10 jarig bestaan FS1 Forum

Kondig hier ritten en/of beurzen aan
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Laars »

Beste leden
Dit jaar bestaat dit forum 10 jaar
Om deze mijlpaal niet zomaar voorbij te laten gaan wordt dit gevierd in het weekend van 18 en 19 juni
De locatie zal zijn op camping De Hei in Siebengewalt

Onze vrienden van het Fizzy FS1-e Splitters forum uit Engeland zullen groots aanwezig zijn.

Wij van de organisatie gaan ervan uit dat er een grote opkomst zal zijn, al is het uit respect voor de eigenaren van dit forum die al 10 jaar kostenloos deze bron van informatie in de lucht houden.

Er is mogelijkheid om vrijdag al aanwezig te zijn, er is dan ook een rit uitgezet.
Zaterdag zal er een BBQ zijn met aansluitend live muziek.

Voor informatie kun je ook switchen naar onderstaand topic.
http://fs1forum.com/viewtopic.php?f=11&t=9364
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Tombo »

Goed initiatief!
En ik had het er laatst met Niels over, het is idd al 10 jaar geleden dat we (nouja, Niels en Davey websitetechnisch dan) het opgestart hebben. Best lang eigenlijk :shock:
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door wiebo »

Dat is zeker een felicitatie waard!
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door fs1man »

van die tien jaar kom ik er nu 8 op het forum, eerlijk gezegd zijn het toch de leden die het forum interessant maken.
Feit is dat ik mensen heb leren kennen die de fs1 hobby een warm hart toe dragen en zich ook 100 % voor in zetten , ik denk daarbij aan bijvoorbeeld een Gino en Henk jan maar ook aan andere mensen die meer in de anonimiteit mensen en het forum hebben geholpen , maar die ik zonder het forum nooit had leren kennen.
Het forum is zeker nog niet dood leegloop zie je op vrijwel alle forums, dit forum heeft echter wel zijn eigen terug loop versterkt toen de layout veranderd werd ,maar goed daar zijn al topics over geweest.
ik hoop dat het forum nog lang bestaat en dat het ondanks mijn puntje van kritiek toch weer drukker gaat worden met leuke projecten , al was het alleen maar omdat onze fs1 in 2019 vijftig jaar word.
Mijn felicitaties gaan in de eerste plaats naar de vaste bezoekers van het forum en de actieve moderators.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11131
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Niels »

Bedankt voor de felicitaties! En inderdaad... het gaat echt snel! Ik weet nog hoe we dit forum gestart zijn, het voelt nog als gisteren.
Zoals het forum nu is zit er in ieder geval een hele hoop van mijn vrije tijd in en ook Davey, die nu al 10 jaar gratis serverruimte beschikbaar stelt (ter vergelijking betaal ik voor mijn persoonlijke website +/- 100 euro per jaar), mag niet ongenoemd (ongeroemd) blijven.

fs1man schreef: dit forum heeft echter wel zijn eigen terug loop versterkt toen de layout veranderd werd ,maar goed daar zijn al topics over geweest..


Ik vraag me echt af of dat zo is... Heel eerlijk gezegd weet ik zelf niet eens meer hoe het oude forum er uit zag :lol:
Als je zo gevoelig bent voor verandering dat je daardoor een forum verlaat, dan zal het toch wel lastig zijn vandaag de dag.
Maargoed, we zitten ook op een forum waar iedereen zich vastklampt aan de tijden van 40 jaar geleden, dus het kan maar zo :P
Het "oorspronkelijke" FS1 forum (www.fs1.nl) bestaat in ieder geval helemaal niet meer, dus in dat opzicht hebben we het nog goed gedaan.

Ik denk dat de brommers in zijn algemeenheid terugloop hebben, door o.a. de kosten en de wetgeving.
Voor mij persoonlijk liggen de prioriteiten al een tijdje heel ergens anders, maar ik probeer wanneer ik kan hier eens wat te reageren of bij een evenement aanwezig te zijn. En dat blijft iedere keer weer leuk, zelfs als ook daar de groep steeds kleiner wordt.
Gebruikersavatar
Bob
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1601
Lid geworden op: 16 aug 2007, 14:02
Locatie: Roosteren
Contacteer:

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Bob »

Het halen van een autorijbewijs op jongere leeftijd speelt denk ik vooral mee, je gaat geen brommer meer kopen als je een jaar later in de auto kan zitten.
Daarom blijft het bij de jeugd ook een beetje weg, nu zijn het veelal 40 plussers die hun jeugd brommer kopen even zorgen dat hij loopt en dan is het goed. Ik ben ook een hele tijd afwezig geweest mede omdat ik niks van projecten meer had, en voor de kennis van de standaard FS1 problemen hoef ik niet meer op het forum te kijken.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10769
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door NIX »

Vlak ook het effect van FB niet uit.
Kijk eerst even in de FAQ.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door fs1man »

Dat ook wel ja persoonlijk kijk ik op fb vrijwel nooit op het fs1 gebeuren, wat dat betreft vind ik het forum dan wat makkelijker.
bovendien heb ik de meldingen daarvan uit gezet werd gek van al dat geping als er weer iets was geplaatst. :lol:
De oude layout vond ik prettiger en ook mooier meer kleur en met de onderschriften zag je meteen van wie het bericht kwam, en het zag er wat kleurijker uit, maar goed dat is geweest en ook niet meer belangrijk.
wat wel belangrijk is dat we gewoon regelmatig even op het forum kunnen kijken, al was het maar om even wat tijd te doden :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
woers
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1025
Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
Locatie: Belgie Zaventem

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door woers »

Ik denk dat een autorijbewijs er veel mee in meespeeld, welke jongere gaat er tegenwoordig op zijn 15-16 jaar nog een oude brommer kopen omda die super cool zijn? In Belgie zijn de nieuwe brommerrijbewijs lessen en examens allesins de fout denk ik! De meesten wachten tot ze hun auto rijbewijs hebben denk ik, wie gaat er zich dan nog bezighouden met oude brommers als ge jong zijt en weinig geld hebt ... En super van het forum! Ik kan hier ondertussen toch ook al bijna 4 jaar informatie vergaren over mijn roestbakken! En ik ben 19 ... :lol:
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
Winston
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2015, 16:41
Locatie: Nederhorst den Berg

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Winston »

Gelukkig zijn er sommige jongeren nog wel zo gek. 2 vrienden en ik (16 jaar) gebruiken de fs1tjes zelfs als schoolbrommer en liggen nog ieder weekend te sleutelen en op te voeren, dat laatste is ook niet leuk meer aangezien ze in Hilversum zowat op iedere hoek staan met bv een rollerbank. De meeste jongeren kopen vaak (lees ouders) de nieuwe scooters en als er iets kapot is gaat het naar de fietsenmaker. Wij zijn er van de zomer in ieder geval ook bij op de meeting :mrgreen:
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Laars »

Winston schreef:Gelukkig zijn er sommige jongeren nog wel zo gek. 2 vrienden en ik (16 jaar) gebruiken de fs1tjes zelfs als schoolbrommer en liggen nog ieder weekend te sleutelen en op te voeren, dat laatste is ook niet leuk meer aangezien ze in Hilversum zowat op iedere hoek staan met bv een rollerbank. De meeste jongeren kopen vaak (lees ouders) de nieuwe scooters en als er iets kapot is gaat het naar de fietsenmaker. Wij zijn er van de zomer in ieder geval ook bij op de meeting :mrgreen:


Namens de organisatie van harte welkom
Wie volgt
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Jeti »

Ik heb nog een Duitser (volgens mij een vrouw?) gestrikt die zich kwam voorstellen bij de Engelse FB groep en een keer een rit met hen wilde meerijden.

Net nam ze contact met mij op.
Ze had al een hoop vragen over de ritten en snelheid. Ik denk dat het belangrijk is dat er binnenkort een planning gepubliceerd wordt. Mensen willen plannen en vastleggen.
En ik vraag maar weer of er al bekend is hoe mensen zich definitief kunnen aanmelden. Desnoods met een speciaal e-mailadres ofzo?

Edit
Oh ja
Ze vroeg ook nog of er een beurs bij was.

Misschien wel een leuk idee, een simpele kofferbak verkoop?
Of mensen stimuleren om aan te geven wat ze zoeken, zodat iemand die het heeft daar op kan reageren en het mee kan nemen?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Laars »

Jeti schreef:Ik heb nog een Duitser (volgens mij een vrouw?) gestrikt die zich kwam voorstellen bij de Engelse FB groep en een keer een rit met hen wilde meerijden.

Net nam ze contact met mij op.
Ze had al een hoop vragen over de ritten en snelheid. Ik denk dat het belangrijk is dat er binnenkort een planning gepubliceerd wordt. Mensen willen plannen en vastleggen.
En ik vraag maar weer of er al bekend is hoe mensen zich definitief kunnen aanmelden. Desnoods met een speciaal e-mailadres ofzo?

Edit
Oh ja
Ze vroeg ook nog of er een beurs bij was.

Misschien wel een leuk idee, een simpele kofferbak verkoop?
Of mensen stimuleren om aan te geven wat ze zoeken, zodat iemand die het heeft daar op kan reageren en het mee kan nemen?


De Engelsen hebben vaak spullen bij zich voor de verkoop.
Bij de vorige grote meeting was een kofferbak verkoop aangekondigd waar weinig animo voor was.
Maar een ieder is vrij om de kofferbak open te gooien

Aanmelden kan door mij een berichtje te sturen via het forum of via jouw fb topic
De snelheid zal gemiddeld 50-55 zijn tijdens de zaterdag rit.
De overige ritten afhankelijk van de deelnemers wensen.
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Jeti »

Gemiddeld 50-55 km/uur!? Dat is een behoorlijk snelle rit dan..
En dus niet geschikt voor brommers die netjes volgens de wet 50 kunnen?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Re: 10 jarig bestaan FS1 Forum

Bericht door Laars »

Jeti schreef:Gemiddeld 50-55 km/uur!? Dat is een behoorlijk snelle rit dan..
En dus niet geschikt voor brommers die netjes volgens de wet 50 kunnen?


Dan doen we langzamer
We passen ons aan aan de langzaamste.
We laten niemand in de steek en de Engelsen zijn niet gewend om op fietspaden te rijden.
Geen zorgen, het is geen wedstrijd
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie