Pagina 1 van 1

Pingelen Crossmotoren

Geplaatst: 31 mar 2011, 20:40
door Triforce
Nu ik bij een crossmotor zaak werk en aangezien mijn Werk gever het enorm aan het proberen is om het tegen te gaan zoals:

De kop uit draaien voor meer volume, een grotere squise band(of hoe je het ook zegt!?).

Maar het wilt gewoon niet lukken, Jullie enig idee??

Geplaatst: 31 mar 2011, 21:47
door Tombo
Een fabrieksaf crossmotor hoort niet te pingelen lijkt me? Of je moet benzine met octaangetal 80 gebruiken ofzo, of de ontsteking extreem vroeg zetten

Geplaatst: 31 mar 2011, 22:31
door ginofs1
ja dat weet ik. :lol:
daar zijn berekeningen voor. :wink:

Geplaatst: 31 mar 2011, 22:46
door Triforce
Tombo schreef:Een fabrieksaf crossmotor hoort niet te pingelen lijkt me? Of je moet benzine met octaangetal 80 gebruiken ofzo, of de ontsteking extreem vroeg zetten


Dus wel, Ze hebben druk van 1:11 wanneer de KIPS (Kawasaki Intergrated Power Valve System) gesloten is en 1:9,5 wanneer geopend.

Mijn werk gever werkt samen met VHS om dit probleem op te lossen, maar verder over het algemeen met alle merken lopen ze allemaal wel te pingelen van 65cc t/m 450cc.

Ontsteking staat op de standaard af stelling.

Maar vooral met de VHS koppen hebben ze er meer last van.

Volgens mij gebruikt hij supreme van esso kwa benzine, zelf heb ik altijd met V-power gereden en daar had ik weinig problemen mee.

Hij zet de squish op 0,75 voor de 65cc de rest weet ik zo even niet meer.


Ik wil hiermee gewoon vragen wat het allemaal kan zijn dus alle suggesties zijn welkom!!

Geplaatst: 31 mar 2011, 22:49
door ginofs1
Triforce schreef:
Tombo schreef:Een fabrieksaf crossmotor hoort niet te pingelen lijkt me? Of je moet benzine met octaangetal 80 gebruiken ofzo, of de ontsteking extreem vroeg zetten


Dus wel, Ze hebben druk van 1:11 wanneer de KIPS (Kawasaki Intergrated Power Valve System) gesloten is en 1:9,5 wanneer geopend.

Mijn werk gever werkt samen met VHS om dit probleem op te lossen, maar verder over het algemeen met alle merken lopen ze allemaal wel te pingelen van 65cc t/m 450cc.

Maar vooral met de VHS koppen hebben ze er meer last van.

Volgens mij gebruikt hij supreme van esso kwa benzine, zelf heb ik altijd met V-power gereden en daar had ik weinig problemen mee.


Praat je over een 2 of 4 takt.
Een 4t gaat extreem pingelen als hij te schraal staat

Geplaatst: 31 mar 2011, 22:52
door Triforce
Vooral 2 Takt, maar sommige 4 Takten doen het ook, maar dan vooral de 450cc versie

Geplaatst: 31 mar 2011, 22:55
door ginofs1
Triforce schreef:Vooral 2 Takt, maar sommige 4 Takten doen het ook, maar dan vooral de 450cc versie


4t rijker zetten.
2t berekenen, ik ben al veel krapper gegaan dan ze als max aangeven.
ging niet pingelen maar het kopje kreeg scheuren

Geplaatst: 31 mar 2011, 23:45
door Triforce
ginofs1 schreef:
Triforce schreef:Vooral 2 Takt, maar sommige 4 Takten doen het ook, maar dan vooral de 450cc versie


4t rijker zetten.
2t berekenen, ik ben al veel krapper gegaan dan ze als max aangeven.
ging niet pingelen maar het kopje kreeg scheuren


Aah oke, Ik zal morgen nog even met hem overleggen met hoe of wat.

Voor de VHS kopjes die hebben een losse verbrandingskamer, de orginele kopjes hebben dat natuurlijk weer niet, ik zal morgen even wat foto's nemen van wat kopjes en cilinders als het kan.

Maar kan het ook echt puur aan de benzine liggen of niet??