Pagina 1 van 1

standaard of snelle schijf?

Geplaatst: 22 mar 2007, 18:54
door Jelle
mijn schijf heeft een opening van iets meer dan 90graden


is dit snel of traag?

Geplaatst: 22 mar 2007, 18:56
door Martijn
Traag, snel is meer :) In de FAQ stond dacht ik het verschil :)

Geplaatst: 22 mar 2007, 19:09
door Jelle
yes, :D

dan kan ik nog meer tunen :D

Geplaatst: 22 mar 2007, 19:36
door YamaSam
witloof schreef:yes, :D

dan kan ik nog meer tunen :D

dat gaat een pak beter trekken jong!
idd trage schijf

Geplaatst: 22 mar 2007, 21:22
door Jelle
zalig :D

ik vond hem nu al chill, da wil ik wel verandert hebben tegen de meeting...

:D iemand in de buurt die me wil helpen? sam?

Geplaatst: 23 mar 2007, 08:52
door Martijn
Koop die snelle schijf van 50cc.nl of bij rinkytoys dacht ik, en dan je blokje openen en dr in knallen :)

Geplaatst: 23 mar 2007, 09:52
door Tombo
harmen heeft ook eens een plaatje geplaatst waar mijn 2 schijven boven op elkaar liggen, met daarbij het verschil in graden

Geplaatst: 23 mar 2007, 13:04
door GoM!cky
Hoe verander ik die inlaatschijf het best? Moet je dan je hele blok uit elkaar nemen? Hoe kan je weten zonder uit elkaar te halen of je snelle of trage schijf hebt?
Carbu demonteren en kijken met lamp ofzo??
Wat veranderd er allemaal met snelle schijf? Meer trekkracht, maar ook hogere topsnelheid?

Veel vragen hè :oops:

Geplaatst: 23 mar 2007, 13:44
door Martijn
Eeh is kijken, de inlaatschijf veranderen kan door m aan te passen of een nieuwe te kopen, die al snel gemaakt is, hoewel yamasam m zelf heeft aangepast, maar ik denk dat hij dat heeft gedaan naar hoe de rest van zn fs1 is afgesteld/aangepast !

Er is dacht ik een FAQ geschreven over hoe je je snelle schijf moet inbouwen, je moet dan je uitlaat erafhalen even als je steppenbalk, vervolgens je koppelingscarter eraf je koppeling eraf dan je primaire tandwiel dr af en je kan er bij !

Hoe je kan checken of je een snelle hebt is als je goed kijkt door je carbugat en dan aan je vliegwiel draaien, als je hij na iets meer dan 90 graden weer dicht gaat heb je een langzame is het veel meer dan 90 graden heb je een snelle !

Voordeel van een snelle is dacht ik dat je meer kracht onderin hebt ! Hogere top valt erg mee !

Geplaatst: 23 mar 2007, 13:52
door Tombo
Je kan je langzame schijf zelf verzagen naar een snelle schijf.
Je merkt het vooral met optrekken, niet zozeer in topsnelheid

Geplaatst: 23 mar 2007, 14:04
door Jelle
GoM!cky schreef:Hoe verander ik die inlaatschijf het best? Moet je dan je hele blok uit elkaar nemen? Hoe kan je weten zonder uit elkaar te halen of je snelle of trage schijf hebt?
Carbu demonteren en kijken met lamp ofzo??
Wat veranderd er allemaal met snelle schijf? Meer trekkracht, maar ook hogere topsnelheid?

Veel vragen hè :oops:



hey

ik heb gisteren het volgende gedaan;

carbu van het spruitstuk halen en aan vliegwiel draaien tot je de schijf niet meer ziet.
steek dan een schroevendraaier in dat gat en draai voorzichtig aan het vliegwiel tot de schijf ertegen tikt.
hou dit punt vast en markeer op het vliegwiel en op de ontstekings kap dmv potlood ofzo,
dus 2streepjes boven elkaar.
dan kijk je terug in het gat en draai je het vliegwiel terug tot de andere kant van de schijf tegen je schroevendraaier tikt, hou dit punt weer vast en zet nu weer een markering op het ontstekingsdeksel waar de markering op het vliegwiel nu staat.

nu heb je normaal gezien 2 punten staan op je ontstekingsdeksel.

als deze een hoek vormen van iets meer dan 90 is het een trage..

ik hoop dat het beetje duidelijk is

Geplaatst: 23 mar 2007, 14:11
door Martijn
Hey die is handig !

Geplaatst: 23 mar 2007, 14:18
door Jelle
:wink:

Geplaatst: 23 mar 2007, 17:03
door GoM!cky
Bedankt voor de uitleg manne, dat staat als volgende op het programma...

Thnx fizzy buddies 8)