Vermogen verlies ? !.

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Vermogen verlies ? !.

Bericht door Kees »

Bushmaster schreef:Afbeelding
Lijkt een merkloze imi cilinder te zijn. Bij zo’n cilinder zijn de prestaties niet altijd even voorspelbaar en goed.

Mijn gok is dat een ori cilinder met een goed passende zuiger je problemen oplost.

Maar ik geef het voor beter....
Groet uut Doezum,
Kees.
Gebruikersavatar
jvsoelen
100km gereden
100km gereden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 mei 2020, 16:23
Locatie: Geldermalsen.
Contacteer:

Re: Vermogen verlies ? !.

Bericht door jvsoelen »

Ik ga volgende week eerst de vorige ideeën uitproberen.
Dus opschakelen , en doortrekken tot eind 3, en dan benzine kraan naar reserve draaien en door naar 4, ook dan de choke erbij.
Dan heb ik het (eventuele) benzine te kort ook uitgesloten!.

Als dat het ook niet is ?, dan vlotter niveau check ???, want hij mag bij benzine kraan vergeten dicht te draaien NIET zomaar overstromen?.

Want P@trick het is geen slippend koppeling!.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Vermogen verlies ? !.

Bericht door P@trick »

Veel succes met klussen, ik hoop dat je eruit komt ! Komen mooie dagen aan! Kun je mooi toeren!
Gebruikersavatar
jvsoelen
100km gereden
100km gereden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 mei 2020, 16:23
Locatie: Geldermalsen.
Contacteer:

Re: Vermogen verlies ? !.

Bericht door jvsoelen »

Kees, waaraan zie je dat ?, dat het een imi is???.
Laat ens weten, want daar heb ik dan weer wat bij geleerd.
Als dat mijn probleem(pje) lees bovenstaande alle !!, Wat en waar moet ik opletten bij een originele cilinder en zuiger?.
Heb jij goede referenties waar ik en bijnier vooral koop ik z'n originele set???.
Of moet ik eerst nog even de oplossingen van bovenstaande forum-leden uitproberen (lees bovenstaande alle).
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Vermogen verlies ? !.

Bericht door Tombo »

Als er helemaal geen code/letters/cijfers op staan, is het sowieso een imitatie. Er staat vaak een 3 cijferige code op, b.v. FS1, F5B, 3E8, 378.
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Vermogen verlies ? !.

Bericht door Kees »

jvsoelen schreef:Kees, waaraan zie je dat ?, dat het een imi is???.
Laat ens weten, want daar heb ik dan weer wat bij geleerd.
Als dat mijn probleem(pje) lees bovenstaande alle !!, Wat en waar moet ik opletten bij een originele cilinder en zuiger?.
Heb jij goede referenties waar ik en bijnier vooral koop ik z'n originele set???.
Of moet ik eerst nog even de oplossingen van bovenstaande forum-leden uitproberen (lees bovenstaande alle).
Zie antwoord Tombo en ook de FAQ over cilinders. Probeer een ori cilinder te scoren, bijvoorbeeld via MP of het forum, met bijpassende zuiger. Eventueel kun je ook eentje laten hohnen op een overmaat, voorzien van een ori zuiger en een kleine bewerking (Zie FAQ) rijdt dat prima.

Ik heb zelf goede ervaring met 2F2 cilinders en ook de (Duitse) 3F2. Met een bewerkt orikopje of een standaard hoge druk kopje rijdt dat enorm fijn. Je hebt dan prima trekkracht en een leuke top.

Maar lees vooral de FAQ eens rustig door.
Groet uut Doezum,
Kees.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Vermogen verlies ? !.

Bericht door ginofs1 »

met een wat hogere uitlaatpoort is het ..gat.. een vaak voorkomend probleem, misschien compressie verhogen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie