Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Alles over de techniek en sleutelen
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door Fred58t »

Het vlotternaaldje blijft gewoon hangen.
Dit komt door aanslag, veroorzaakt door de k tbenzine waar we tegenwoordig mee te maken hebben.
In heel stevige gevallen van verontreiniging kan je dat alleen maar goed krijgen met een ultrasoonreiniger en speciale vloeistof.
Een goedkopere oplossing is het vlotternaaldsetje te demonteren en een half uurtje in Dasty ontvetter te leggen.
Verkrijgbaar bij Wibra winkels voor rond 2 Euro.
Daarna heel goed met water afspoelen en nóg beter met luchtdruk afspuiten.
Probleem voorlopig weer opgelost.
Maar ja, die k tbenzine blijft bestaan. Dus het terugkerende probleem ook.
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door Fred58t »

Benzine heeft tegenwoordig 10% ethanol en superbenzine 5%.
Ethanol is een alcoholsoort en is een hygroscopische vloeistof. Die houdt dus water vast. Net zoals remvloeistof.
Niks of weinig aan de hand als je elke dag rijd.
Maar je voelt hem al met onze oldtimers: geheid problemen na stilstand.
Shell V power schijnt daar het minste last van te hebben.
Er zijn ook genoeg additieven in de handel om benzine veroudering tegen te gaan. Doe het maar!
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door kittop »

Fred58t schreef: 07 mar 2021, 19:26 Benzine heeft tegenwoordig 10% ethanol en superbenzine 5%.
Ethanol is een alcoholsoort en is een hygroscopische vloeistof. Die houdt dus water vast. Net zoals remvloeistof.
Niks of weinig aan de hand als je elke dag rijd.
Maar je voelt hem al met onze oldtimers: geheid problemen na stilstand.
Shell V power schijnt daar het minste last van te hebben.
Er zijn ook genoeg additieven in de handel om benzine veroudering tegen te gaan. Doe het maar!
Is algemeen bekend.
Niet alleen oldtimers met weinig draaiuren hebben problemen met de E10.
Ook nieuwere kleppenscootertjes hebben last van de ethanol en gaan stuk op de kleppen en kunststoffen.

Zelf ga ik voor de BP octaan 98.
dit heb ik in een jerrycan en vul mijn motoren thuis af als ik het idee heb dat ze wat langer stil gaan staan.
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door Fred58t »

NIX schreef: 19 sep 2020, 17:23 Even aan degenen die vinden dat ik chagrijnig reageer. DIt is dus precies waarom ik het een beetje zat begin te worden. Er wordt een probleem voorgelegd, iedereen zit zijn best te doen, maar ik krijg niet de gegevens die ik nodig heb voor een goed advies, maar waar ik wel expliciet en helder om vraag. Kees, aannames helpen niet, tenzij je ze navraagt, want ik nam aan dat ik de verkeerde info krijg en dat heb ik nu expliciet nagevraagd. Dit zijn geen 2RU cilinder en geen 2RU kop. Dit is allemaal imi en totaal onduidelijk wat et is. Ik neem aan dat we hier een kop met bijna geen compressie hebben en een FS1 cilinder waar de typeaanduiding om de bekende reden is weggeslepen. Alle goedbedoelde adviezen kunnen dus doorgespoeld, dit is een setup die nooit fatsoenlijk gaat lopen. Cilinder die met deze compressieverhouding en 10mm nooit in de powerband komt. Aanname, ik weet het. Want om het zeker te weten moet de cilinder eraf en moet ik foto's van de hoogte van de uitlaatpoort hebben en van de binnenkant cilinderkop. Maar ik zou er bijna vergif op durven innemen... Kijk nou eens naar deze post:
jvsoelen schreef:Aan alle Forumleden die hebben meegewerkt om dit probleem(pje) op te lossen:
Net terug van een stuk wezen rijden over een stuk van 30 km., met de nieuwe NGK 8HS bougie erin!.
Div. keren onderweg hem laten afzakken tot begin 3e versnelling en toen door naar zijn 4e en als ik dan tegen de 45 km/hr. kwam ((zat ik voorheen in een dood stuk, en dan duurde het .....), voordat ik dan aan de 50km/hr. zat, en hij weer begon dooooor te trekken tot 60- max. 65km/hr.
Nu zat bij dat (probleempje) er en Champion J8C in, en nu met de NGK 8HS (blijft) hij in zijn 4e versnelling (doortrekken) ? !.
Nog niet te vroeg juigen , maar Forumleden ik denk dat (dat het was, met jullie INBRENG).
Volgende week alles nogmaals herhalen, en kijken of het (werkelijk) over is/was.
Dank alle.

PS: Nu komt mijn maatje net aanrijden met een NGK 9HS !!!! , (moet ik die t.z.t. ook nog gaan proberen of zeggen jullie ...
Gaat er dan bij niemand een lampje branden? Ik vraag daarop niet zomaar naar de exacte setup. Dr Bob was de enige die een beetje in de juiste richting zat door te wijzen op de compressieverhouding.

Verder ga ik ervan uit dat de schijf langzaam is en het filterrubeer naar het frame nog min of meer dicht. Dat gedoe met bougies is totaal zinloos geweest. 10mm, dus een B7 erin. Misschien een B8 en zeker geen B9. Dit ding komt amper op temperatuur. Als de setup meteen gegeven was, dan had dit topic geen 4 pagina's nodig gehad.
Het is een beetje lastig en meestal ondoenlijk om in te schatten waar leden mee bezig zijn..
Vaak wordt er maar wat geblaat of meegepraat. Ook zijn vaak leden niet capabel om hun technische problemen duidelijk te omschrijven of heel duidelijk te beschrijven wat er nou gebeurt.
Ga er maar aan staan.
Het wordt al gauw een brij en zoek het dan maar uit.
Misschien is in een circustent als waarzegger gaan zitten een optie
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door kittop »

Soms wel lastig ja,,,
"Mijn brommer houdt in"...
Tja, wat houdt dat in.
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door Fred58t »

Ik doe het toch maar niet.
Geen tijd voor.
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door Fred58t »

Tja, lastig.
Ik wil graag iedereen helpen met technische problemen en ik heb veel kennis in huis.
Lastig is dat veel mensen hun problemen niet duidelijk kunnen beschrijven.
Tja, hoe moet je daar nou me omgaan?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door pee67 »

Hoe er mee om te gaan?
Het lijkt mij al een goed begin om "de niet zo technische mensen" niet in een hokje te duwen dat zij een probleem niet of niet goed kunnen omschrijven. Doorvragen zonder eerst al een oplossing aan te dragen is vaak al een goede eerste stap.

Wellicht is het ook een idee dat er 1 persoon zich ontfermt over een probleem en niet het halve forum.

Iedereen kan op zijn/haar manier een bijdrage geven aan dit forum , juist ook de liefhebbers die dan misschien wat minder sleuteluren/ervaring hebben.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Carburateur (loopt) over, na openen benzinetank.

Bericht door NIX »

Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie