HPI ontsteking.
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
HPI ontsteking.
Wie heeft hier ervaring mee?draait het goed op een fs1 IVM het lage gewicht van het vliegwiel.
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
fs-ael schreef:ik heb er zelf goede ervaringen mee
ik rij er al een paar jaar mee en nog nooit 1 vonk verkeerd
met het wegrijden moet je ff wennen (iets meer gas geven)
wel trilt de motor wat meer
lage 'stamina' van de blok is idd wel wennen, hij is onderin snel van slag, en als hij doodvalt, doet ie dat in één slag.
je koppeling krijgt er ook wel van langs, zeker als je gas wat hapert of onnaukeurig is.
Triforce schreef:tja dat is enkel omdat het motorblok uitbalans is met een hpi
onzin daar kan je niks over zeggen zonder het te meten. Er zal zowieso minder onbalans zijn bij een goede montage, omdat de buitendiameter van de rotor kleiner is dan die van een origineel vliegwiel. Dat hpi's blijkbaar toch meer trillen, komt enkel en alleen door het (veel) hogere toerental. Als je iets de helft sneller laat draaien, zijn de gevolgelijke trillingen uiteraard ook gewoon groter
Niels schreef:Idd. dat lijkt ook best waarschijnlijk.
De krukas is natuurlijk gebalanceerd op het gewicht van een vliegwiel.
Misschien kan je dat compenseren door de rechter krukaswang lichter te maken oid.
how Niels, da's middeleeuwse fysica, het gaat hier om angulaire onbalans, dwz in de massa die rond een zwaartepunt van de as 'zwiert'
een as zonder vliegwiel zal steeds makkelijker gebalanceerd zijn dan één met een vliegwiel op,
van de wang afdraaien zou weinig of geen effect hebben op de andere kant, de rotor moet gebalanceerd zijn
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
edje schreef:das dan ook wel weer vreemd. door dat de krukas conisch is zou je denken dat het toch zelfcentrerend is
sjah, maar das ook ni heilig hé, in principe is hij ook uit balans door de splitrondel onder de moer..
axiale balans is zeer gevoelig, een zeer geringe onbalans kan de as in resonantie brengen, dan lijkt het alsof er mega onbalans is, terwijl het eigenlijk redelijk meevalt
when men were men, and helmets were for divers
- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar
ze zijn er gewoon voor een fs1
www.yamahafs1.com
en dan bij nieuwe onderdelen
en dan bij aanbiedingen
www.yamahafs1.com
en dan bij nieuwe onderdelen
en dan bij aanbiedingen