dt50mx ontsteking

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: dt50mx ontsteking

Bericht door marco »

Dat klopt,bericht komt dan pas bij verzonden berichten
Yamaha Sheriff 1981
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: dt50mx ontsteking

Bericht door kittop »

krabbie schreef:
marco schreef:Dat is voor een 4 takt die moet wel vervroegen.

We hadden het over een brommer met een 2 takt motor.
Ik sluit me helemaal aan bij Marco. Een 2 takt motor moet verlaten bij een oplopend toerental. Voor wie het hoe en waarom wil weten, Frits Overmars heeft er een artikel over geschreven:
https://www.facebook.com/groups/6710811 ... 122795474/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor wie het Duits niet beheerst, bij deze de Engelse versie.
https://www.facebook.com/groups/6710811 ... 087445944/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is een eeuwigheid geleden dat ik lectuur van Frits gelezen heb.
Ik heb me toen meer gefocust op uitlaatjes dan onststekingstijdstippen.
Frits zat in een heel ander segment toerentallen dan dat wij toen met opvoeren van brommertjes zat.
Wat mij toen wel opviel is dat de FS1's moeite hadden met doortrekken in de vierde versnelling.
Dit verklaart waarschijnlijk dan ook waarom ik de puntjes iets wijder zette, en het FS1tje op dat moment wel over die dip kwam zonder aan de koppeling te hangen. Ik deed ook graag iets grotere spoeier er in om de temperatuur lager te houden, en soms de naald iets laten zakken om halfgas iets feller te laten zijn.

Dank jullie wel voor het ophalen van het lektuur van Frits, ik ga het weer even doornemen bij slecht weer.
Plaats reactie