als je hem ophoont naar 43mm is het, zullen we het zo zeggen zo goed als nieuw en dus weer rustig inrijden, en je hoeft alleen maar een 43mm zuiger erbij te halen en op te laten honen
ik ken niks in de buurt van voorbrug dus je moet even rond zoeken, en het honen kost meestal tussen de 20 en 40 euro, en je moet een nieuwe zuiger er al bij hebben, en de speling van zuiger en cilinder moet tussen 0,035 - 0,040 mm liggen
Dingetje schreef:dus als ik het goed begrijp word bij honen de cilinder beter afgewerkt dan bij een nieuwe cilinder wordt afgewerkt? mijn warmgelopen cilinder is een fs1 cilinder nu dacht ik: ik laat deze honen tot 43mm is dit beter dan een nieuwe kopen?
Nee, honen is alleen het krasvrij maken van de cilinder...
Afwerken bedoel ik meer mee dat je zorgt dat de poorten netjes zijn afgewerkt en dat ze gelijktijdig opengaan etc.
Ook de afwerking van het cilinderhemd hoort hierbij, die zijn bij imitaties vaak scheef enzo... (moet precies aansluiten op de carters!)
Naja, je hoeft hem niet af te werken, maar in principe is een ge-blueprinte cilinder zoals ze dat noemen (blueprinten = aanpassen zodat het exact met de specificaties van de leverancier overeen komt) wel het meest ideale uitgangspunt.
Als je dat hebt gedaan met een imitatiecilinder, dan is deze net zo goed als een originele...
(en zelfs originele zijn nog niet eens altijd zo goed als de blueprint)
Als de poorttiming hetzelfde is, dan is hij idd exact hetzelfde. Het blueprinten van je spoelkanalen kan je nog wel met een dremel enzo, de spoelpoorten zelf aanpassen naar origineel gaat je niet lukken