z1 heeft een behoorlijke uitlaatpoort.

Als je naar een 170 gaat bij een Z1, dan wordt het erg mager is mijn idee.
Als je een ander spruitstuk met membraan of een los membraan heb, dan kan je dat ook eens uitproberen.

Als een membraan niet helemaal lekker afsluit, dan gaat het mengsel nog een keer heen en terug door de carburateur, waardoor het mengsel ook rijker wordt.
Rene2f2
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door Rene2f2 »

Inmiddels de 2F2 cilinder terug. Ben hem nu aan het monteren.

Hier alvast wat foto's.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Toevallig ook nog een orginele cilinderkop gevonden :D
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren

Bericht door P@trick »

Ziet er goed uit.

Ben benieuwd naar de snelheid. 49cc toch en welke carburateur gaat erop ?

Ik rij ook een orginele 2f2 met 12 mm carburateur.
Plaats reactie