Blokrevisie FS1

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Blokrevisie FS1

Bericht door marco »

Wel de forum link kopiëren

Afbeelding
Yamaha Sheriff 1981
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Fred58t »

Ik vind het een onnodig probleem. Waarom kan ik niet, net zoals op andere websites gewoon een foto uit mijn bestand aanklikken en hier invoegen? Website bouwers, even achter de oren krabbelen en oplossen. Vraag zoiets niet aan mij. Ik ben een ouderwetse petrolhead en heb waarschijnlijk alle antwoorden als het om verbrandingsmotoren gaat maar nul verstand
van computers en telefoontjes. Ook nooit interesse in gehad. C:\Users\Fred\Pictures\DSCF1732.JPG
Gebruikersavatar
Bollenkar
250km gereden
250km gereden
Berichten: 337
Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:47
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Bollenkar »

Ik weet als forumbeheerder van een veel groter forum dat dit hosten best in de papieren kan lopen. Donateurs heb je dan nodig. Ik vind het via die site prima.
René.

Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door marco »

Ik snap dat het lastig is als je niet goed met computers om kan gaan.
Zelf ben ik ook geen computer expert maar met goed advies krijg ik het meeste wel voor elkaar. Maar soms kost het even tijd om het te snappen en te begrijpen.
Yamaha Sheriff 1981
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Fred58t »

Ik ben hier wel klaar. Een foto plaatsen voelt als naar Maastricht willen rijden maar dat kan alleen via Groningen.
Dat doe ik dus niet en ik ga ook geen berichten meer plaatsen. Ik kan prima zonder deze site.
Groeten en sterkte allemaal!
Gebruikersavatar
Bollenkar
250km gereden
250km gereden
Berichten: 337
Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:47
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Bollenkar »

Jammer en onnodig Fred, :cry:
Toch is het niet heel moeilijk. Je klikt de site aan, upload je foto met een klik en je kopieert de link en plakt die hier.
René.

Helaas geen FS1 meer. Maar wel een fijn rijdende CBF-1000
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Tombo »

Fred58t schreef: 22 jan 2022, 17:19 Ik vind het een onnodig probleem. Waarom kan ik niet, net zoals op andere websites gewoon een foto uit mijn bestand aanklikken en hier invoegen? Website bouwers, even achter de oren krabbelen en oplossen. Vraag zoiets niet aan mij. Ik ben een ouderwetse petrolhead en heb waarschijnlijk alle antwoorden als het om verbrandingsmotoren gaat maar nul verstand
van computers en telefoontjes. Ook nooit interesse in gehad. C:\Users\Fred\Pictures\DSCF1732.JPG
Wij zijn advertentie vrij en vragen geen geld aan forumleden (dat soort fora zijn er ook genoeg), dat willen we graag zo houden. Foto's uploaden maar onze servers kost (flink) wat extra data, en dus geld :P vandaar dat wij niet gekozen hebben voor die mogelijkheid.
Zoals Marco aangeeft, er zijn genoeg gratis alternatieven om foto's te hosten en te plaatsen :D
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Niels »

Tombo schreef: 22 jan 2022, 19:23
Fred58t schreef: 22 jan 2022, 17:19 Ik vind het een onnodig probleem. Waarom kan ik niet, net zoals op andere websites gewoon een foto uit mijn bestand aanklikken en hier invoegen? Website bouwers, even achter de oren krabbelen en oplossen. Vraag zoiets niet aan mij. Ik ben een ouderwetse petrolhead en heb waarschijnlijk alle antwoorden als het om verbrandingsmotoren gaat maar nul verstand
van computers en telefoontjes. Ook nooit interesse in gehad. C:\Users\Fred\Pictures\DSCF1732.JPG
Wij zijn advertentie vrij en vragen geen geld aan forumleden (dat soort fora zijn er ook genoeg), dat willen we graag zo houden. Foto's uploaden maar onze servers kost (flink) wat extra data, en dus geld :P vandaar dat wij niet gekozen hebben voor die mogelijkheid.
Zoals Marco aangeeft, er zijn genoeg gratis alternatieven om foto's te hosten en te plaatsen :D
Precies dit.
Er heeft nog nooit iemand iets gekregen voor het opzetten en bijhouden van dit forum.
De serverruimte wordt kosteloos ter beschikking gesteld en is daarom ook te klein om foto's van derden te hosten.

Iets op een forum delen of een bijdrage leveren begint met een interesse en als die er al niet is en het dan ook het probleem van iemand anders is als iets niet werkt (Marco laat trouwens precies zien hoe het wel werkt) dan kan ik daar verder weinig aan doen, vooral qua begrip ook.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door kittop »

Goed bezig Niels,
Ik vermaak me prima hier.
Ik ben ook lid van de XT/SR500 club, en het is altijd moeilijk om mensen te vinden die een site willen en "kunnen" onderhouden.
Daarbij wordt veelal terug gevallen op Faceboek, en daar haak ik af.
Ga zo door!
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Niels »

Dankje :)

Het kost in de regel niet veel moeite, totdat er weer eens een update nodig is van het onderliggende systeem (phpBB).
Dit heb ik vorig jaar weer eens moeten doen en dan ben ik toch wel een aantal avonden bezig, terwijl ik ook gewoon mijn dagelijkse dingen te doen heb, vandaar mijn lichtelijk geïrriteerde reactie hierboven :P
Gebruikersavatar
Kees
250km gereden
250km gereden
Berichten: 479
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
Locatie: Doezum

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Kees »

Dank Niels! Ik vind het forum enorm waardevol als naslagwerk en om te leren en genieten van wat collega-liefhebbers maken en beleven! 👍
Groet uut Doezum,
Kees.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door Niels »

Anytime :wink:

Ik ben niet super actief meer hier, maar ik weet nog uit eigen ervaring dat je er veel aan hebt en daarom zorg ik ook wel dat het goed blijft werken.
Het is wel jammer dat de hoogtijdagen wel een beetje voorbij zijn van de brommers (tenminste zo ervaar ik het) en daardoor ook van dit forum. Een jaar of 10 geleden hadden we nog ieder jaar een meeting, maar dat is er een beetje uit gegaan omdat iedereen ook verder gaat met zijn/haar leven en dan brommers een beetje op de achtergrond verdwijnen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door marco »

Na 10 jaar is er ook nog wat mogelijk.
De meeste zijn toch geïnteresseerd gebleven.

Tijd voor een nieuwe meeting
Yamaha Sheriff 1981
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door kittop »

Een of andere manier blijven de contacten wel warm en weet men elkaar toch nog te vinden.
Ondanks een DT/TY site al jaren niets mee gedaan wordt heb ik vorige week toch nog geluncht met de sitebeheerder bijvoorbeeld.
Ik had vorige week een klus bij Expandebels in Eersel en dat was een paar honderd meter verderop dan waar de sitebeheerder werkt.
Men is stilaan overgegaan naar Facebook en heel af en toe kijk ik even wat er speelt.
Van de motoren zijn ze een beetje overgegaan naar de brommertjes, maar er zit geen "leven" meer in doordat het onpersoonlijk ofzo geworden is.
We waren tijdens de lunch tot conclusie gekomen dat er weer hoognodig een tweetaktdag in Moergestel moest komen.
Ook dat werd door de jaren minder bezocht, maar de sfeer was subliem en de hardcore bleef komen, ondanks ze bijvoorbeeld geen tweetakt meer hadden.
Het leuke was dat er geen generatiekloof was, die ouwen waren net zo leip als de jongeren.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Blokrevisie FS1

Bericht door NIX »

Ik ben gestopt met onze meeting omdat mensen zich misdroegen. Dat is jammer, want er kwamen op het laatst een stuk of 70 FS1's bij elkaar. Via de tamtam had die rit een goede reputatie gekregen. Maar misschien zet ik dit voorjaar of deze zomer wel een ritje uit. Barbeq en camping doe ik niet meer.

FB is dodelijk voor fora en voor kennis. Elke week worden dezelfde vragen gesteld, daar werkt een forum echt 100x beter zolang een fotohost de stekker er niet uit trekt. Hoe vaak heb ik al weer m'n foto's opnieuw online moeten zetten, daar word ik soms moedeloos van. Maar ik post zeker wekelijks forumpagina's en topics op FB.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie