KILOMETERPRIJS JA OF NEE

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

koppel schreef:kom d'r maar in..............mevrouw Halsema

graag een ander tarief voor gasrijders, wat groenrijders zijn en daar voor gestraft worden


98 procent van de groenlinks stemmers is voor kilometerheffing :mong:
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

in ben wel voorstander van betalen voor gebruik ipv bezit van de auto............alleen niet dmv het systeem wat men voor ogen heeft

GL zou zich meer moeten inzetten voor de gasrijder, ze hebben altijd de mond vol mbt milieu etc...
Gebruikersavatar
robertehendriks
100km gereden
100km gereden
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 jul 2009, 17:13
Locatie: leek

Bericht door robertehendriks »

koppel schreef:in ben wel voorstander van betalen voor gebruik ipv bezit van de auto............alleen niet dmv het systeem wat men voor ogen heeft

GL zou zich meer moeten inzetten voor de gasrijder, ze hebben altijd de mond vol mbt milieu etc...


Voor het gebruik betaal je nu al aan de pomp, 70% belasting.
Natuurlijk alles voor het milieu, zolang het maar voor den haag vette belasting bedragen over valt te innen.

1 ding scheelt wel met zo`n kastje, geen oom agent die verstopt staat achter een boom, je krijgt de bekeuringen dan automatisch erbij.
In het begin nog niet maar...............................kastje in je voertuig kan meer dan Km tellen.
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

via internet is er nu al aan gps-jammers te komen, denk dat ze het systeem nooit waterdicht gaan krijgen :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18324
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Die zijn al langer te koop ja. Dat is ook het eerste wat er bij mij inkomt als ik zo'n kastje krijg
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Lees dit maar eens, dit kreeg ik toegestuurd via het bmw forum :wink:

Minister Eurlings is van plan de kilometerheffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders er op vooruit. Natuurlijk!! Er wordt een belastingtechnische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekent dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee, onderstaand een aantal feiten, zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan betekenen.
Dus niet voor degene die meer dan 40000 euro per jaar verdient, die mag nu ophouden met lezen. U gaat er namelijk wel op vooruit, zoals altijd natuurlijk. Zie ook de hypotheek-aftrek.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert elke seconde dat u rijdt, waar u rijdt en hoeveel u rijdt.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg. Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen en de bpm, maar niet meteen.

Dat betekent het volgende: als u nu in een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer, dan betaalt u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer.Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.

365 euro wegenbelasting minus 2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kunt betalen van 40000 euro of meer .

Bijvoorbeeld: u koopt een porsche 911 carrera voor de prijs van slechts 119.250,00 euro. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47.700,00 euro.
U betaalt dus maar 71.550,00 euro.
Dat is toch snel verdiend die 47700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71.550,00 euro.

De gemiddeld werkende Nederlander rijdt een tweedehands auto van hooguit 5.000,00 euro.

Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus dat wordt niet goedkoper.

Wie wordt er dus beter van de kilometerheffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja, en de staatskas natuurlijk. U bent nl. 24 uur per dag te volgen, waar u bent, maar ook hoe hard u rijdt. Dus rijdt u te hard, dan heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

Indien u dit niet ondertekent, dan zult u via GPS door de staat te volgen zijn en tevens zult u daarmee ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, ziet u het al voor u? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem de Betuwelijn, de spitsstrook (van Maij-Weggen), de Noord-Zuid lijn de HSL en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houdt, dan houden we er zelf wel een.

Stuur dit door aan uw vrienden, want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog) een democratie??????
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10785
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik ga m'n kevertje maar eens flink oppeppen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Heb zojuist de enquete van anwb ingevuld. Wil jullie verzoeken dit ook te doen. Het lijkt me dat dit voor representatief wordt aangemerkt, aangezien er uit elke politieke richting mensen lid/geen lid zijn van anwb en deze onafhankelijk is. Soms wel beetje aparte vraagstelling.
Er was van de week een nieuwsbericht dat er meer mensen aan dit onderzoek mee deden dan verwacht.

Overigens betaalt de overheid de eerste plaatsing van het kastje wel

Ikzelf ben een voorstander van dat vervuilende auto's meer betalen. Ze willen hiermee milieuvriendelijke auto's stimuleren. Dat idee vind ik goed. Ik vind het ook goed dat je betaalt voor het verbruik van je auto, in plaats van het bezit.
Ik ben echter tegen deze manier van het invoeren van de kilometerheffing.

Ze willen hiermee onder andere de verkoop van nieuwe auto's stimuleren. Daar ben ik het niet mee eens. Laat mij maar lekker goedkoop in mijn koekblik rijden, dat is mijn keus. Hiermee stimuleren ze productie van nieuwere auto's. Ik denk dat dat schadelijker is voor het milieu dan oude auto's oprijden, maar dat 'vergeten' ze erbij te vermelden.

Ik vind dat ze wel erg aan het zagen zijn over dat de kosten van het autorijden overzichtelijker worden. Dat lijkt me de eigen verantwoordelijkheid van automobilisten. En je weet toch nooit hoe lang een auto mee gaat, dus je kunt pas bij verkoop/sloop de exacte prijs berekenen, maar dat doet toch niemand.
Overigens weet ik niet waar jullie die bedragen vandaan halen, maar dat verschilt dus per auto (afhankelijk van de CO2 uitstoot e.d.).

Een ander groot tegenargument is dat de transport van vrachtwagens (die veel rijden) duurder wordt. Dus de kostprijs van goederen wordt duurder. Dat berekenen ze dus weer door aan de consumenten.

Daarbij nog het welbekende registreren van je verbruik en waar je bent. Geen privacy meer. Ze geven wel aan dat het gebruikt kan worden voor het opsporen van delicten/misdrijven. Kortom: het wordt wel degelijk anders gebruikt.

Er zijn te weinig mensen die baat hebben bij dit nieuwe systeem: mensen die een nieuwe, dure auto bezitten en weinig rijden. Maar ja, auto's boeien me dan ook geen ruk. Als hij maar rijdt.
Je boycot met het nieuwe systeem kleine, goedkope, oude auto's, wat ik zonde vind.

Ik zeg: fuck de KM heffing!
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

maar hoe zit het met de auto's die op LPG rijden.
moeten die meer per km betalen?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

volgens mij zijn de precieze bedragen nog niet bekend? anders zie ik graag een overzicht

Edit:

Kort nieuws: Tarieven kilometerheffing vastgesteld
Autonieuws
Het kabinet heeft een akkoord bereikt over de tarieven van de kilometerheffing, die in 2012 stapsgewijs wordt ingevoerd. De branchepartijen BOVAG en RAI hebben hierop positief gereageerd.
Bij de invoering in 2012 wordt per kilometer in eerste instantie 3 cent in rekening gebracht. Naarmate de BPM, wegenbelasting en gemeentelijke opcenten volledig zijn afgebouwd betaalt de automobilist 6.7 cent per kilometer. Dit is een gemiddelde prijs die afhangt van het verbruikscijfer van de auto; zuinige auto's worden daarbij goedkoper en vervuilende duurder. Tijdens het 'spitsuur' rekent het kabinet met een ander tarief; dat bedrag is echter nog niet bekendgemaakt.

De invoering van de kilometerheffing moet leiden tot minder aanzienlijk minder files en milieuvoordeel. Eurlings benadrukt dat er geen lastenverzwaring zal optreden. Zo worden de lagere accijns-opbrengsten niet gecompenseerd.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

ginofs1 schreef:maar hoe zit het met de auto's die op LPG rijden.
moeten die meer per km betalen?


http://www.berekenkilometerprijs.nl/

vanaf 2003


Tarieven personenauto (gemiddeld, afhankelijk van de CO2 uitstoot)
2012: 3,0 cent/km
2013: 3,5 cent/km
2014: 4,0 cent/km
2015: 4,6 cent/km
2016: 5,3 cent/km
2017: 6,1 cent/km
2018: 6,7 cent/km



Uitzonderingen
Niet voor alle voertuigen gaat de kilometerheffing gelden. Motorfietsen, taxi’s, landbouwvoertuigen en ook voor oldtimers van voor 1987 geldt een vrijstelling van de kilometerheffing.

8)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10785
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Opium voor het volk en schijnkeuzes die ons afleiden van waar het werkelijk om gaat. Stimuleren dat er schonere of zuinigere auto's gaan rijden? Me hoela. Dan zouden er alleen nog zuinige en schone auto's op de weg mogen. Het gaat erom dat er een reden is om meer van de een dan van de ander te vragen. Co2 een broeikasgas? Waterdamp heeft een veel grotere broiekaswerking. En dat zit nogal wat in de lucht. Files tegengaan? Leg dan meer asfalt aan. Iedereen moet naar zijn werk of naar de plek waar werk verricht moet worden. Zaken doe je niet alleen over de telefoon of via email, mensen zijn mensen en willen elkaar kunnen zien. En het geld wordt niet in de regering verdiend, die heft belasting en in het gunstigste geval ziet die toe en sluit oneerlijke concurrentie uit. Het is dus noodzaak dat mensen zoveel mogelijk werken en dan kan en regering beter goed faciliteren dan met allerlei kutsmoezen aankomen en het geld verdienen frustreren. Hetzelfde geldt voor kinderopvang. Men moet allemaal 2-verdienen, maar er is geen normale regeling. In alle landen kunnen kinderen overblijven en wordt de opvang goed betaald. Hier gaat men nog een stapje verder en holt men het onderwijds uit. Alleen de slechtste (even generaliseren en de goede daargelaten) blijven in het onderwijs omdat daar geen drol te verdienen valt.

Maar gelukkig maken we ons nu weer druk over de kilometerheffing. Niet dat het er wat toe doet, maar we bemoeien ons tenminste niet met de zaken die echt veel beter zouden moeten kunnen.

Ik stap weer van m'n zeepkistje en doe m'n zilverpapieren hoedje weer stevig op. Voor ik over nog meer begin.
Kijk eerst even in de FAQ.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

het wordt tijd voor een daadkrachtige regering die de rotzooi nu eens goed en rechtvaardig aanpakt en ook een visie heeft over een langere termijn ipv vier jaar
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10785
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Daar heb je precies het probleem te pakken. Het zijn egotrippers met als belangrijkste agendapunt opnieuw gekozen worden. Wij laten ons nog steedsleiden door programma's of zoiets stoms als stemwijzers, terwijl als je even goed oplet weet dat men direct alle programmapunten overboord zet, eenmaal in de coalitie gekozen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

en welke partij doet dit niet volgens jou? Of wordt het een blanco stem? :P
Plaats reactie