Pagina 3 van 4

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 14 feb 2014, 13:06
door fs1man
Als het goed is simuleren die rollen al een belasting maar ik weet daar te weinig van om daar echt een zinnig antwoord op te geven.
Ik ben met de TZR wel al een paar keer op de rollen geweest maar dan bij een politie controle dat was ook onbelast.
nix is denk ik bijna de helft in gewicht van mij maar een ritje op mijn fs1 leerden ons dat het maar 2 km op topsnelheid scheelden.
met een fs1 cilinder en 16 mm en dikke uitlaat naar de rdw is 9 van de 10 keer afkeur, ringen in uitlaten heb ik alleen ervaring mee met de tzr

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 14 feb 2014, 13:11
door fs1willem
fs1man schreef:Als het goed is simuleren die rollen al een belasting maar ik weet daar te weinig van om daar echt een zinnig antwoord op te geven.


Wordt dus gewoon eens proberen. Jij komt ze toch weleens tegen... vraag dan eens of je dat mag uitproberen :wink: .

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 14 feb 2014, 14:06
door ginofs1
ja het maakt wel uit.
als je er op zit dan druk je de band in over de roller en dat geeft weerstand.

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 14 feb 2014, 16:32
door gklijnhout
De rollenbank geeft zelf een weerstand op de rol mijn fs1 kon het bij de keuring niet eens trekken en sloeg in de 4e versnelling 4x achter elkaar af.

Fs1 cilinder met 16mm carburateur wel met een ring 10 mm doorlaat tussen de uitlaat en gaskabel zo los gezet dat deze bij volgas max 8 mm de gasschuif opentrok.

Meting heb ik zelf zowel onbelast als belast door er op te gaan zitten gedaan en maakte geen verschil.

Gert.

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 14 feb 2014, 16:51
door ginofs1
tja de meningen zijn dus allemaal verschillend.
eens kijken of ik dit weekeinde met de jongens een filmpje kan maken op de rollenbank :wink:

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 14 feb 2014, 17:11
door Tombo
Ja leuk, dan pakken we mijn grote suzuki ;)

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 14 feb 2014, 18:01
door fs1willem
ginofs1 schreef:tja de meningen zijn dus allemaal verschillend.
eens kijken of ik dit weekeinde met de jongens een filmpje kan maken op de rollenbank :wink:


Héél mooi Gino, dan hoef ik het politiekorps niet te belasten :roll: !

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 15 feb 2014, 09:11
door Kjeld
Ik ben benieuwd.

Als je er op gaat zitten dan levert dat als het goed is veel meer wrijving op (ben overignes 1,89 en 100 kilotjes). Had mijn band overigens ook al een stuk laten leeglopen.

Van RDW kreeg ik volgende reactie terug:

De rollenbanken bij de RDW zijn voorzien van een rekenprogramma welke de rolweerstand en de gemiddelde luchtweerstand berekend. In veel gevallen komt daardoor de meting op de rollenbak zwaarder uit dan een meting op de weg.

Is dus geen antwoord op mijn vraag, want de rolweerstand neemt (afhankelijk van gewicht berijder) enorm toe. Weet nu dus nog niet hoe het zit en heb de vraag nogmaals gesteld bij RDW.

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 15 feb 2014, 13:14
door Jeti
Gewicht van de bestuurder (en evt passagier) is niet van belang. De max snelheid op je papieren is een max CONSTRUCTIEsnelheid.

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 15 feb 2014, 16:15
door fs1willem
Zou een dergelijke "constructie" de snelheid nog enigszins verlagen ?
De boutjes zitten alleen aan het einde van de demper, omdat de demper anders niet meer door de schotjes gaat :

Afbeelding

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 15 feb 2014, 17:23
door NIX
Zal niet enorm veel schelen bij een langzame brommer. Het hindert de uitstroom iets.

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 15 feb 2014, 18:19
door mpro09
maakt geen flaus aus, zo iets dergelijks heb ik vroeger ook geprobeerd

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 15 feb 2014, 18:56
door fs1willem
NIX schreef:Zal niet enorm veel schelen bij een langzame brommer. Het hindert de uitstroom iets.


Alle beetjes helpen...

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 15 feb 2014, 19:53
door NIX
Beter een ring in de uitlaatpoort en een buisje boven de carb. Een snelle brommer komt niet eens meer in z'n powerband en zal de rollen in de 4 niet eens meer trekken.

Ik heb een 10mm en een begrensde pijp liggen voor de keuring, gaat altijd perfect. Heb een 378, maar nog nooit hoeven gebruiken.

Re: afvoeren voor de keuring

Geplaatst: 15 feb 2014, 20:54
door Kjeld
Carb los, plaatje er achter met een opening van 6 of 8 mm en carb er weer opschuiven. Tip stond hier op het forum en werkte perfect.