Pagina 5 van 9

Geplaatst: 10 jan 2008, 20:03
door rene
zaten bij die brommers de carburateur niet aan de onderkant van het blok?

Geplaatst: 10 jan 2008, 23:42
door Hans W
ik heb zelf ook een batavus city gehad

die ging toen 50
dat was als 13 jarige jongen al hard :D

Geplaatst: 07 mar 2008, 10:33
door Tombo
Hier, van een Kreidler, 3-bak mofa-rennen in duitsland.
Afbeelding

Afbeelding

14,5 pk :shock:

Geplaatst: 07 mar 2008, 16:53
door YamaSam
mooi gat! 8)

deze is anders ook wel de moeite! mooi voorbeeld van een homemade 'over the hill' cylinder! :)
Afbeelding

Geplaatst: 09 mar 2008, 13:18
door jonnotje
jezus kelere, wat een ding! :P waar is dat van? 8) :lol:

Geplaatst: 09 mar 2008, 13:22
door Tombo
Dat is 1 van de eerste die ze daar gepost hadden op kreidler.nl :P
Echt iemand die van dremelen houdt :P

Geplaatst: 09 mar 2008, 13:28
door Martijn
Loopt dat ding ook ? Of was het gewoon leuk dremelen ?

Geplaatst: 09 mar 2008, 15:27
door Fyer
ik vroeg me dus af is er verschill tussen verschillende type cilinders, Want ik rij bijv zelf met een 257 cilinder rondt en heb geen flauw idee wat het verschill met een 378 is bijv? :roll:

Geplaatst: 09 mar 2008, 15:29
door Tombo
Een 378 heeft maar 2 spoelpoorten (aan de zijkant, de bovenste zijn weggelaten). Het verschil tussen alle cilinders is eigenlijk de poorttiming en de oppervlakte van de poorten.

Geplaatst: 09 mar 2008, 16:30
door fs-ael
257 is het zelfde als een orri f5b

Geplaatst: 09 mar 2008, 16:33
door Tombo
Zeker weten? Niels zweert nu bij een F5B terwijl hij eerst een 257 had. Dat zal dan wel tussen z'n oren zitten :lol:

Geplaatst: 09 mar 2008, 16:34
door fs-ael
ik zie geen verschil in poorten

Geplaatst: 09 mar 2008, 16:37
door Tombo
meten is weten :P ik heb hier ook nog een originele 257 liggen, mss dat ik hem volgende week eens opmeet.

Geplaatst: 09 mar 2008, 16:39
door YamaSam
een originele F5B vind ik één van de mooiste cylinders die er zijn..
ben hier aan één bezig voor m'n racer

Geplaatst: 09 mar 2008, 16:47
door Fyer
ik ga denk volgende week ook ff naar mijn cilinder kijke ik heb er nog nooit gekeken hoe die eruit ziet aan de binnekant (kijken of die nog mooi is enzo)