Pagina 40 van 41

Geplaatst: 23 jun 2009, 18:21
door Tombo
Tja, maar hoe lang wil je dat het heel blijft. Zo'n machine zal niet gebruikt worden om 1000'en km's te rijden. Ik zou bij zulke extreme toerentallen die dat ding haalt wel een kwalitatief goed naaldlager gebruiken.
Een maatje van me was vroeger eens te gierig om een goed naaldlager te kopen, hij had er nog eentje liggen "die was nog wel goed" zei die. 1 week later was het naaldlager kapot gelopen, compleet gereviseert Honda MB8 blok naar de klote :lol: (nieuwe cilinder en zuiger en krukas) :P

Geplaatst: 23 jun 2009, 18:50
door ginofs1
Ik zou bij zulke extreme toerentallen


de richt lijn voor de max toeren is een zuiger snelheid van 20 meter per sec.
dus dat is +- 15000 rpm.
aan de toeren kan dus nog zat gewerkt worden.
je kan nog veel verder gaan maar dan gaat je standaard zuigertje in kleine stukjes vallen :lol:

Geplaatst: 23 jun 2009, 19:29
door mpro09
de meestel standaard scooters hebben pen10 en de "snelle" vervangingskrukassen 12

Geplaatst: 02 sep 2009, 01:49
door Dion k80
Heb gister voor een maatje een Dmp immitatie cilindertje getuned, spoelers zijkant breder, en de achterste net als de zijkant iets hoger gelegd, staan nu op 130 en uitlaat op 185 gelegd. vrij veilige set.

loopt ook wel mooi, valt hele tijd in de powerband na het schakelen, dus wel netjes gedaan... weet niet of hier iemand wel eens op de testbank gaat, maar wat halen jullie hier met snel spul ? ben heel erg benieuwd. Zit overigens nu nog een gewone open uitlaat onder, maar wat zijn hier de ervaringen met homoetjes ?

ook ben ik wel benieuwd naar de timingen die jullie aanhouden in getunede cilinders ?

alvast bedankt.

ik beschik over een testbank (, en ben zelf meer bezig met zundapp te tunen, maar doordat ik van de week met deze fs1 bezig ben geweest toch wel iets meer geintresseerd geraakt in fizzies. en ben ik benieuwd wat jullie zoal hier aan tuning doen.

hier mijn Zundapp k80, 77cc luchtgekoeld, menbraam op gemaakt, 20,5 dell'orto en homoet race (met opmaat levert hij over de 20 pk, en met deze 18,9pk bij 9600 toeren)


Geplaatst: 02 sep 2009, 09:34
door YamaSam
hallo Dion, welkom op het forum :wink:

mooi speelgoed wat je daar hebt staan 8)

ik hou het persoonlijk strikt op 50cc..

er zijn wel een aantal onderwerpjes die je zeker zullen boeien denk ik :lol:
merk je meestal metteen aan het aantal views dat een onderwerp scoort..

er zijn er hier een paar zéér begeesterd bezig met hun fizzie(s)
:cheers:

Geplaatst: 02 sep 2009, 11:02
door Dion k80
Kijk :D dat is mooi :)

50cc is eigenlijk het mooiste, ik ben begonnen met een 80 blok, wat bij zundapp erg langzaam is, dus het 50 blok kwam pas later, en als je dat echt origineel bent hou je je lekker aan dat aantal cc's :D

ik zal even een topic over mijn racert aanmaken :lol:

Geplaatst: 02 sep 2009, 11:11
door YamaSam
denk dat je Gino, Dewaal, Fsael en mezelf het hardste in't oog zal moeten houden dan :wink:

iedereen doet wel andere dingen met z'n fietsjes
een zesbak, een polini vlinder, verlichte krukassen, alternatieve poorten, rotorloze ontsteking, waterstof-hulp etc etc, je zal wel wat leeswerk hebben denk :mrgreen:

ik zit op 14.200 rpm voor de moment met m'n (voorlopig) snelste blok..
das een imi €34 cilindertje :)

Geplaatst: 02 sep 2009, 11:53
door Dion k80
YamaSam schreef:denk dat je Gino, Dewaal, Fsael en mezelf het hardste in't oog zal moeten houden dan :wink:

iedereen doet wel andere dingen met z'n fietsjes
een zesbak, een polini vlinder, verlichte krukassen, alternatieve poorten, rotorloze ontsteking, waterstof-hulp etc etc, je zal wel wat leeswerk hebben denk :mrgreen:

ik zit op 14.200 rpm voor de moment met m'n (voorlopig) snelste blok..
das een imi €34 cilindertje :)



mooi he :P als je hem over de 12000 toeren hoort gaan :D

ik zal het in de gaten houden, blijft hobby he :D

Geplaatst: 02 sep 2009, 13:45
door Twowheeler
YamaSam schreef:denk dat je Gino, Dewaal, Fsael en mezelf het hardste in't oog zal moeten houden dan :wink:

iedereen doet wel andere dingen met z'n fietsjes
een zesbak, een polini vlinder, verlichte krukassen, alternatieve poorten, rotorloze ontsteking, waterstof-hulp etc etc, je zal wel wat leeswerk hebben denk :mrgreen:

ik zit op 14.200 rpm voor de moment met m'n (voorlopig) snelste blok..
das een imi €34 cilindertje :)


filmpje?

Geplaatst: 02 sep 2009, 14:03
door YamaSam
heb ik er net weer afgezwierd :wink:

Geplaatst: 29 sep 2010, 22:47
door jan-lommaert
Ik ben van plan om me ook zo een "34 euro cilinder" aan te schaffen en deze bij te werken. Ik vraag me nu af welke spoel/uitlaattiming geschikt is op een 4bak,schijfblok, 50cc in combinatie met zo een luhac uitlaat (achteraan schuin).
Ik dacht aan een 185° uitlaat en 128° voor de spoelpoorten. (Nog redelijk veilig aangezien het de bedoeling is dat het het even uithoudt en rijdbaar is op straat, dus niet extreem hoogtoerig.) Komt dit een beetje overeen met de timingen die jullie gebruiken?
Houden die zuigers van die cilinders het een beetje uit of is het aan te raden om er een originele of prox of dergelijke in te steken?
alvast bedankt voor de raad

Geplaatst: 29 sep 2010, 23:04
door YamaSam
prox of zoiets is wel aan te raden ja,

dat 'niet zo hoogtoerig' zal je moeten vergeten vrees ik..

90° is geen uitzondering, die cilinders komen soms met 21mm poorthoogte uit de doos,
met die laatste sprong naar vierde bij een vierbak heb je kracht, op toeren nodig .. het blijf de te overwinnen drempel daar

Geplaatst: 29 sep 2010, 23:04
door YamaSam
prox of zoiets is wel aan te raden ja,

dat 'niet zo hoogtoerig' zal je moeten vergeten vrees ik..

90° is geen uitzondering, die cilinders komen soms met 21mm poorthoogte uit de doos,
met die laatste sprong naar vierde bij een vierbak heb je kracht, op toeren nodig .. het blijft de te overwinnen drempel daar

Geplaatst: 30 sep 2010, 18:21
door Andries
wat vinden de heren van mijn cilindertje dan
exacte maten heb ik niet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 30 sep 2010, 18:47
door Zwepper
dat ziet er wel lekker uit 8)