Geen elektriciteit :(

Alles over de techniek en sleutelen
Grimm
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:17

Geen elektriciteit :(

Bericht door Grimm »

Hallow allemaal ! Ik heb daarnet een Yamaha RD 50m gekocht , rijdt perfect , op een klein , maar belangrijk detail . Ik heb geen elektriciteit .
Niks werkt van lampjes , neutral lampje , lichten , pinkers ,nopes.

Nu ben ik even naar de autogarage op de hoek gereden en die zei dat het niet aan de batterij zou mogen liggen want anders zou je met de motor af wel licht moeten hebben . Hij zei dat dit aan een magneetje zou liggen ergens .

Hoe zit dit en hoeveel zou mij dit kosten ?

Groetjes
Grimm
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik zou denken dat de lichtspoel van je ontsteking kapot is...
Als je die 2e hands vind dan kost je dat nog minder dan 10 euro, anders denk ik nieuw rond de 15...
edje

Bericht door edje »

komt er spanning van je lichtspoel af?? lichtspoel is volgens mij het zelfde als van fs1, de onsteking in elk geval wel...
Grimm
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:17

Bericht door Grimm »

Hoe kun je dat weten ?
Gebruikersavatar
Davey
Site Admin
Site Admin
Berichten: 468
Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Davey »

Als de accu niet aangesloten zit of echt kapot kan je dat ook wel hebben.. of contact bedrading... hoe ziet die er uit ?
Dave Does IT - Weduwe IT
Grimm
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:17

Bericht door Grimm »

Hij is gerepareerd . Enkel de compressie moet nog gerepareerd worden , maar dit ga ik laten doen waneer het beter weer is zodat ik ondertussen met de fiets kan.

Ik zal morgen vragen wat eraan was :p
Grimm
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:17

Bericht door Grimm »

Ben afgezet. :evil:

Ik kwam er dus vrijdag ochtend aan . Enkel mijn dimlichten werken .. Pinkers , neutral lampje , nada. Ik had het niet vermeld zegt ie ( als je zegt alle lichten , dan is dat wel duidelijk he ) . Factuur = 84€ !! , want hij was er eeeerrrg lang aan bezig geweest. Bewijs maar eens van niet natuurlijk.
Gisteren rij ik de straat uit , ik voel de motor wat prutelen , typisch slechte ontsteking gevoel . 100m verder val de motor gewoon uit , niet meer aan te krijgen . Ik duw hem maar naar huis . De bougie geeft geen vonk nietmeer . Voor dat ik hem daar binnen heb gedaan had ik nooit ergens last mee...

Het is dus duidelijk , daar ga ik nooit nietmeer.

Ik vermoed dat de bobbine kapot is? Enige voorstellen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

vervang je bougie eerst maar eens
Grimm
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:17

Bericht door Grimm »

Heb ik al gedaan , nope :( En de oude is niet zwart fzo , mooi 'koffiebruin'
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik heb ooit hetzelfde gehad en toen waren de contactpunten echt compleet versleten, misschien is het handig om daar eens naar te kijken :shock:
Grimm
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:17

Bericht door Grimm »

Maar ik vind het zo raar dat voor ik hem binnen heb gedaan , ik nooit dergelijke problemen heb gehad...
Toeval zeker :-/
Grimm
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:17

Bericht door Grimm »

Heb vandaag nog een andere bougie gaan halen en tegelijk ook een nieuwe bougiekop ( Ik weet niet of dit de juiste term is , dat ding dat je op de bougie plaatst ) . Ff in gang moeten duwen en nu rijdt ie weer goed !!!!

Nu vroeg die van de winkel , wat voor een bougie , gelukkig had ik de oude bij , maar die zei dat het nogal een zware bougie was . Wat is het ideale voor een RD 50 ?
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Met zware zal die wel bedoelen warme. Deze tekst kom rechtsstreeks uit de FAQ misschien is het handig om het een en ander te lezen.

Bougie
Eerst is de bougie aan de beurt. Als je een tijd geen nieuwe bougie hebt gekocht is het aan te raden eerst een nieuwe te kopen. Welke warmtegraad je bougie moet hebben hangt af van de temperatuur die je cilinder bereikt (dus hoeveel toeren deze maakt):

Voor een standaard 50cc is dit warmtegraad 6-7
Voor een snelle 50cc is dit warmtegraad 7
Voor een standaard 60cc is dit warmtegraad 7-8
Voor een snelle 60cc is dit warmtegraad 8-9

Dus stel je brommer loopt ongeveer 55 dan is een bougie van 6 al voldoende . Op je bougie staat de waarde bijv. BHS 6
Jelle

Bericht door Jelle »

ik denk dat 55 liever rijdt met een B7 eigenlijk?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Voor een ligt opgevoerde fs1 zou ik al met B7 gaan rijden, en bij een opgevoerde fs1 (80 km/h) met B8, en bij een hele snelle B9, of in de zomer bij een vrij snelle en B9 erin proppen.
Plaats reactie