Grote-kleine-vragen-topic #9
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Bij een 2ru gaat ook het achterlicht en de teller verlichting over de accu, ik verdenk daarom ook de gelijkrichter of het contactslot.
Als je de verlichting perfect wil hebben stap dan over naar 12 volt, met een gecombineerde spanning regelaar/gelijkrichter, bij voorkeur van een tzr 50, je kunt ook de tzr accu gebruiken.
bij led heb je toch al snel strooilicht dat wil jij niet en je tegenliggers zeker niet.
overigens rij ik al jaren met deze opzet en ik heb sindsdien nog maar een keer een voorlamp kapot gehad, deze was gewoon aan het eind van zijn brand uren. het mooie met deze set up is dat mocht de voorlamp knappen, de rest van de verlichting, achterlicht en teller gewoon heel blijft.
daarnaast kan je draadboom intact blijven, slechts de gele draad van de ontsteking, door trekken naar de spanning regelaar, en het scheelt een stuk in de kosten, ten opzichte van led verlichting.
Als je de verlichting perfect wil hebben stap dan over naar 12 volt, met een gecombineerde spanning regelaar/gelijkrichter, bij voorkeur van een tzr 50, je kunt ook de tzr accu gebruiken.
bij led heb je toch al snel strooilicht dat wil jij niet en je tegenliggers zeker niet.
overigens rij ik al jaren met deze opzet en ik heb sindsdien nog maar een keer een voorlamp kapot gehad, deze was gewoon aan het eind van zijn brand uren. het mooie met deze set up is dat mocht de voorlamp knappen, de rest van de verlichting, achterlicht en teller gewoon heel blijft.
daarnaast kan je draadboom intact blijven, slechts de gele draad van de ontsteking, door trekken naar de spanning regelaar, en het scheelt een stuk in de kosten, ten opzichte van led verlichting.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Iemand die een goede duidelijke foto heeft waar een complete TMI uitlaat goed zichtbaar op is?
Ook graag de afmetingen en diameters erbij.
Heb hier een zeer aparte uitlaat liggen die er erg veel op lijkt, er is alleen geen TMI in gestanst.
Ook graag de afmetingen en diameters erbij.
Heb hier een zeer aparte uitlaat liggen die er erg veel op lijkt, er is alleen geen TMI in gestanst.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23408
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Nozem
- 100km gereden
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 03 feb 2016, 14:51
- Locatie: Joure
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
@Marcomarco schreef:Wat is tmi?
Zie onderstaande topic
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?f=2&t=9780
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23408
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Yamaha Sheriff 1981
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Wie kan me wat vertellen over volgend framenummer: FS1-500222 ?
Type/jaar/land/4- of 5-bak ?
Type/jaar/land/4- of 5-bak ?
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Is blijkbaar een 4 bak Belgische street.carrejans schreef:Wie kan me wat vertellen over volgend framenummer: FS1-500222 ?
Type/jaar/land/4- of 5-bak ?
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Is ook een erg symmetrisch nummer. Is het wel origineel?fizzie schreef:Is blijkbaar een 4 bak Belgische street.carrejans schreef:Wie kan me wat vertellen over volgend framenummer: FS1-500222 ?
Type/jaar/land/4- of 5-bak ?
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik wist niet dat de Belgische street een 4-bak versie had. Dacht dat dit altijd 5-bak was.
Heb jij toevallig een lijst met framenrs? Die op het forum is allesbehalve compleet.
Heb jij toevallig een lijst met framenrs? Die op het forum is allesbehalve compleet.
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Nee, ik hoor af en toe iets. Maar de leidraad is dit forum.carrejans schreef:Ik wist niet dat de Belgische street een 4-bak versie had. Dacht dat dit altijd 5-bak was.
Heb jij toevallig een lijst met framenrs? Die op het forum is allesbehalve compleet.
-
- 100km gereden
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 28 jul 2006, 20:12
- Locatie: Hilversum
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Zit er verschil tussen een zadel van een Engelse 394 en een Nederlandse eerste type fs1/ 378? Beide zijn type met plaatjes tank maar toch is het partnummer voor het zadel anders.
260-2473000 (Nederlands)
394-2473001 (Engels)
260-2473000 (Nederlands)
394-2473001 (Engels)
Yamaha FS1 3E9 (1981)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
- bdk9001
- Aan het inrijden
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 mar 2017, 15:16
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik zou graag een hogedrukkop op m'n 2RU willen hebben, maar helaas heb ik niet bepaald de spullen (en kennis) in huis om een kop te vlakken. Is er wellicht iemand in het midden van het land die mij zou willen helpen om een K-star kop te vlakken?
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23408
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 500km gereden
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
- Locatie: Hoogeveen
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Bij die K-star kopjes zit volgens mij nog wel een ''randje'' (die bij een originele 2RU kop heel dik is. dit randje kun je er eventueel al wel uit vlakken met een stuk schuurpapier (korrel 400) op een ondergrond die 100% vlak is. draai dan wel steeds je kop, omdat je de boel niet scheef wilt vlakken. een echt druk kopje zal uitgedraaid moeten worden, maar geeft uiteindelijk wel de beste prestaties.
De kopjes die je zo kunt kopen zijn natuurlijk wel zo gemaakt dat je eigenlijk altijd safe zit, want mopperende mensen die door hun kopje gedoe krijgen met hun brommer door vastlopen, gat in de zuiger enz.. willen ze niet.
Als je je kop met de schuurpapier methode gaat vlakken, en je monteert de boel weer test dan even hoeveel speling je tussen je zuiger en kop hebt. Dit doe je door een stukje soldeertin van 1.5 mm om te buigen en door je bougie gat te steken, dan even de zuiger op en neer draaien, dan knijp je je stukje tin tussen de zuiger en kop. dat plat geknepen stukje tin meet je weer met je schuifmaat. je bent zeker veilig als de kleinste afstand 0.8 mm is. Je kunt wel krapper gaan, maar de boel wordt dan ook een stukje heter omdat de druk veel hoger wordt, met eventuele gevolgen die daarbij horen (warm/vast lopen, gat in zuiger)
Je verliest wel snel vermogen bij een grotere afstand tussen zuiger en kop, ook wel ''squish'' genoemd.
Succes
De kopjes die je zo kunt kopen zijn natuurlijk wel zo gemaakt dat je eigenlijk altijd safe zit, want mopperende mensen die door hun kopje gedoe krijgen met hun brommer door vastlopen, gat in de zuiger enz.. willen ze niet.
Als je je kop met de schuurpapier methode gaat vlakken, en je monteert de boel weer test dan even hoeveel speling je tussen je zuiger en kop hebt. Dit doe je door een stukje soldeertin van 1.5 mm om te buigen en door je bougie gat te steken, dan even de zuiger op en neer draaien, dan knijp je je stukje tin tussen de zuiger en kop. dat plat geknepen stukje tin meet je weer met je schuifmaat. je bent zeker veilig als de kleinste afstand 0.8 mm is. Je kunt wel krapper gaan, maar de boel wordt dan ook een stukje heter omdat de druk veel hoger wordt, met eventuele gevolgen die daarbij horen (warm/vast lopen, gat in zuiger)
Je verliest wel snel vermogen bij een grotere afstand tussen zuiger en kop, ook wel ''squish'' genoemd.
Succes
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
wat voor cilinder het je?
als dit een 2ru cilinder is dan kan je beter je 2ru kopje laten bewerken.
als dit een 2ru cilinder is dan kan je beter je 2ru kopje laten bewerken.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;