Pagina 4 van 10

Geplaatst: 24 aug 2007, 11:50
door jonnotje
maar zon middestukje kan je er nu niet meer tussen zetten denk ik die kleinere poorten ernaast zou wel nog kunnen, mar dat is volgens mij ******* moeilijk :shock:

Geplaatst: 24 aug 2007, 12:07
door Tombo
Voor een leek is het ook niet te doen. Zowiezo kom je meer problemen tegen als alleen het stukje ertussen zetten. Het materiaal moet exact hetzelfde zijn, anders zet het ene stuk harder uit als het ander. En de lassen moeten goed zijn.
Die 2 kleine fluitpoorten kan wel, maar is best moeilijk, ik heb zo'n cilinder

Geplaatst: 24 aug 2007, 12:36
door jonnotje
maar mijn uitlaat poort is dus al 26mm kan ik hem wel verder naar voren maken wat voor prestatie verschil krijg ik dan? en hoever naar voren is mogelijk?

Geplaatst: 24 aug 2007, 12:49
door Tombo
Naar voor zorgt voor een hoogtoerigere cilinder, dus onderin weinig kracht en bovenin veel, ik zou daar afblijven. Hoe hoog is die nu (dus de afstand van de bovenkant van de cilinder, tot de bovenkant van de uitlaatpoort)

Geplaatst: 24 aug 2007, 15:32
door jonnotje
ga ik wel ff meten als me brommer weer is afgekoelt, je hoort het nog wel:P kan je hem ook meer naar achtermaken btw :? ?

Geplaatst: 24 aug 2007, 16:29
door Tombo
Nee natuurlijk niet :P

Geplaatst: 24 aug 2007, 23:15
door jonnotje
klopt het trouwens dat als je op een snelle uitlaat een 28mm bocht last dat je dan harder optrekt met een fs1 cilinder? :)

maar dan ga je dus ook zachter toch :?

Geplaatst: 24 aug 2007, 23:32
door Tombo
Een 28mm bocht knijpt je cilinder als het ware. Ik zou er niet aan beginnen. Onderin zal die mss iets sterker zijn.

Geplaatst: 24 aug 2007, 23:37
door jonnotje
en snelle schijf dan trek je toch ook harder op maar ook niet veel in de top? ik wil namelijk gewoon 75 ofzo gaan en hard optrekken 8) :P

Geplaatst: 25 aug 2007, 00:47
door jeroenvans
beide, je gaat harder en trekt beter... maar vooral onderin merk je het verschil

Geplaatst: 25 aug 2007, 11:06
door jonnotje
en dta hbe ik dus nodig, harder optrekken, en dan nog hard rijden ook 8)

mijn setup is nu:
immi fs1 50cc
mikuni 16mm
snelle uitlaat
tandwiel 13/41

top speed 73km/h

hoeveel zal dat ongeveer worden met een snelle schijf, is natuurlijk niet te bepalen maar wat denken/gokken jullie?

Geplaatst: 26 aug 2007, 15:09
door Martijn
Ik dacht altijd een km of 5 erbij ! Niet denderend veel :D

Heb je al een hogedruk kop ? Trek je ook sneller op en ga je niet veel harder :D

Geplaatst: 26 aug 2007, 18:38
door edje
dat licht er maar net aan. in de vrij gaat je brommer met een snelle schijf of hd kop niet veel meer toeren draaien, maar als je vertanding al redelijk zwaar is, kan hij door dat je meeer koppel kijgt, het in zijn 4 ook beter trekken waardoor hij dan hoger in toeren doorloopt en je zo toch een hogere top hebt :wink:

Geplaatst: 22 sep 2007, 17:20
door Aristonos
Ik heb een fs1 cilinder met 2e overmaat,een 16mm mikuni,snelle schijf,snelle uitlaat,tandwielen 13-44.Hij loopt 80 km/u maar met wind tegen haal ik dat niet.Dan blijft ie op 60 hangen.

Geplaatst: 22 sep 2007, 20:21
door edje
heb je er een hd kopje op?? staat de onsteking/carb goed gesteld?
wat is de staat van de zuiger/zuigerveren/cilinder?