extra beveiliging
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
extra beveiliging
hallo allemaal
ik wil graag een extra beveiliging op me Fs1 gaan installeren, maar daar heb ik een klein beetje hulp bij nodig...
het idee heb ik van mijn vader, die had het vroeger ook op zijn brommer
het gaat erom dat ik een extra knopje wil maken( bijvoorbeeld een cockpit-schakelaartje) die je ook moet aanklikken als je wilt gaan rijden... dus eerst sleutel in 2e of 3e stand, en dan ook nog het knopje om voor de extra beveiliging... dat knopje moet je dan natuurlijk goed verbergen!
maar mijn vraag is dan.. tussen welk draad van de kontactschakelaar moet die dan? hoop dat het wel mogelijk is..!
alvast bedankt
ik wil graag een extra beveiliging op me Fs1 gaan installeren, maar daar heb ik een klein beetje hulp bij nodig...
het idee heb ik van mijn vader, die had het vroeger ook op zijn brommer
het gaat erom dat ik een extra knopje wil maken( bijvoorbeeld een cockpit-schakelaartje) die je ook moet aanklikken als je wilt gaan rijden... dus eerst sleutel in 2e of 3e stand, en dan ook nog het knopje om voor de extra beveiliging... dat knopje moet je dan natuurlijk goed verbergen!
maar mijn vraag is dan.. tussen welk draad van de kontactschakelaar moet die dan? hoop dat het wel mogelijk is..!
alvast bedankt
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
- Aad
- 1500km gereden
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
- Locatie: Rijssen - Overijssel
- Contacteer:
Nee joh ! het kan veeel makkelijker,
neem gewoon een aan uit schakelaar van een bedlampje (of iets veel kleiners). Knip je zwart witte draad doormidden, en hop het schakelaartje ertussen. Je contactslot doet hetzelfde werk, nu moet je enkel dat schakelaartje omzetten om de vonk van je ontsteking naar je bobine te krijgen.
neem gewoon een aan uit schakelaar van een bedlampje (of iets veel kleiners). Knip je zwart witte draad doormidden, en hop het schakelaartje ertussen. Je contactslot doet hetzelfde werk, nu moet je enkel dat schakelaartje omzetten om de vonk van je ontsteking naar je bobine te krijgen.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik had vroeger geen contactslot, en dat loste ik op met een 'reed'-contactje, een glazen buisje dat contact maakt als je een magneet in de buurt houdt,
dat buisje had ik dan in het kader geplakt,
een magneetje op de juiste plaats op het kader en je kon rijden..
enkel zien dat je lak na verloop van tijd niet laat merken waar het contact zit (door de krassen)
als bypass van het contact heb je misschien nog een voordeel, dat hij het niet doet mét sleutel, zonder magneet...
"o, wat jammer mneer, daarnet ging hij nog"
dat buisje had ik dan in het kader geplakt,
een magneetje op de juiste plaats op het kader en je kon rijden..
enkel zien dat je lak na verloop van tijd niet laat merken waar het contact zit (door de krassen)
als bypass van het contact heb je misschien nog een voordeel, dat hij het niet doet mét sleutel, zonder magneet...
"o, wat jammer mneer, daarnet ging hij nog"
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer: