Compressie RD 50M 1977

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Compressie RD 50M 1977

Bericht door NIX »

Bijna. Kop is anders en RD heeft een toerentelleraandrijving. Verder past alles. Zijn al diverse topics over gemaakt. Die veersloten horen kleiner te zijn, maar ik denk niet dat die werkelijk compressieverlies veroorzaken. Bedenk ook dat je nieuwe veren moet inrijden voor optimale afdichting.
Kijk eerst even in de FAQ.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Compressie RD 50M 1977

Bericht door kittop »

Misschien wat fotootjes van de oude zuiger, de cilinderwand en cilinderkop doorsturen.
Ik ben benieuwd waarmee je bezig bent.
Je kan ook nog kijken wat de zuigerveren doen boven in de cilinder en een centimeter lager.
Dan kan je kijken hoeveel je cilinder versleten is.
Als je nieuwe zuigerveren monteert dien je wel even geduld te hebben totdat ze een beetje pas gesleten zijn, zoals Nix vermeld.

Je stelt veel vragen en doet veel suggesties waar wij geen antwoord op kunnen geven als je geen juiste informatie deelt.
Cilinders ga je bestellen op basis van: "Wat wil je".
Als je in het bezit bent van een slechte standaard cilinder, dan zou je de cilinder naar een revisiebedrijf kunnen sturen om een hoon er doorheen te laten jagen en een passend zuigertje mee laten komen.

Materialen haal ik zoveel mogelijk lokaal zoals bij FS1 shop en FS1 parts.
Betreft die twee hebben meer voorradig dan dat ze op hun site vermelden.
Heel soms bestel ik voor het gemak ook wel eens wat bij JMPB.
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: Compressie RD 50M 1977

Bericht door Fred58t »

Ik kan me nog wel herinneren dat Yamaha met de XT500 op de markt kwam.
Zeker de helft van de klanten konden we na 2 dagen ophalen omdat ze het ding niet aan kregen ondanks de duidelijke startinstructies. Maar ja, één foutje daarin en dan ging het feest niet door.
Er was een lid van de meidengroep Dolly Dots die ook zo nodig stoer wilde doen.
Uiteindelijk hebben we die XT maar weer ingeruild.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Compressie RD 50M 1977

Bericht door kittop »

Fred58t schreef: 07 mar 2021, 18:45 Ik kan me nog wel herinneren dat Yamaha met de XT500 op de markt kwam.
Zeker de helft van de klanten konden we na 2 dagen ophalen omdat ze het ding niet aan kregen ondanks de duidelijke startinstructies. Maar ja, één foutje daarin en dan ging het feest niet door.
Er was een lid van de meidengroep Dolly Dots die ook zo nodig stoer wilde doen.
Uiteindelijk hebben we die XT maar weer ingeruild.
Ik heb een haat / liefde verhouding met mijn XT500.
Ene keer start hij in één keer, andere keer zweet op mijn rug, tot aanduwen aan toe.
Geen touw aan vast te knopen.
De ontsteking is vervangen, binnenkort toch maar de carburateur die 43 jaar niet los is geweest aan pakken.
Plaats reactie