Uitlaat

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Ime Teeling
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2020, 16:43

Uitlaat

Bericht door Ime Teeling »

Ik heb een Yamaha fs1 membraan met een imitatie 50cc cilinder en een 16 mm carb hij loopt opzich lekker maar ik denk dat het wat beter kan en denk dat dat kan door een andere uitlaat er zit nu een zo een standaard lage imitatie op. Iemand enig idee wat voor soort uitlaat goed is en waar ik die dan kan kopen?

Ook zoek ik nog een mooie set velgen spaak of sterwielen heeft iemand nog een paar mooie liggen die ik op de kop kan tikken?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Uitlaat

Bericht door Tombo »

Afhankelijk wat de rest van je setup is (welke cilinder zit er op?) kan je met een standaard imitatie FS1 pijp de 80 wel halen.
Je zou een Homoet kunnen overwegen
Ime Teeling
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2020, 16:43

Re: Uitlaat

Bericht door Ime Teeling »

Tombo heb jij enig idee waar ik een homogene uitlaat kan kopen?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Uitlaat

Bericht door marco »

Je kan ook een universele crossuitlaat kopen die zijn een stuk goedkoper dan een homoet
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Uitlaat

Bericht door Tombo »

Klopt, weet alleen niet of dat heel veel beter presteert dan een standaard uitlaat? Ze klinken wel heel erg blikkerig trouwens die dingen (Machiel heeft er 1 onder zijn FS1)
Ime Teeling schreef:Tombo heb jij enig idee waar ik een homogene uitlaat kan kopen?
https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaatde ... -32mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Uitlaat

Bericht door kittop »

Tombo schreef:Klopt, weet alleen niet of dat heel veel beter presteert dan een standaard uitlaat? Ze klinken wel heel erg blikkerig trouwens die dingen (Machiel heeft er 1 onder zijn FS1)
Ime Teeling schreef:Tombo heb jij enig idee waar ik een homogene uitlaat kan kopen?
https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaatde ... -32mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Die imitatie Homoet is niet bepaald homogeen... (autocorrect?)
Ime Teeling
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2020, 16:43

Re: Uitlaat

Bericht door Ime Teeling »

Bedankt voor de reacties allemaal en @kittop dat was inderdaad autocorrect. Ik heb een homoet uitlaat besteld hij komt als het goed is morgen binnen.
Ime Teeling
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2020, 16:43

Re: Uitlaat

Bericht door Ime Teeling »

Tombo schreef:Afhankelijk wat de rest van je setup is (welke cilinder zit er op?) kan je met een standaard imitatie FS1 pijp de 80 wel halen.
Je zou een Homoet kunnen overwegen
Er staat op de cilinder tum 178 f50 op de vertanding weet ik niet hij loopt nu max 65 zou graag weten hoe ik hem wat harder kan laten lopen
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Uitlaat

Bericht door kittop »

F50 cilinder zou hoogstwaarschijnlijk een F5B cilinder zijn. (nog meer autocorrect)
Dit zijn een van de fijnste cilinders om mee te rijden, maar zijn niet de snelste cilinders.
Door een expansieuitlaat te monteren zal hoogstwaarschijnlijk de topsnelheid met wellicht 5 km/h verhogen.
Ik ken de uitlaat niet, maar ik verwacht wat hoogtoerigere eigenschappen van deze pijp.
Dat zou ook meer passen bij hoogtoerige cilinders zoals FS1 en de Z1.
De combinatie tussen de FS1/Z1 en uitlaat zal een heel ander rijervaring geven en zal aanzienlijk sneller gaan.
Er zijn ook 60cc FS1 cilinders die nog iets krachtiger zijn, waardoor je de brommer ook wat zwaarder kan vertanden.
Vergeet dan ook niet bij grotere boringen een passende cilinderkop mee te bestellen.
Dan zijn er ook nog lichtmetalen cilinders zoals bijvoorbeeld AJH cilinders.
Dit zijn best mooie producten om mee te experimenteren, Maar ook wat kostbaarder.
Vergeet ook niet wat grotere sproeiers aan te schaffen...
Anders wordt het ongewild nog duurder.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Uitlaat

Bericht door NIX »

Die gaat niet veel sneller worden, wel een stuk luidruchtiger. Verder staat alles over opvoeren in de FAQ. Dat ga ik hier niet herhalen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie