framenummer en bloknummer

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
Jens VD
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2020, 21:10

framenummer en bloknummer

Bericht door Jens VD »

Ik ben bezig met mijn blok te reviseren. Ondertussen wil ik alvast de nodige papieren aanvragen.
In België kan je gewoon aan de hand van framenummer en bloknummer een attest opvragen waarmee je de brommer kan inschrijven.

Nu mijn framenummer is 2RU 0099** (**=zijn 2 leesbare cijfers). Als ik hier zoek http://www.fs1forum.com/nummerlijst.php" onclick="window.open(this.href);return false; dan vind ik deze nummer niet terug bij de 2RU's???

Mijn bloknummer is niet meer leesbaar, hier zou ik dus creatief kunnen zijn en deze zelf opnieuw inslaan. Volgens wat ik vind op het forum is een 2RU een schijfblok, correct? Mijn blok is een membraan blok...
--> voor matching nummers te zijn, sla ik dan gewoon 2RU0099** in? Of hoe ziet de nummer van een 2RU z'n blok er uit? (zou het makkelijkste zijn om papieren te krijgen ... Hoe groot zijn de letters en cijfers normaal?)
--> Voor mijn blokrevisie: hoe bepaal ik welk blok ik voor mij heb? Het is een 4 bak met membraan :?:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: framenummer en bloknummer

Bericht door NIX »

https://www.fs1forum.com/viewtopic.php?f=6&t=5319

Je hebt gewoon een menbraamblok. Punt. Zijn allemaal gelijk. Een of andere stommeling vond het nodig om je nummer eruit te vijlen/slijpen/frezen. 2RU blokken zijn of weggegrist omdat er een schijfinaat op zit of de schijfhelft is op de aftapplug gebarsten omdat het alu zachter is dan andere blokken en er altijd gorilla's zijn die denken dat vast gelijk is aan kapot. Of omdat ze de verkeerde kant op los gedraaid zijn. Alle carters passen op elkaar. Ik heb een 1J5 met FS1 schijfinlaat. Als je met nummers wil gaan rammen, knock yourself out. De ribbels zullen er ook wel uit zijn, dus het maakt niet uit wat je erin ramt, het cijfertype zal waarschijnlijk ook afwijken van origineel.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: framenummer en bloknummer

Bericht door marco »

Heb je een foto van je bloknummer?

Lijkt mij een origineel membraanblok waar ze een 2ru nr ingeslagen hebben ipv een aangepast blok
Yamaha Sheriff 1981
Jens VD
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2020, 21:10

Re: framenummer en bloknummer

Bericht door Jens VD »

marco schreef:Heb je een foto van je bloknummer?

Lijkt mij een origineel membraanblok waar ze een 2ru nr ingeslagen hebben ipv een aangepast blok
bloknummer is niks meer leesbaar van
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: framenummer en bloknummer

Bericht door marco »

Is verder ook niet belangrijk.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: framenummer en bloknummer

Bericht door HotWheels »

Voor België doet het bloknummer niets terzake. men baseert zich voor de inschrijving/kenteken enkel op het framenummer.
Authentieke blok- en framenummers hebben hooguit een commerciële meerwaarde en voor 'die hards' zit het tussen de oren.
Een 2RU nummer was wel voorbehouden voor NL. Voor België had men de 2RT nummers.
Jens VD
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2020, 21:10

Re: framenummer en bloknummer

Bericht door Jens VD »

HotWheels schreef:Voor België doet het bloknummer niets terzake. men baseert zich voor de inschrijving/kenteken enkel op het framenummer.
Authentieke blok- en framenummers hebben hooguit een commerciële meerwaarde en voor 'die hards' zit het tussen de oren.
Een 2RU nummer was wel voorbehouden voor NL. Voor België had men de 2RT nummers.
Als ik mijn papieren wil aanvragen via bfov/behva moet ik er toch een foto van het bloknummer bij doen, anders krijg ik toch geen papieren.

Daarom nog even de vraag: hoe groot zijn de letters/cijfers in het blok? Want er zullen er ingeslagen moeten worden.
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: framenummer en bloknummer

Bericht door HotWheels »

De cijfers en letters op mijn blokken (zijn geen 2RU) meten ong. 5mm hoogte.
Plaats reactie