Complete remklauw voor Yamaha FS1-2RU.
Geplaatst: 13 jun 2020, 19:19
Wat is/kan er aan de hand zijn met mijn REMklauw van mijn Yamaha FS1-2RU ?.
Ik merkte het deze week : Als ik mijn voorwiel links- / recht om deed, dat ik hem bijna niet vooruit geduwd kreeg ?.
Vandaag mijn rem olie slang los gehaald van mijn remklauw, daarna remklauw van rechter onder vorkpooot los gehaald, en nu draaid mijn vóórwiel heel goed rond.
Remklauw (linker vierkant rempad eruit genomen, ook de rechter (die in de rempiston zit) eruit genomen), (dan denk je ik duw een stukje hout tussen de remklauw), en zet met de compressor wat druk in de ingang, waar normaal de remilitarisatie inkomt.
Maar dating heeeel moeilijk om de rem piston eruit te krijgen, maar gelukt!.
De rem piston goed bekeken, (er zat een stoot rand(je) aan.
De polijs achine genomen en de piston over zijn gehele hoogte gepolijst, tot (de) stootrand weg was!.
Daarna piston ingevet met (blauw) rem piston vet, en terug geduwd in zijn remcilinder ( eerst nog goed de 2 "O-ringen" gechecked, en ook iets ingevet !.
MAAR (achteraf) ging hij er (NIET) soepeltjes in !!!!!, (ik moest met een achterkant van een schroevendraaier hem erin drukken !!!.
Toch alles afgemonteerd, nieuwe DOT4 in het rempotje, en een paar keer knijpen en onlucht , en de rem piston komt uit de remcilinder, met de remsegmenten tegen de riemschijf , en zit WEER muur vast ?????.
Help, wat heb ik fout gedaan, en/of wat moet ik overnieuw doen dat NA het inknijpen van de remhendel de klauw aangrijpt, MAAR bij het loslaten van de hendel de rempiston AUTOMATISCH weer terug trekt?????.
Het enige WAT ik niet gedaan heb is: de twee " O-ringen" uit de remcilinder gehaald, en deze (vervangen ???(part. No.?)), en/of ze eruit gehaald en ze schoon gemaakt/groeven gereinigd) en weer terug geplaatst.!.
Maar de remzuiger ging er zo stroef weer in, dat krijg de hoofdremcilinder boven nooit de druk eraf dat de rem piston onder zich zelf terug moet trekken.
Laat het weten.
Ik merkte het deze week : Als ik mijn voorwiel links- / recht om deed, dat ik hem bijna niet vooruit geduwd kreeg ?.
Vandaag mijn rem olie slang los gehaald van mijn remklauw, daarna remklauw van rechter onder vorkpooot los gehaald, en nu draaid mijn vóórwiel heel goed rond.
Remklauw (linker vierkant rempad eruit genomen, ook de rechter (die in de rempiston zit) eruit genomen), (dan denk je ik duw een stukje hout tussen de remklauw), en zet met de compressor wat druk in de ingang, waar normaal de remilitarisatie inkomt.
Maar dating heeeel moeilijk om de rem piston eruit te krijgen, maar gelukt!.
De rem piston goed bekeken, (er zat een stoot rand(je) aan.
De polijs achine genomen en de piston over zijn gehele hoogte gepolijst, tot (de) stootrand weg was!.
Daarna piston ingevet met (blauw) rem piston vet, en terug geduwd in zijn remcilinder ( eerst nog goed de 2 "O-ringen" gechecked, en ook iets ingevet !.
MAAR (achteraf) ging hij er (NIET) soepeltjes in !!!!!, (ik moest met een achterkant van een schroevendraaier hem erin drukken !!!.
Toch alles afgemonteerd, nieuwe DOT4 in het rempotje, en een paar keer knijpen en onlucht , en de rem piston komt uit de remcilinder, met de remsegmenten tegen de riemschijf , en zit WEER muur vast ?????.
Help, wat heb ik fout gedaan, en/of wat moet ik overnieuw doen dat NA het inknijpen van de remhendel de klauw aangrijpt, MAAR bij het loslaten van de hendel de rempiston AUTOMATISCH weer terug trekt?????.
Het enige WAT ik niet gedaan heb is: de twee " O-ringen" uit de remcilinder gehaald, en deze (vervangen ???(part. No.?)), en/of ze eruit gehaald en ze schoon gemaakt/groeven gereinigd) en weer terug geplaatst.!.
Maar de remzuiger ging er zo stroef weer in, dat krijg de hoofdremcilinder boven nooit de druk eraf dat de rem piston onder zich zelf terug moet trekken.
Laat het weten.