Inrijden (wind tegen/lage toeren)
-
- 50km gereden
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
- Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)
Inrijden (wind tegen/lage toeren)
Ik moet me nog steeds een keer voorstellen maar dat komt wel een keer . Op dit moment ben ik mijn fs1 aan het inrijden. Er zit een nieuwe Immi FS1 cilinder onder. Nu gaat het goed heb er 50 km zonder problemen opzitten. Maar ik zit met het volgende:
Als ik met wind mee rij is er niks aan de hand 40 km/u in de 4de versnelling. Maar rijd ik tegen de wind in(niet te voorkomen anders kom ik nooit thuis ) dan zakt de brommer in de 4de versnelling terug naar 35 al smorend. Als ik dan terug schakel naar de 3 en hem weer naar de 40 trek om daarna weer op te schakelen naar zijn 4. Dan zakt die weer terug en begint het weer van voor af aan.
De brommer zakt terug in toeren dat lijkt mij niet de bedoeling met inrijden.
Wat is de ideale versnelling en snelheid tijdens inrijden?
Als ik met wind mee rij is er niks aan de hand 40 km/u in de 4de versnelling. Maar rijd ik tegen de wind in(niet te voorkomen anders kom ik nooit thuis ) dan zakt de brommer in de 4de versnelling terug naar 35 al smorend. Als ik dan terug schakel naar de 3 en hem weer naar de 40 trek om daarna weer op te schakelen naar zijn 4. Dan zakt die weer terug en begint het weer van voor af aan.
De brommer zakt terug in toeren dat lijkt mij niet de bedoeling met inrijden.
Wat is de ideale versnelling en snelheid tijdens inrijden?
-
- 50km gereden
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
- Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)
Oke het geeft dus niks als ik hem met wind tegen even in de 3de versnelling naar de 45 trek. Het klopt wat je zegt over dat hoogtoerig. Toen ik bijna thuis was trok ik even wat harder op en stond versteld van de power(vergeleken mijn vorige voertuig(sc@@ter)).
Dit is de rest van mijn setup
Fs1 cilinder
16 mm carburateur/spruitstuk
sproeier 190 (Vrij groot vindt ik zelf. (als ik sommige hoor met maat 100) maar een kleiner sproeier geeft een witte aanslag op de bougie, duss te klein)
tandwiel verhouding 44-12
Dit is de rest van mijn setup
Fs1 cilinder
16 mm carburateur/spruitstuk
sproeier 190 (Vrij groot vindt ik zelf. (als ik sommige hoor met maat 100) maar een kleiner sproeier geeft een witte aanslag op de bougie, duss te klein)
tandwiel verhouding 44-12
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Zowiezo is dat inrijden uit dat boekje achterhaald, toen waren er nog niet zulke goede olieën en benzine, toen moest je ook 1:25 smeren.
BTW, je sproeier kan goed zijn hoor, ik rijd met 120, maar dat is een andere maatgeving sproeier. Verder is je tandwielverhouding voor een fs1 cilinder wel ligt (12/44), maar met inrijden is dat wel een goeie verhouding. Ik denk dat je straks zeker naar 13/44 kan gaan
BTW, je sproeier kan goed zijn hoor, ik rijd met 120, maar dat is een andere maatgeving sproeier. Verder is je tandwielverhouding voor een fs1 cilinder wel ligt (12/44), maar met inrijden is dat wel een goeie verhouding. Ik denk dat je straks zeker naar 13/44 kan gaan
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
gevaarlijke grapjes wel!
met segmentvijlen voor het monteren is deze hele zaak toch veel minder riskant,
ik heb nu net iets van een 500kms gereden met mn immi FS1,
en ik ga echt wel voluit nu..
wel om de 100km ontkoold en naukeurig bekeken..
en van 4% tts vertrokken ook
met segmentvijlen voor het monteren is deze hele zaak toch veel minder riskant,
ik heb nu net iets van een 500kms gereden met mn immi FS1,
en ik ga echt wel voluit nu..
wel om de 100km ontkoold en naukeurig bekeken..
en van 4% tts vertrokken ook
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
de 'koppen'
een nieuw segment steek ik bovenaan in de cylinder, zonder piston
met een voelermaat zorg ik dan dat de resterende opening om en bij de 0.35mm is
de buitenhoek (waar het segment stopt, en de kant van de cylinderwand)
daar vijl ik een klein hoekje aan (afronden eigenlijk)
een nieuw segment steek ik bovenaan in de cylinder, zonder piston
met een voelermaat zorg ik dan dat de resterende opening om en bij de 0.35mm is
de buitenhoek (waar het segment stopt, en de kant van de cylinderwand)
daar vijl ik een klein hoekje aan (afronden eigenlijk)
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: