|
|
|
|
|
|
|
|
De fotograaf had een
Yamaha sticker op de tank geplakt. Ludy Beumer was
erg boos hierover, maar de folders lagen al bij de
printer! |
|
|
Hier is de erg slim
bedachte fietsinrichting duidelijk te zien.
Helaas is men vergeten
het systeem te patenteren, zodat Honda en Suzuki het
zonder consequenties konden kopiëren.
Echter haalden Honda en Suzuki de verkoopaantallen
van Yamaha bij lange na niet! |
|
|
Op deze pagina staat een
explosietekening van de motor van de FS1.
Tegenwoordig is dit
eenvoudig te maken met een knip en plak actie op een
computer. Deze pagina echter is gemaakt door het in
stukken knippen van originele parts lists, waarna
deze stukken op een wit papier werden gelijmd en
daar maakte de fotograaf vervolgens een foto van. |
|
|
Voor het jaar 1972
"ontwierp" Ludy Beumer ook de FS1DX (deluxe model).
De FS1 werd in die tijd voornamelijk gekocht door
16-17 jarige jongens en met de FS1DX wilde Yamaha
Nederland de oudere generatie bereiken, die toen
meer op modellen als de Zündapp KS50 en de Kreidler
Florett reden.
In die tijd hadden veel Yamaha's gelijke onderdelen,
dus werd de FS1P uitgerust met het zadel, de tank en
de kettingkast van een ander Yamaha model, en daar
was de FS1DX!
Dit model FS1 wordt ook wel de "Ludy Beumer special"
genoemd. |
|
|
FS1 Grand-Sport werd hij
genoemd! |
|
|
Op deze pagina zijn weer
de simpel te maken accessoires te zien.
Deze werden niet door Yamaha gemaakt, maar door Het
Motorpaleis. |
|
|
In 1973 werd besloten
een wat meer "Pop-Art" achtige folder te maken met
wat meer algemene informatie over Yamaha erin.
Er zat zelfs een werkplaatskalender in! |
|
|
De foto's waren nu in
kleur (er was meer budget) zodat er een mooie folder
kon worden gemaakt voor de jongens en hun vaders... |
|
|
De details van de
brommer waren ook duidelijk afgebeeld. |
|
|
Deze keer werden er geen
stickers op de brommers geplakt, maar men vergat een
emmer water en een spons, dus alle brommers hadden
smerige wielen! |
Bron: L.
Beumer,
www.classicyams.com |