Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Alles over de techniek en sleutelen
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door kittop »

Alles is standaard,
Behalve de cilinderkop en de uitlaat.
Bij13/44 boven de 60 uitkomen is netjes en zoals het hoort.
De 2RU cilinder is origineel en alles bij elkaar valt er niet meer uit te toveren.
Met deze prestaties, zou ook je ontsteking goed moeten staan, dus zou ik niet er niet aankomen.
Als je wat vlotter door de versnellingen heen zou willen, dan zou je naar een 16mm carburateur kunnen gaan.

De bougies van NGK types B7Hs, B9Hs en B8Hs zullen allen goed functioneren in je brommer.
Mijn persoonlijke voorkeur zou een B8Hs zijn, omdat deze bougie net iets kouder is dan een standaard B7Hs bougie.
Aangezien je brommer iets meer compressie heeft dan origineel is naar mijn opinie één maatje kouder niet verkeerd.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door NIX »

Sorry, maar zitten nu de cilinder en kop uit dit plaatje erop?

https://ibb.co/grFdP8b
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door Kees »

NIX schreef:Sorry, maar zitten nu de cilinder en kop uit dit plaatje erop?

https://ibb.co/grFdP8b
Lijkt me niet....
Groet uut Doezum,
Kees.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door kittop »

Kees schreef:
NIX schreef:Sorry, maar zitten nu de cilinder en kop uit dit plaatje erop?

https://ibb.co/grFdP8b
Lijkt me niet....
Yep, oud model Koelribben hé?
Ik had zoiets van, "Ach misschien zijn de koelribben gekortwiekt".
Net zoals een standaard DT50mx cilinder die ik gekortwiekt had voordat die op de TY gemonteerd werd.
Laatst gewijzigd door kittop op 19 sep 2020, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jvsoelen
100km gereden
100km gereden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 mei 2020, 16:23
Locatie: Geldermalsen.
Contacteer:

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door jvsoelen »

Dank kittop !.
NIX, zeker ik kom nergens aan !.
Dit is hij, volgens link foto.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door kittop »

jvsoelen schreef:Dank kittop !.
NIX, zeker ik kom nergens aan !.
Dit is hij, volgens link foto.
Kan je een foto maken van de andere kant van de cilinder?
Want als het goed is moet daar dan die 2RU staan...
Gebruikersavatar
jvsoelen
100km gereden
100km gereden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 mei 2020, 16:23
Locatie: Geldermalsen.
Contacteer:

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door jvsoelen »

Kittop, kan ik doen !!!, maar ik heb hem net buiten gereden en weeeer goed gekeken naar tekst .
Maar helaas, er staat niets meer op, alleen 49cc. bij de uitlaat wartel.
Gebruikersavatar
jvsoelen
100km gereden
100km gereden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 mei 2020, 16:23
Locatie: Geldermalsen.
Contacteer:

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door jvsoelen »

Dit is de andere kant.

https://ibb.co/fdWYmrT" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door NIX »

Even aan degenen die vinden dat ik chagrijnig reageer. DIt is dus precies waarom ik het een beetje zat begin te worden. Er wordt een probleem voorgelegd, iedereen zit zijn best te doen, maar ik krijg niet de gegevens die ik nodig heb voor een goed advies, maar waar ik wel expliciet en helder om vraag. Kees, aannames helpen niet, tenzij je ze navraagt, want ik nam aan dat ik de verkeerde info krijg en dat heb ik nu expliciet nagevraagd. Dit zijn geen 2RU cilinder en geen 2RU kop. Dit is allemaal imi en totaal onduidelijk wat et is. Ik neem aan dat we hier een kop met bijna geen compressie hebben en een FS1 cilinder waar de typeaanduiding om de bekende reden is weggeslepen. Alle goedbedoelde adviezen kunnen dus doorgespoeld, dit is een setup die nooit fatsoenlijk gaat lopen. Cilinder die met deze compressieverhouding en 10mm nooit in de powerband komt. Aanname, ik weet het. Want om het zeker te weten moet de cilinder eraf en moet ik foto's van de hoogte van de uitlaatpoort hebben en van de binnenkant cilinderkop. Maar ik zou er bijna vergif op durven innemen... Kijk nou eens naar deze post:
jvsoelen schreef:Aan alle Forumleden die hebben meegewerkt om dit probleem(pje) op te lossen:
Net terug van een stuk wezen rijden over een stuk van 30 km., met de nieuwe NGK 8HS bougie erin!.
Div. keren onderweg hem laten afzakken tot begin 3e versnelling en toen door naar zijn 4e en als ik dan tegen de 45 km/hr. kwam ((zat ik voorheen in een dood stuk, en dan duurde het .....), voordat ik dan aan de 50km/hr. zat, en hij weer begon dooooor te trekken tot 60- max. 65km/hr.
Nu zat bij dat (probleempje) er en Champion J8C in, en nu met de NGK 8HS (blijft) hij in zijn 4e versnelling (doortrekken) ? !.
Nog niet te vroeg juigen , maar Forumleden ik denk dat (dat het was, met jullie INBRENG).
Volgende week alles nogmaals herhalen, en kijken of het (werkelijk) over is/was.
Dank alle.

PS: Nu komt mijn maatje net aanrijden met een NGK 9HS !!!! , (moet ik die t.z.t. ook nog gaan proberen of zeggen jullie ...
Gaat er dan bij niemand een lampje branden? Ik vraag daarop niet zomaar naar de exacte setup. Dr Bob was de enige die een beetje in de juiste richting zat door te wijzen op de compressieverhouding.

Verder ga ik ervan uit dat de schijf langzaam is en het filterrubeer naar het frame nog min of meer dicht. Dat gedoe met bougies is totaal zinloos geweest. 10mm, dus een B7 erin. Misschien een B8 en zeker geen B9. Dit ding komt amper op temperatuur. Als de setup meteen gegeven was, dan had dit topic geen 4 pagina's nodig gehad.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
jvsoelen
100km gereden
100km gereden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 mei 2020, 16:23
Locatie: Geldermalsen.
Contacteer:

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door jvsoelen »

Oké NIX , maar ik heb toch vanmorgen mijn best gedaan om DE set-up te geven (zie blz. 3) onderaan.
Heb je hier genoeg aan NIX aan deze gegevens of moet ik nog meer doen?.
Er staan echt geen meer gegevens op de cilinder.
Kees, je ziet het op bovenstaande link foto , deze cilinder staat er al op sinds de aankoop.
Dank alle voor de inbreng, en zoals jullie schrijven moet ik verder door eerst een originele FS1-2RU cilinder met zuiger kopen, omdat deze imi. het nooit goed gaat doen.
Laatst gewijzigd door jvsoelen op 19 sep 2020, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door NIX »

Klopt, maar had nou meteen een foto van de linkerkant van je cilinder gemaakt en zeg dan niet erna dat je denkt dat het en 2RU cilinder is en dat de kop een 2RU kop is. Want dat zijn het niet. Nu heb je eenvoudigweg een te snelle cilinder waarmee je met de juiste delen nog steeds alleen maar toeren kunt draaien, of het blijft een slecht presterend ding. Jij zou gewoon moeten investeren in een goede langzame cilinder of een alu F5B. Dan rij je lekker door, rij je zuinig en ben je min of meer rollenbankproof. Tenzij je denkt dat je alleen wil vliegen. Dan zal je echt moeten dokken en sleutelen. En achterom blijven kijken.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
jvsoelen
100km gereden
100km gereden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 mei 2020, 16:23
Locatie: Geldermalsen.
Contacteer:

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door jvsoelen »

Hieraan heb ik wat NIX , een duidelijke uitleg !.
En nogmaals sorry (dat) ik dacht , en daar heb ik toen deze FS1-2RU ook op gekocht dat ALLES origineel zou zijn.
Dus daarom schreef ik dit.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door NIX »

We geven hier meestal hele zinnige adviezen. Maar dan moet de input wel kloppen. Sterker: we hebben vaak al snel door of iemand weet waar hij het over heeft. Het is niet erg als dat niet zo is, maar daarom is het zo belangrijk om niet teveel zelf aan te nemen, maar ons echt de info te geven waar we expliciet om vragen. Vraag is nu wat je eigenlijk van de brommer verwacht of wenst. Denk er gerust even over na, maar wees daarna wel duidelijk.
Kijk eerst even in de FAQ.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door kittop »

Neemt niet weg dat je echt een hele mooie brommer gekocht hebt...
De voudte bougie die gemonteerd is, geeft me wel vraagtekens over die gene die het laatste er aan gesleuteld heeft uiteraard.

Houd er wel rekening mee dat je niet helemaal legaal bezig bent.
Als je met zo'n brommer "normaal" rijdt dan zal het wel los lopen dat ze je naar een rollenbank sturen.
Als de agenten er naar vragen, dan zeg je dat er wel iets is mee gebeurt om beter met het verkeer mee te komen, maar je weet bij god niet wat.
Tevens meld je tussen lippen door dat er nog steeds blauwe kentekens om je oren vliegen.
Je moet niet vreemd kijken dat je vaker aangehouden gaat worden, want het is een hele exclusieve brommer om van dichtbij te bekijken.
Een cillinder met het opschrift F5B vrijwaart je wel van gezeur, en alleen een Luhac uitlaat zal vermoedelijk geen problemen opleveren.
Daarbij zijn er heel veel verschillende type, uitvoeringen en makelij van deze F5B's, dus laat je even adviseren als je er één wil aanschaffen en waar je moet zijn.

Kom je zo'n Tombo, dr Bob, NIX of Marco etc. in een blauw pak met een pet tegen, dan zal hij je nu direct naar de rollenbank sturen.
Niet voor een WOK maar om de juiste bougie er in te zetten.

Veel plezier met je brommer, wat er zijn nog genoeg mooie dagen in het verschiet.
Maar denk wel wat je exact ermee wil doen, want het is een veel te mooie brommer om er mee te rommelen.
Gebruikersavatar
jvsoelen
100km gereden
100km gereden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 mei 2020, 16:23
Locatie: Geldermalsen.
Contacteer:

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door jvsoelen »

Heel veel dank kittop.
We gaan met veel plezier NU nog van het mooie weer genieten, en veel km. rijden?.
Nogmaals dank alle, want jullie hebben er toch met z’n alle voor gezorgd dat ik nu ermee de weg op kan met plezier !.
Toppie mannen.

PS: op dit onderwerp kan het slotje op !!!.
Plaats reactie