Na 1 Januari 2007 nog geen kenteken, wat nu?

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Na 1 Januari 2007 nog geen kenteken, wat nu?

Bericht door Niels »

Als je na 1 januari geen kenteken hebt mag je niet meer op de openbare weg rijden met je brommer.
Als je nog wel (legaal) wilt rijden, moet je brommer gekeurd worden.
Hierover is op de volgende site het één en ander te lezen:

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/algemeen/veelgestelde_vragen_over_bromfietskeuringen.htm
Lubbert
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2006, 21:36
Locatie: Sint Genesius Rode, Belgie

Bericht door Lubbert »

Hallo Niels, wat kost het om een Duitse fs1 in Nederland op kenteken te zetten? Dus keuren, plaat enz...

Dank je,

Lubbert.
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Ik ben bang dat je hem moet laten keuren. Waarbij alles volgens de regels moet, zie site van niels.

Ik denk dat dat je ongeveer 130 euro gaat kosten kompleet.
Lubbert
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2006, 21:36
Locatie: Sint Genesius Rode, Belgie

Bericht door Lubbert »

Ok, weet ik weer wat meer!

Lubbert.
boukekappers

Bericht door boukekappers »

hallo,

Ik heb mijn fs1 uit 86 laten keuren bij rdw.
Typegoedkeuring bleek niet te kloppen(snap ik niets van is k0031 zoals hier verder op forum ook aan gegeven).

Maar zou 107euro kosten
maar zonder typegoedkeuring is het 130euro omdat
er weging en tenaamstelling bij komt. ZOu voor
jouw wel hetzelfde zijn.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Waar slaat dat dan op dat de typegoedkeur niet klopt??

Misschien kan je het nog aantonen met een kentekenbewijs van iemand met dezefde FS1 oid.? :shock:
boukekappers

Bericht door boukekappers »

ja, is wel goed plan heb al iemand van brommerforum gemailt die brommer uit zelfde jaar heeft laten keuren met zelfde typegoedkeuring, dus wacht op zijn antwoord. Maar als iemand anders nog kentekenbewijs o.i.d heeft die ik kan gebruiken om dit aan te tonen graag.
edje

Bericht door edje »

neem eens contact op met martijn, hij heeft ook een 2rt op kenteken...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

2RT is weer een apart geval, dat is een belg en heeft geen nederlandse typegoedkeuring
boukekappers

Bericht door boukekappers »

ja maar heb geen 2rt maar 2ru,
dus alle nummer kloppen heb al klacht ingedient.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn dat je een typegoedkeuring moet betalen terwijl dat die er al op zit! :?

Echt weer Nederland :evil:
edje

Bericht door edje »

ja maar ik dacht dat je brommer van uit belgie in 1990 was in gevoerd. dus dacht ik dat het een 2rt was....
Jos 1991
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2008, 13:10
Locatie: heeze

Bericht door Jos 1991 »

om even trug te kommen op die fs1 2rt
hier zitten wel belgiese papieren bij

je kan hem wel op NL kenteken krijgen ?
maar dat kost dan 130 euro ?
en je moet hem laten keuren wan dat houd in ?


bron: RDW

Bromfiets heeft geen typegoedkeuring en is niet historisch
Heeft uw bromfiets geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring én is het voertuig niet historisch (bouwjaar vóór 1974), dan kan deze alleen een kenteken krijgen na een keuring op zogenoemde toelatingseisen bij de RDW. De herkomst van de bromfiets mag niet twijfelachtig zijn.

Tijdens de keuring wordt onderzocht of de bromfiets op essentiële punten overeenkomt met een geldige typegoedkeuring. Is dat het geval, dan volgt een technische beoordeling als voor een bromfiets met typegoedkeuring. Zo niet, dan moet u aanvullende documenten zoals certificaten overleggen, waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van een bromfiets en dat deze aan de toelatingseisen voldoet.

Als er testen noodzakelijk zijn omdat niet aantoonbaar aan de gestelde toelatingseisen is voldaan, dan zijn de kosten van de keuring meestal hoger dan de waarde van het voertuig zelf.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ze kijken naar de NL goedkeuring in jou geval de belgishe,

en wat doen ze nog meer:
-ze kijken naar het frame nummer,
-ze kijken als de brommer wel 40 a 50km/h gaat volgens de nederlands wet

en nog wel een paar dingen maar die weet ik zo niet
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik heb gewoon 130 E betaald, het werkte wel. Maar ik zei dat deze broem hetzelfde is als de 2ru en dat de wielbasis enzo allemaal hetzelfde zijn, en had die info uitgeprint van deze site. Toen snapte die man het en ging op de weegbrug en rollenbank en dat was het :)
Plaats reactie