Pagina 2 van 3

Geplaatst: 29 sep 2008, 14:28
door joske
jeroenvans schreef:
joske schreef:Hij maakt geen schel geluid , maar je kan duidelijk horen dat de toeren
veel te hoog worden , en hij niet goed meer op de gashendel reageerd
je krijgt het iedee dat hij vast gaat lopen
bougie de goede kleur
De motor is door een kenner gerev dus ik neem aan dat dat goed is gebeurd
Ik moet er wel bijzeggen dat de vorige eigenaar er niet veel mee
heeft gereden

bedankt voor jullie reacties

ik ga beginnen met wat meer mengsmering , en nieuwe carterolie
wat voor mengverhouding gebruikte je dan?


Gewoon brommix uit de pomp ,is 1 op 50 geloof ik

Geplaatst: 29 sep 2008, 14:31
door YamaSam
als dat zo is, zal het bijna zeker wel dat zijn wat je rare geluiden geeft,
1op50 is naar mijn mening gewoon veel te weinig voor een fs1 :shock:

Geplaatst: 29 sep 2008, 14:33
door YamaSam
Tombo schreef:Idd, iedereen interpreteert een geluid weer anders

:P ik krijg ze haast dagelijks aan de telefoon, van die imitaties! :lol:
"ja m'neer, het gaat zo van bedoenkbedoenkpsssshhhtt"

en dan verwijten ze mij onprofessionaliteit als je hen niet metteen een kostprijs voor de herstelling kan zeggen :)

Geplaatst: 29 sep 2008, 14:36
door jeroenvans
YamaSam schreef:
Tombo schreef:Idd, iedereen interpreteert een geluid weer anders

:P ik krijg ze haast dagelijks aan de telefoon, van die imitaties! :lol:
"ja m'neer, het gaat zo van bedoenkbedoenkpsssshhhtt"

en dan verwijten ze mij onprofessionaliteit als je hen niet metteen een kostprijs voor de herstelling kan zeggen :)
hahaha :lol:

Geplaatst: 29 sep 2008, 15:58
door nico
ik had dit oook met mijn fs1
probleem was dat hij teweinig benzine kreeg
toen had ik mijn tank omgespoeld met benzine ( zat heel veel drap in)
en toen was het op gelost owja ik had me benzine kraagntje ook schoon gemaakt

prolbeem was toen opgelost

(tip van me vader) die zei het toen tege me :P

Geplaatst: 29 sep 2008, 16:45
door PD
joske schreef:
jeroenvans schreef:
joske schreef:Hij maakt geen schel geluid , maar je kan duidelijk horen dat de toeren
veel te hoog worden , en hij niet goed meer op de gashendel reageerd
je krijgt het iedee dat hij vast gaat lopen
bougie de goede kleur
De motor is door een kenner gerev dus ik neem aan dat dat goed is gebeurd
Ik moet er wel bijzeggen dat de vorige eigenaar er niet veel mee
heeft gereden

bedankt voor jullie reacties

ik ga beginnen met wat meer mengsmering , en nieuwe carterolie
wat voor mengverhouding gebruikte je dan?


Gewoon brommix uit de pomp ,is 1 op 50 geloof ik


als ik jou was zou ik je olie pompje gebruiken als je die hebt, of 1 op 30a35 mengen

Geplaatst: 29 sep 2008, 20:43
door joske
Op deze zit geen olie pompje op , benzinekraantje had ik al een keer schoongemaakt , het viel me op na het schoonmaken dat het straaltje aan de magere kant was, ik zal dit nog eens nakijken

Geplaatst: 29 sep 2008, 20:47
door PD
gooi eerst maar wat meer 2t olie in je tank dan

als ik jou was zou ik ongeveer 1 op 30 gaan mengen

Geplaatst: 29 sep 2008, 21:09
door Tombo
1:30 is wel erg vet. Ik meng zelf 1:40 met een best snelle FS1 (en niet eens TTS ofzo, gewoon minerale olie), en heb geen last van warm- en/of vastlopers :P

Geplaatst: 29 sep 2008, 21:10
door lespaultje
minerale olie ??

Geplaatst: 29 sep 2008, 21:12
door Tombo
Niet synthetisch, als in "plantaardig" :P

Geplaatst: 29 sep 2008, 21:14
door lespaultje
ow oke :lol: xD

Geplaatst: 29 sep 2008, 22:30
door YamaSam
van dat ughe ughe .. frituurvet? :)

Geplaatst: 29 sep 2008, 23:40
door Handyman
Hoge toeren lijkt mij of net te weinig brandstoftoevoer, of een te lichte tandwielverhouding,

Geplaatst: 30 sep 2008, 00:31
door joske
Het probleem is ,dat het pas gebeurd naar een 30 - 40 km en er behoorlijk vol gas gereden wordt , en dan is het alsof er een turbo opzit die de toeren omhoog gooit , dat hoor je en je denkt dat gaat niet goed
Draai je de gashendel terug dan reageerd hij niet meteen
als je dan 55-60 rijd gaat het goed , maar zodra je wat meer gas geeft
dan begint het weer
In het handboekje dat ik heb staat mengsmering 1 op 20