Afstellen
Geplaatst: 27 aug 2020, 22:23
Hallo,
Ik heb even een vraagje.
Laatst was het veertje in mijn versnellings bak van de schakel wals geeknapt. Nu heb ik er een nieuw veertje in gezet en hij schakeld weer perfect.
Omdat ik moest wachten op onderdelen en de carburateur er toch af was heb ik de vlotter bak er even afgehaald om te zien hoe het nu precies van binnen uit ziet. Er zat een beetje aanslag in dus heb ik het met carburateur reiniger schoon gemaakt. Ook heb ik even gekeken welke sproeier er in zit, eentje van 90.
Nu ik weer kan rijden merk ik een aantal dingen.
Hij loopt iets minder hard, naar mijn idee ook iets minder minder power bij hogere toeren. Eerst liep hij net 60kmh en nu met pijn en moeite kom ik net over de 50kmh. Geen wereld verschil maar wel merk baar.
Ik heb op dit forum gelezen hoe je de carburateur kan afstellen maar ik heb nog nooit zo iets gedaan dus wil ik het even vragen of mensen tips hebben. Ook ben ik benieuwd of ik eigenlijk wel de goeie bougie heb? Er zit nu een NGK B9HS in. Ik heb nog de orginele 10mm mikuni carburateur. Toen heb ik de BPR7HS geprobeerd maar toen knetterde de moter iets meer met gas los laten en dacht dat ik boven in meer power had maar hij liep niet harder. Ook heb ik de B8HS geprobeerd maar dat wa naar mijn mening nog niet beter, eigelijk mischien van die 3 wel de slechtse.
Ik heb de brommer warm gereden en in de 4e versnelling met volgas rond 50kmh de koppeling ingeknepen en tegelijkertijd het contactslot op uit gedraaid. Om de bougie te lezen.
Links is BPR7HS
Midden is B8HS
Rechts is B9HS
Hoe kan ik heb beter laten lopen?
MVG Kollin Ernst
Alvast bedankt
Ik heb even een vraagje.
Laatst was het veertje in mijn versnellings bak van de schakel wals geeknapt. Nu heb ik er een nieuw veertje in gezet en hij schakeld weer perfect.
Omdat ik moest wachten op onderdelen en de carburateur er toch af was heb ik de vlotter bak er even afgehaald om te zien hoe het nu precies van binnen uit ziet. Er zat een beetje aanslag in dus heb ik het met carburateur reiniger schoon gemaakt. Ook heb ik even gekeken welke sproeier er in zit, eentje van 90.
Nu ik weer kan rijden merk ik een aantal dingen.
Hij loopt iets minder hard, naar mijn idee ook iets minder minder power bij hogere toeren. Eerst liep hij net 60kmh en nu met pijn en moeite kom ik net over de 50kmh. Geen wereld verschil maar wel merk baar.
Ik heb op dit forum gelezen hoe je de carburateur kan afstellen maar ik heb nog nooit zo iets gedaan dus wil ik het even vragen of mensen tips hebben. Ook ben ik benieuwd of ik eigenlijk wel de goeie bougie heb? Er zit nu een NGK B9HS in. Ik heb nog de orginele 10mm mikuni carburateur. Toen heb ik de BPR7HS geprobeerd maar toen knetterde de moter iets meer met gas los laten en dacht dat ik boven in meer power had maar hij liep niet harder. Ook heb ik de B8HS geprobeerd maar dat wa naar mijn mening nog niet beter, eigelijk mischien van die 3 wel de slechtse.
Ik heb de brommer warm gereden en in de 4e versnelling met volgas rond 50kmh de koppeling ingeknepen en tegelijkertijd het contactslot op uit gedraaid. Om de bougie te lezen.
Links is BPR7HS
Midden is B8HS
Rechts is B9HS
Hoe kan ik heb beter laten lopen?
MVG Kollin Ernst
Alvast bedankt