Klap op achterwiel bij remmen.

Alles over de techniek en sleutelen
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 868
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Klap op achterwiel bij remmen.

Bericht door kittop »

Je kan het stereo monteren.
Ik ben een voorstander om clipjes en splitpennen aan de binnenkant te houden, dan blijft je broek er minder aan hangen.
Maar kijk ook even of de remstang vrij loopt.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Re: Klap op achterwiel bij remmen.

Bericht door miran72 »

Zo, opgelost, vandaag achterwiel gedemonteerd eerst remplaat, remstang nagekeken veer e.d. daar was allemaal niks mee aan de hand maar de remtrommel zag er wel beroerd uit gewoon behoorlijk diepe groeven ook op de nieuwe remschoenen zag je de groeven zitten. Heb niet een directe oorzaak kunnen vinden maar had het idee dat de remschoenen af en toe bleven plakken als je de remhevel met hand bedient bleef de sleutel tussen de remschoenen hangen. Dat heb ik soepel gemaakt, de remschoenen weer vlak gemaakt, remtrommel beetje opgeschuurd maar die groeven waren echt te diep om eruit te schuren. Flinke proefrit gemaakt en ik had er aanvankelijk weinig vertrouwen in maar alles was weg , geen gepiep en geen geklap, prima remmen weer.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 868
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Klap op achterwiel bij remmen.

Bericht door kittop »

Groeven in trommel is niet zo'n issue, waar ik wel benieuwd naar ben is hoeveel graden je remsleutel moet draaien voordat de trommel gaat remmen. Midden in de schoen (segment) is de voering wel behoorlijk dunner namelijk.
Plaats reactie