Pagina 2 van 3

Geplaatst: 15 jul 2008, 22:36
door Triforce
ik vraag me nou nog steeds af hoe een hoge pijp het doet kwa prestatie's

Geplaatst: 15 jul 2008, 22:41
door Zwepper
ik zelf ben er zeer tevreden over hij loopt bij mij beter dan een lage snelle uitlaat :wink:

Geplaatst: 15 jul 2008, 22:52
door Triforce
een hoge pijp is ook meteen een expansie uitlaat en een lage is dat niet

Geplaatst: 15 jul 2008, 23:05
door Zwepper
ja er zit wel een expantie werking in maar welke uitlaat nou egt het beste is zou ik niet weten :lol: Ik weet wel dat je de beste uitlaat niet kan kopen maar pas meot laten maken op je cilinder :wink:

Geplaatst: 16 jul 2008, 00:20
door Triforce
klopt helemaal

Geplaatst: 16 jul 2008, 02:03
door YamaSam
van de originele uitlaten vind ik persoonlijk het oude hoge model wel het beste presteren..
de imitaties zijn van de "fabriek" (lees: chinees zweethok) slecht, omdat ze -zoals meestal met de imi- slecht afgewerkt zijn.
de demper rammelt z'n zitting in notime open, en dan ben je je druk kwijt.
mits wat beunwerk valt dat wel op te lossen, een passende binnendemper met iets dikkere wanddikte, die goed afsluit vooraan doet het best ok.

er gaat uiteraard niks boven een oude originele zonder kool.
(kolen ligt aan je afstelling of olie, daar blijft uiteindelijk geenenkele pijp van gespaard..)

hoe het rijdt ligt aan de cilinder, maar doorgaans wordt ie wakker halverwegen de toeren.

Geplaatst: 16 jul 2008, 12:31
door jonnotje
maar dat trifoce ze uitlaat demper nog scoon is van kool heeft nix met je demepr te maken hoor :lol: alleen je afstelling en olie gebruik :P

mijn immi snelle pijp(schuine achterkant) is we iets anders als de meeste snelle pijpjes denk ik, hij heeft een iets anders ophang beugel... is ook al wat ouder denk ik... maar werkt goed 8)

Geplaatst: 16 jul 2008, 12:53
door Aad
jonnotje schreef:maar dat trifoce ze uitlaat demper nog scoon is van kool heeft nix met je demepr te maken hoor :lol: alleen je afstelling en olie gebruik :P

mijn immi snelle pijp(schuine achterkant) is we iets anders als de meeste snelle pijpjes denk ik, hij heeft een iets anders ophang beugel... is ook al wat ouder denk ik... maar werkt goed 8)


Idd, zijn gewoon prijs/kwaliteit verhouding prima. Mijn ori F5B'tje deed het met zo'n pijp fijner dan een ori hoge pijp, zal komen doordat zo'n ori hoge pijp beter is voor hoogtoerige cylindertjes.

Geplaatst: 16 jul 2008, 19:22
door Triforce
ik mix 1:40 en geen enkel spatje rook uit de uitlaat

Geplaatst: 16 jul 2008, 21:58
door jonnotje
hehe, das bij mij wel anders met me 1:30 8) liefer iets te veel dan te weinig, maar niet overdrijfen natuurlijk.... het blijft toch een oud ding.. die mag roken :D 8)

Geplaatst: 16 jul 2008, 22:01
door Aad
jonnotje schreef:hehe, das bij mij wel anders met me 1:30 8) liefer iets te veel dan te weinig, maar niet overdrijfen natuurlijk.... het blijft toch een oud ding.. die mag roken :D 8)


Idd jonno, gewoon negeren. Een oude brommer hoort jĂșist een beetje te roken.

Geplaatst: 16 jul 2008, 22:01
door geo
jonnotje schreef:hehe, das bij mij wel anders met me 1:30 8) liefer iets te veel dan te weinig, maar niet overdrijfen natuurlijk.... het blijft toch een oud ding.. die mag roken :D 8)

juist, der moet een beetje blauwe doem uitkomen, dan weet je dat er genoeg olie in de peut zit :lol: :lol:

Geplaatst: 17 jul 2008, 01:47
door Triforce
bij mij komt het er gewoon niet uit waarom weet ik ook niet, het lukt alleen als ik de 140 sproeier van stage 6 er in doe, dan begint hij wel te roken, en ik heb zelfs mijn cilinder drastisch aangepast, hij loopt heerlijk behalve dat hij niet harder gaat dan 82 op gps

Geplaatst: 21 jul 2008, 18:06
door jonnotje
wat was het ook alweer als je een heel tijdje volgas rijd(of vooral bijna volgas...) en als hij dan gaat inhouden? te veel lucht? of te weinig? of ontsteking :P

help wantend 8)

Geplaatst: 22 jul 2008, 17:05
door edje
dreigende warmloper :?: