Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door kittop »

Tombo schreef: 08 jul 2022, 08:56 6 tonige sirene op m'n zwarte cross brommer gemaakt.
Ik wil straks toch filmbeelden zien Tombo.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door marco »

Zwarte cross is volgend weekend toch ?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door Tombo »

Ja. Op TicketSwap zijn nog genoeg kaarten te krijgen ;)
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door kittop »

@ Tombo:
Wanneer verschijnen de actie-beelden van de Zwarte Cross?
Ik ben zeer benieuwd...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door Tombo »

kittop schreef: 09 aug 2022, 08:35 @ Tombo:
Wanneer verschijnen de actie-beelden van de Zwarte Cross?
Ik ben zeer benieuwd...
Ik was op vakantie in de Vogezen! Ik zal kijken of ik binnenkort wat op Youtube kan uploaden
Het monster heeft het prima uitgehouden, ik had alleen wat kleine opstartproblemen :lol: De eerste dag liep na 1,5 ronde de ketting er af, die heb ik op de baan er nog op kunnen leggen. Een halve ronde later viel de hele brommer stil, met geen mogelijkheid aan te krijgen. Nouja, uiteindelijk gewacht tot het einde tot de marshals voorbij kwamen, brommer langs de kant gezet, ik open de buddy op m'n flesje water te pakken, zie ik dat de CDI gewoon losgetrild is van de stekker :mong: Nouja, 's avonds is het ding met de shovel afgeleverd in het rennerskwartier.. CDI er in geprikt, en hij liep weer met 1 kick!
Meteen ff de ketting een schakeltje ingekort en het ding was klaar. Ohja, ik heb ook de einddemper compleet er af gehaald en alleen met de uitlaatbocht gereden, het ding was echt te stil :lol: Ik vermoed dat ik op de wat hardere stukken toch wel de 65 heb aangetikt. Verder ook een keer (niet helemaal de bedoeling) een flinke sprong gemaakt van een bult, toen zaten de veerpoten tegen de eindaanslag en brak er een stuk voorspatbord af :lol: Toen maar iets rustiger aan gedaan op de springbulten haha
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door NIX »

Vogezen, gaaf. Ik heb volgens mij 2 jaar terug ongeveer alle burchten daar bezocht.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door Tombo »

Ik ga zeker nog een keer (of meer) terug. Super omgeving. Ik wil dan ook wat burchten bezoeken en wat interessante WW1 plekken
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door marco »

Ik vind dat Franse volk niks.
Land en omgeving is prachtig.
Yamaha Sheriff 1981
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door kittop »

marco schreef: 26 aug 2022, 17:35 Ik vind dat Franse volk niks.
Land en omgeving is prachtig.
Ik heb zoiets ook vaker gezegd,,,
"Frankrijk is prachtig,,,, jammer dat er Fransen wonen"...

Uiteindelijk ben ik daar toch van terug gekomen.

Als fanatiek snowboarder was ik vaak in Les 3 vallees te vinden.
Ik kon me aldaar gruwelijk ergeren aan het voordringen en het gedrag van wintersporters die probeerde vooraan de lift in te komen, waarvan ook Nederlandse wintersporters van deel uitmaakte en ik me enorm voor hen schaamde.
Op bepaald moment was het weer kermis en ik kon mijn losse voet nergens meer plaatsen tussen de skies van de dringende meute en plantte mijn boots vol bovenop de punten van de skies van iemand vlak achter mij die naar voorden aan het peupelen was. Na wat gefrommel onder mijn boots hoorde ik achter me een vrouw "3x pardon messeure" zeggen, maar ik was van plan om geen Frans meer aan te horen, puur omdat ik verschillende Fransen tegengekomen was die geen moeite namen om zich verstaanbaar te maken. Vervolgens probeerde een Fransman op de allo-allo manier Engels te praten en verkondigde dat hij van mening was dat de Franse pistes voor Franse mensen behoorde te zijn...
Ik heb hem uitgetieft in alle talen die ik bij elkaar kon schrapen en hem duidelijk gemaakt dat alle niet-Franse mensen hier geld kwamen brengen.
Het was in één klap stil in de rij, en er werd spontaan ruimte voor elkaar gecreëerd zoals Engelsen dat kunnen.

Naast mij in de gondel kwam een man zitten die zich verontschuldigde dat hij geen andere taal machtig was dan Frans en probeerde me met veel geduld uit te leggen dat Parijzenaren niet de voorbeeld-Fransen zijn.
Ik heb, dankzij zijn mededeling, daarna "het fenomeen" toch wat genuanceerder bekeken.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door NIX »

Ach, geldt zelfs in ons prutslandje. Ik heb meer moeite met dat Franse spraakgebrek.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door Tombo »

Frans lezen gaat mij goed af, maar spreken echt niet. Gelukkig kunnen er steeds meer Fransen Engels
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door kittop »

Ik kom vaak op bouwwerken waar veer Polen, Tsjechen, Roemenen etc rondlopen...
Het is al grappig om een Nederlandse uitvoerder Engels te horen praten met een aangemeten oostblok-accent.

Gisteravond belde Fabrice voor wat kitwerk om de nieuwe vloer in zijn restaurant...
Fabrice is Fransman, top-kok en de waard van "De Goede Gooier" tussen Crailo en Huizen en een fantastische gozer.
Ondanks hij al tientallen jaren in Nederland woont is hij lastig verstaanbaar door zijn Allo=Allo accent...
Maar zijn enthousiasme is onverbeterlijk en hij mag dat, want dat hoort gewoon bij hem.

Stefan de Roemeen, die mij regelmatig helpt, spreekt (buiten Roemeens) een paar woorden Spaans, net zoals ik.
Als ik hem aan de telefoon heb, kan ik het hebben over zijn kinderen en hoe ze het doen op school.
Tijdens een telefoongesprek met Stefan stond Raul (het Spaanse motorvriendje van mijn dochter) naast mij, maar hij begreep geen flikker van het hele gesprek met Stefan.

Vorige week was Raul hier met een Spaanse metselaar die een paar (scheld)woorden Hollands kan en zijn laptop die moeite had met zijn factuurtjes.
Factuurfabriek op zijn laptop geïnstalleerd en in een half uurtje had de metselaar het al door met Raul als vertolker.
Ik adviseerde het om nog een factuurtje te maken en gelijk te filmen zodat hij weet wat hij moet doen als hij zijn laptop weer openklapt. Als je dat filmpje terug ziet, lig je in een deuk...
Maar die metselaar heeft nog niet gebeld omdat hij er niet uitkomt.

Een half woord en een goede verstaander, zal ik maar zeggen.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door Tombo »

Een jaar of 10 geleden was ik met wat vrienden in Frankrijk op vakantie, we hadden een waterpijp/shisha mee, maar onze kooltjes waren op. Dus wij naar een sigarenboer/tabakszaakje om kooltjes te halen.
Een vriend van mij ging het wel ff regelen, dus hij vroeg bloedserieus 'Excusez-moi, je cherche jambon pour de pipe de l'eau'. Ik lag helemaal dubbel van het lachen, het meisje achter de kassa snapte er geen zak van en die maat van mij begreep niet wat hij verkeerd had gezegd :lol: Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat we charbon zoeken voor een shisha. Dat begreep ze gelukkig meteen :P
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 880
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door Dr. Bob »

Vorig jaar heb ik via Marktplaats een grijze 1J5 gekocht. Net ding met een origineel zadel.
De eigenaar was overleden en zijn schoonzoon, die hem verkocht, kon er niks over vertellen.
Er zat geen kenteken op, hij liep niet, en de benzine in de tank rook hééél oud

Afbeelding
Niet lullen maar poetsen!
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 880
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0

Bericht door Dr. Bob »

Een paar weken geleden ben ik begonnen om hem klaar te maken voor de RDW keuring a.s. 4 november.
Een accu zat er niet in, maar wel een lamp als weerstand om te voorkomen dat de andere lampjes door zouden branden.
Helaas pindakaas, alles was doorgebrand, ook de lamp achter de zijkap.

Afbeelding
Niet lullen maar poetsen!
Plaats reactie