Ik heb vandaag heel de carburateur uit elkaar gehaald en alles geïnspecteerd. Dit is in overeenstemming met een ander topic. Het volgende is gemonteerd in de mikuni 16mm:NIX schreef:Kijk bij die sproeiermaten uit dat we het wel over ori sproeiers hebben, ik gok dat de genoemde kleine maten wel grote doorlaten hebben, anders was deze FS1 allang vastgelopen. Volgens mij zag ik deze vraag ook al op FB langskomen. In de eerste plaats hebben we het over een 50cc FS1 cilinder. Mijn minst favoriete cilinder. In de 2e plaats ben ik ook benieuwd naar de staat van de zuiger, veren en cilinder. en hoe vol alles met kool zit. Geen 2 FS1 cilinders zijn bovendien gelijk. Het is bijna allemaal imi.
• Orginele sproeier kort 170
• Orginele Gasnaald 3G9 (middelste stand)
• Orginele gasschuif 1.5
Op al deze delen is het vierkante mikuni logo te vinden.
Het membraan heb ik terug met kruiskopjes vastgezet. Eerst had ik deze bouten vervangen door inbus, zag op dit forum dat dit nog wel eens valse lucht kon veroorzaken. Nu dus mooie grote kruiskoppen.
Sproeier vergroot naar orgineel kort 170 (ipv orgineel kort 160), helaas geen verschil.
Het enige wat nu nog gaande kan zijn betreft inlaat is valse lucht denk ik, weet alleen niet zo goed waar dat kan zijn. Misschien de koppeling van membraan naar carburateur.
Ik heb even door onze verzameling cillinders gekeken, allemaal FS1 waarbij bij sommige 49cc onderaan de uitlaatring staat en één 2F2 cillinder waarbij op een koelvin 49cc staat, ook dit is dus geen orginele denk ik .
Komende week de cillinder maar eens demonteren en kijken hoe het er bij staat. Misschien dat ik er eerst nog een andere uitlaat onder hang, al denk ik dat dit weinig zal helpen. Met een dichtgekoolde uitlaat kan hij geen 68 neem ik aan. In de tussentijd opzoek gaan naar een orginele cillinder. Even nog een kort vraagje, TUF 178 staat toch gewoon op een koelrib, net als het type cillinder (FS1, 2F2, etc)?