Vlotternaald vies?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
chopper62
50km gereden
50km gereden

Vlotternaald vies?

Bericht door chopper62 »

Beste forummers,

Ik heb eerst even gezocht op vlotternaald, maar kom er niet helemaal uit.

Het leek of mijn vlotter bleef hangen, maar na goed schoonmaken blijft het een natte boel. [En slecht lopen]

Kunnen vlotternaaldjes door vuil uit de tank verstoppen/vastzitten?

Oude 16mm mikuni.

Alle tips weer welkom!
kittop
500km gereden
500km gereden

Re: Vlotternaald vies?

Bericht door kittop »

Als het een natte boel blijft, dan kan het zijn dat het met de gasnaald te maken heeft, dit kan zijn als
nummer 18 van:
https://www.cmsnl.com/yamaha-fs1-1977-2 ... /0012.html
niet gemonteerd is of dat het veertje of plaatje boven de vlotternaald clip niet tot de bodem van de gasschijf gemonteerd is, dan til je wel de vlotternaald met gasschijf op bij het gas geven, maar dan zakt de vlotternaald niet met de gasschijf mee en blijft bovenin hangen en verzuipt de boel.

Als het de vlotter is, dan wordt het al een kliederboel als je de benzinekraan open draait.
Als je de vlotterbak demonteert en je drukt op het puntje in van nummer 9, dan moet er geen benzine meer doorkomen als je de benzinekraan open draait.
Als dat puntje zwaar gaat, dan drukt de vlotter de afsluiter niet dicht, of de afsluiter blijft lekken als je het puntje indrukt.
Maar dat zie je vanzelf als je op het puntje drukt en loslaat.
Vernieuw de afsluiter of probeer deze met hoge druk schoon te spuiten als deze niet functioneert zoals hierboven geschreven.

Succes.

Note:
Bij de basis afstelling begin je met het gasnaald clipje (nummer 17) in het midden te zeggen en luchtschroef (nummer 10) er uit te schroeven en kijk of veertje (nummer 11) gemonteerd is, daarna draai je de luchtschoef helemaal dicht (niet te strak) en draai deze 1 en een derde slag los. Sproeier is afhankelijk van je set-up (uitlaat, cilinder en cilinderkop)
yamjan
100km gereden
100km gereden

Bericht door yamjan »

Kittop, je begint goed maar na de link van CMSNL, schrijf je 3x vlotternaald waar het gasnaald moet zijn (neem ik aan). Werkt misschien verwarrend voor de vraagsteller.

Ook dacht ik dat we zo’n ding gasschuif noemden in plaats van gasschijf.

Verder prima idee om naar nummer 18 te kijken.
chopper62
50km gereden
50km gereden

Bericht door chopper62 »

Ja ja, nummer 18. Die altijd zo gedraaid zit dat het nippeltje van je gaskabel er net niet door wil.

Maar ik had de verwarring van vlotternaald en de sproeiernaald/naald uit de gasschuif al gezien.

Natuurlijk hartstikke bedankt voor het hele verhaal, maar het ging mij even om de vlotternaald, boven de vlotter.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat die voor ellende kon zorgen, maar zag op het forum allerlei verhaaltjes.
Dus vandaar even mijn vraag.

Afijn, zo maar even schoonmaken dan en eens kijken wat ie doet.

Bedankt voor de respons!
chopper62
50km gereden
50km gereden

Bericht door chopper62 »

Nou .. da's wel ff wat anders.

De benzine-aansluiting waar het vlotternaaldje in zit was inderdaad vuil aan de binnenkant. Met een cocktailprikker en een lapje schoongemaakt. Duurde best wel even voordat alle zwarte meuk er uit was. (Bij elkaar nog geen halve speldeknop, maar hardnekkig spul)

Na het in elkaar zetten in één trappie lopen, zonder choke. Een van de weinige voordelen van dat hele warme weer. Nu kan ik hem eindelijk eens knap afstellen.

Vroeger nooit zoiets gehad natuurlijk. Toen hadden we nieuwe tankies en het horregaasje om de ingang van de benzinekraan was genoeg.
Nu met die ouwe vieze tankies (ja, ook jij :wink: ) kan het geen kwaad dat vlotternaaldje eens te reinigen.

Anyway, Bedankt weer. Ik ga ff brommen.
kittop
500km gereden
500km gereden

Bericht door kittop »

yamjan schreef: 21 jul 2024, 10:03 Kittop, je begint goed maar na de link van CMSNL, schrijf je 3x vlotternaald waar het gasnaald moet zijn (neem ik aan). Werkt misschien verwarrend voor de vraagsteller.

Ook dacht ik dat we zo’n ding gasschuif noemden in plaats van gasschijf.

Verder prima idee om naar nummer 18 te kijken.
klopt! Ik sliep nog :shock:
kittop
500km gereden
500km gereden

Bericht door kittop »

@ Chopper62,
Fijn te lezen dat het gelukt is ondanks mijn wartaal.
Veel plezier
Plaats reactie