Waar verbaas jij je vandaag over #2
- Tombo
- 17500km gereden
Re: Waar verbaas jij je vandaag over #2
Je zag het ook altijd met de meetings. Uiteindelijk waren er echt maar een handvol die écht hard liepen, dat was een Belg, die ouwe het Hilversum en een paar jongens uit de buurt van Werkendam
- Dr. Bob
- 500km gereden
Wordt aan gewerkt: ik heb al zeker een stuk of 10 Athena cilinders getuned die 90+ halen.
100+ lukt alleen met een expansie uitlaat, en dan val je erg op bij de Pliesie, dus beter motorplaat erop, dat wil niet iedereen.
100+ lukt alleen met een expansie uitlaat, en dan val je erg op bij de Pliesie, dus beter motorplaat erop, dat wil niet iedereen.
Niet lullen maar poetsen!
-
- 1250km gereden
- Dr. Bob
- 500km gereden
Ik hoorde dat er vorige maand een paar mannen met een oldtimer Yamaha RD brommer in Zevenaar gepakt waren.
De politie had een fuik opgezet, 2 motor agenten er bij, ontsnappen was onmogelijk... Ze moesten op de rollenbank.
51 km per uur was de toegestane maximum snelheid.
De ene ging ruim 30 km te hard, de eigenaar was direct zijn rijbewijs kwijt, en de brommer kreeg een WOK melding: opnieuw bij de RDW laten keuren.
De andere ging wel 50 km te hard, die werd meteen in beslag genomen. En het rijbewijs van de eigenaar ook.
De officier van Justitie beslist of en wanneer ze de rijbewijzen en de brommer weer terugkrijgen.
Daar word je niet vrolijk van.....
Dan maar liever met een motorplaat meerijden op het fietspad bij een toertocht, krijg je hooguit een boete.
De politie had een fuik opgezet, 2 motor agenten er bij, ontsnappen was onmogelijk... Ze moesten op de rollenbank.
51 km per uur was de toegestane maximum snelheid.
De ene ging ruim 30 km te hard, de eigenaar was direct zijn rijbewijs kwijt, en de brommer kreeg een WOK melding: opnieuw bij de RDW laten keuren.
De andere ging wel 50 km te hard, die werd meteen in beslag genomen. En het rijbewijs van de eigenaar ook.
De officier van Justitie beslist of en wanneer ze de rijbewijzen en de brommer weer terugkrijgen.
Daar word je niet vrolijk van.....
Dan maar liever met een motorplaat meerijden op het fietspad bij een toertocht, krijg je hooguit een boete.
Niet lullen maar poetsen!
- NIX
- 10000km gereden
Er is geen enkele reden om het rijbewijs ook meteen in te nemen. Niet dat het niet mag, maar ik ga er even van uit dat de brommers niet met die snelheid reden voordat ze de fuik in gingen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 1250km gereden
Vind altijd al raar dat niet je gereden snelheid, maar snelheid die het voertuig kan word genomen.
Nu kunnen ze meer brommertjes en E-bikes pakken.
Nu kunnen ze meer brommertjes en E-bikes pakken.
- Tombo
- 17500km gereden
Dat lijkt mij ook ja.
Ik sprak 3 weken geleden 2 jongens van een jaar of 17 op hun Derbi crossbrommers, die reden hier in het buitengebied, ff er achteraan gegaan, 1 kon ik bijhouden (die was alleen ontgrenst), de ander niet Even mee staan praten, ik vroeg of er nog veel controles hier in de buurt waren. Dat viel volgens hun mee. Ze waren in ieder geval nog nooit aangehouden en reden elke dag met hun brommers naar school.
-
- 1250km gereden
Vanaf 30 te hard op een bromfiets kan je rijbewijs worden ingevorderd.
https://www.politie.nl/informatie/bij-w ... uring.html
Nooit op een rollerbank van de politie gestaan, dus zou niet weten hoe het proces werkelijk gaat.
Je zou het wetboek kunnen doorspitten of dit terecht is wat de website van de politie vermeld.
https://www.politie.nl/informatie/bij-w ... uring.html
Nooit op een rollerbank van de politie gestaan, dus zou niet weten hoe het proces werkelijk gaat.
Je zou het wetboek kunnen doorspitten of dit terecht is wat de website van de politie vermeld.
-
- 500km gereden
Van Raul, een motormaatje van mijn dochter, heb ik een filmpje gekregen hoe eenvoudig hij met zijn TZR twee WR125 en twee MT125 voorbij reed. Mijn dochter reed op één van de MT's en dank zij haar gewicht en apart uitlaatje was ze de snelste buiten de TZR. Maar het was spektaculair om te zien hoe die mug die A1 motorfietsjes lapte.Tombo schreef: ↑07 aug 2024, 13:43Dat lijkt mij ook ja.
Ik sprak 3 weken geleden 2 jongens van een jaar of 17 op hun Derbi crossbrommers, die reden hier in het buitengebied, ff er achteraan gegaan, 1 kon ik bijhouden (die was alleen ontgrenst), de ander niet Even mee staan praten, ik vroeg of er nog veel controles hier in de buurt waren. Dat viel volgens hun mee. Ze waren in ieder geval nog nooit aangehouden en reden elke dag met hun brommers naar school.
De MT van mijn dochter kwam volgens haar bij 136 km/h in de begrenzing.
Ondanks dat de TZR ook al wat jaren geleden geproduceerd is, is dit toch een heel andere dimensie dan de jaren 70 gebakjes is mijn bescheiden mening.
Mijn 2F2 was gewoon 50cc en snel. Door zijn 13-42 vertanding was deze FS1 vlot door de versnellingen heen en dank zei een paar knappe bandjes, schokbrekertjes, goede segmentjes in het voortrommeltje aangedreven door een Ducati voorremkabel reed je de rest van de buurt het snot voor de ogen. Maar op een recht stuk met wind en zon in de rug kwam er wel eens een andere brommer voorbij, maar omgekeerd heel weinig.
Echte snelheden was toen nog niet te meten, maar wat wel te meten was, was de snelste route in tijd.
Het record van de FS1 op de route naar mijn school was 28 minuten en dat was van mijn woonplaats Huizen naar mijn school in Utrecht. Dit was overigens niet over de snelweg, maar ik heb wel een aantal fietspaden vermeden op die zondag ochtend vroeg.
Mijn RD50 was met zijn Autisa cilindertje hoger in de topsnelheid had ik het idee, maar qua acceleratie was de FS1 vlotter. Echter met een '79er YZ80 blokje in de RD was het gelijk een andere league. Hiermee heb ik op een zondag ochtend van Huizen naar Nijmegen gestuurd in 5 kwartier.
Ik moest in Dukenburg zijn, maar bij Nijmegen raakte ik de weg kwijt en kostte me behoorlijk wat tijd.
Ook ben ik mij de pleuris geschrokken door een groep wielrenners die mijn snelheid onderschatte.
Even terug naar de gemeten snelheden van die tijd... Tja, vaag.
Een maatje van me had een MT05 die 75 km/h kon, met 63 km/h op m'n 2F2 teller tikte ik zijn achterspatbord aan.
Werkelijke snelheden waren toen niet te meten, is mijn mening. Maar sommige brommers waarop ik soms voor mijn werk een proefrondje op moest rijden, voelden doodeng aan en leek de snelheid veel hoger dan het werkelijk was.
Waar ik werkelijk mij van de week enorm over verbaasde, was dat ik op een randweg met mijn busje 65 reed en dat een jongetje van 10 á 11 jaar op een obesitas-fiets gelijk opreed, met notabene in zijn linkerhand een mobieltje. 6 a 7 kilometer verderop waarvan 4 kilometer provinciale weg zag ik hem weer toen hij voor een stoplicht stond te wachten.
Niet alleen het materiaal wordt sneller, maar de jeugd wordt ook handiger en multidisciplinair. Ik begrijp nu waarom Max al met 16 jaar in een formule 1 auto zat.