HPI ontsteking.

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

HPI ontsteking.

Bericht door 2taktdirk »

Wie heeft hier ervaring mee?draait het goed op een fs1 IVM het lage gewicht van het vliegwiel.
Martijn

Bericht door Martijn »

N fs1 heeft nog de massa van t koppelingshuis ! Dus hij blijft wel stationair lopen, enkel afstellen ! checkt topic van yamasam maar is ;)
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

ik heb er zelf goede ervaringen mee

ik rij er al een paar jaar mee en nog nooit 1 vonk verkeerd

met het wegrijden moet je ff wennen (iets meer gas geven)

wel trilt de motor wat meer
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

tja dat is enkel omdat het motorblok uitbalans is met een hpi
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11136
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Idd. dat lijkt ook best waarschijnlijk.
De krukas is natuurlijk gebalanceerd op het gewicht van een vliegwiel.

Misschien kan je dat compenseren door de rechter krukaswang lichter te maken oid.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

fs-ael schreef:ik heb er zelf goede ervaringen mee

ik rij er al een paar jaar mee en nog nooit 1 vonk verkeerd

met het wegrijden moet je ff wennen (iets meer gas geven)

wel trilt de motor wat meer

lage 'stamina' van de blok is idd wel wennen, hij is onderin snel van slag, en als hij doodvalt, doet ie dat in één slag.
je koppeling krijgt er ook wel van langs, zeker als je gas wat hapert of onnaukeurig is.
Triforce schreef:tja dat is enkel omdat het motorblok uitbalans is met een hpi

onzin :roll: daar kan je niks over zeggen zonder het te meten. Er zal zowieso minder onbalans zijn bij een goede montage, omdat de buitendiameter van de rotor kleiner is dan die van een origineel vliegwiel. Dat hpi's blijkbaar toch meer trillen, komt enkel en alleen door het (veel) hogere toerental. Als je iets de helft sneller laat draaien, zijn de gevolgelijke trillingen uiteraard ook gewoon groter
Niels schreef:Idd. dat lijkt ook best waarschijnlijk.
De krukas is natuurlijk gebalanceerd op het gewicht van een vliegwiel.

Misschien kan je dat compenseren door de rechter krukaswang lichter te maken oid.

how Niels, da's middeleeuwse fysica, het gaat hier om angulaire onbalans, dwz in de massa die rond een zwaartepunt van de as 'zwiert'
een as zonder vliegwiel zal steeds makkelijker gebalanceerd zijn dan één met een vliegwiel op,
van de wang afdraaien zou weinig of geen effect hebben op de andere kant, de rotor moet gebalanceerd zijn :wink:
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

zowiezo is het toch gek, lijkt me dat een vliegwiel en een krukas los van elkaar gebalaceerd worden. mij lijkt dat een vliegwiel en een hpi rotor zowiezo toch in balans moeten zijn :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je hebt enkel het 'uit de center' monteren idd :wink:
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

das dan ook wel weer vreemd. door dat de krukas conisch is zou je denken dat het toch zelfcentrerend is :shock:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

edje schreef:das dan ook wel weer vreemd. door dat de krukas conisch is zou je denken dat het toch zelfcentrerend is :shock:

sjah, maar das ook ni heilig hé, in principe is hij ook uit balans door de splitrondel onder de moer..
axiale balans is zeer gevoelig, een zeer geringe onbalans kan de as in resonantie brengen, dan lijkt het alsof er mega onbalans is, terwijl het eigenlijk redelijk meevalt
when men were men, and helmets were for divers
bloemme
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2008, 13:11
Locatie: herselt

Bericht door bloemme »

zijn hpi ontstekingen voor fs1 te krijgen of moet je ze aanpassen van een scooter ofzoiets ? :D

mvg jesse
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

ze zijn er gewoon voor een fs1

www.yamahafs1.com
en dan bij nieuwe onderdelen
en dan bij aanbiedingen
Plaats reactie