Pagina 2 van 4

Geplaatst: 27 feb 2008, 15:04
door Niels
Jah inderdaad.
De industrie van vandaag is in geen enkele manier te vergelijken met die van vroeger en door milieu geneuzel en veranderde visies van fabrikanten zal je never nooit de kwaliteit meer krijgen van vroeger.

Vergeet niet dat Yamaha vroeger een opkomend merk was (eind jaren 60, begin jaren 70) en dus haar naam moest maken door kwaliteit te leveren.
Helaas is de wereld vandaag de dag zo dat alles zo goedkoop mogelijk en met zoveel mogelijk tegelijk geproduceerd moet worden en dat komt uiteraard de kwaliteit niet altijd ten goede (denk aan veel gebruik van kunststoffen ed.)

En dat is dus precies waarom er altijd verschil zal zijn tussen origineel en nieuw :wink:

Geplaatst: 27 feb 2008, 16:24
door Axel
Kreidler stopte de productie van een bromfiets die bekend stond als kwalitatief niet te evenaren. In 1997 begon de Nedelander "John Bos" weer met de fabricage van de Kreidler, hij wist beslag te leggen op de originele mallen van de fabriek.


Die gozer heet dus John Bos en ik heb dit van de site van Koning Tweewielers gehaald, zij verkopen nieuwe Kreidlers en blijken bij mij in de buurt te zitten :shock: (ze zitten in Beverwijk).

Geplaatst: 27 feb 2008, 16:29
door RDFS1
Hier is de site http://www.kreidleronderdelen.nl/module ... ekreidlers
Heel mooi en heel duur :wink:

Geplaatst: 27 feb 2008, 16:31
door Aad
RDFS1 schreef:Hier is de site http://www.kreidleronderdelen.nl/module ... ekreidlers
Heel mooi en heel duur :wink:


ja da was hem!

Pas vroeg m'n 'af-en-toe-baas' of ik zijn Kreidler RMC wilde kope... niet op in gegaan, vet mooi ding, prachtig rood etc.!

Maja... FS1's zijn veel sierlijker, en een soort gedetailleerder! Over de blokke van die kreidlers zit gewoon gauw 'n stuk plaat gejast of zo :lol:

Geplaatst: 27 feb 2008, 16:34
door Axel
Ik vind Kreidlers te dik en lomp, net als Zündapps.

Geplaatst: 27 feb 2008, 16:38
door RDFS1
Och ze hebben allemaal hun voor en nadelen en hun eigen liefhebbers.
Weet alleen dat toen ik 16 was (heel lang geleden) een kreidler voor zeer vele 16 jarige niet te betalen was,een fs1'tje koste zowat de helft. :lol:

Geplaatst: 27 feb 2008, 17:02
door reddevil
kreidlers lijken dik.. valt op zich wel mee hoor!..

ik vindt de kreidler rmc en de zundapp 517 ook HEEL mooi 8)

Geplaatst: 27 feb 2008, 17:07
door Yamaha rd50m
heb vandaag een moterrad van duitsland aangekregen, worden deze brommer in vergeleken: ktm 50 rsl, zundapp ks 50 tt, puch m 50, suzuki gt 50 k, hercules k 50 rl, fantic tx 220, kreidler rs-gs, yamaha rd 50 dx
best wel intresant, de prijzen en al staan er bij :D

Geplaatst: 27 feb 2008, 17:16
door RDFS1
Zundapp lijkt dik maar een fs1 is veel dikker,kijk en vergelijk :lol:

Afbeelding

Hij ziet er inmiddels zo uit en is dan indd een stuk dikker dan een fs1 :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 27 feb 2008, 17:47
door Triforce
kreidler en zundapp zij pas gekomen na de FS1 dus het zijn nageaapte FS1tjes alleen dan anders gebouwd

Geplaatst: 27 feb 2008, 17:48
door Zwepper
Triforce schreef:kreidler en zundapp zij pas gekomen na de FS1 dus het zijn nageaapte FS1tjes alleen dan anders gebouwd


zundapp was al ver voor de fs1 :wink:

Geplaatst: 27 feb 2008, 17:50
door Zwepper
RDFS1 schreef:Zundapp lijkt dik maar een fs1 is veel dikker,kijk en vergelijk :lol:

Afbeelding

Hij ziet er inmiddels zo uit en is dan indd een stuk dikker dan een fs1 :wink:

Afbeelding

Afbeelding



die 529 is zeker leuk geworden in het goud nog nooit gezien eigenlijk :D

Geplaatst: 27 feb 2008, 17:50
door Triforce
Zwepper schreef:
Triforce schreef:kreidler en zundapp zij pas gekomen na de FS1 dus het zijn nageaapte FS1tjes alleen dan anders gebouwd


zundapp was al ver voor de fs1 :wink:


maar Yamaha was er eerder met een eerdere model ik weet zo niet hoe die heet maar die was voor de zundapp

Geplaatst: 27 feb 2008, 17:50
door YamaSam
Martijn schreef:...
Het kan zo zijn dat die mallen niet meer te krijgen zijn, maar als we kijken naar Sam, dan zie je zo dat die mallen zo weer te maken zijn (kost wel wat, maar dan heb je ook wat !)


howlah, wel effe opletten,

een 'mal' om een kunststoffen stuk in te maken, kost ongeveer (in materiaal) 10 keer zoveel als een stuk,
in uren om hem te maken ongeveer een 30 stukken (ter grootte van +/-gardeboue auto)

een 'matrijs' om een stuk plaat in te persen, is heel iets anders. Die zijn gemaakt uit matrijzenstaal (haast foutloos staal)
en die moet je gieten fresen en boenen..
de matrijs kost ongeveer zoveel als 1000 stukken, de uren om die te maken wil je gewoon niet weten!
daarbij komt dat je een forse pers vandoen hebt ook

je kán besparen, maar dan begint het hoe langer hoe 'chineser' te lijken :D

injectiematrijzen zijn nóg duurder, omdat hier de stroming van de kunststof nog moet berekend worden ook..

je zou ze ook kunnen slagen uit plaat, maar dan zijn de uren weer niet te rekenen..

als je als matrijsen kan kopen, heb je enkel de pers en de plaat nog nodig, wat opzich wel meevalt dan.
het is in ieder geval niet zó eenvoudig allemaal

Geplaatst: 27 feb 2008, 18:00
door RDFS1
Triforce schreef:
Zwepper schreef:
Triforce schreef:kreidler en zundapp zij pas gekomen na de FS1 dus het zijn nageaapte FS1tjes alleen dan anders gebouwd


zundapp was al ver voor de fs1 :wink:


maar Yamaha was er eerder met een eerdere model ik weet zo niet hoe die heet maar die was voor de zundapp


Zundapp was er al in 1910 :lol:
Veel zundapps kwamen Nederland binnen gereden (40/45) :roll: