fs1 110km/h op tomtom SLIPPENDE KOPELING HELP!!!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 22:30
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:49
guido schreef:Patrick verrast ons hier allen niet alleen met giga topsnelheden maar ook met een absoluut dieptepunt in de Nederlandse taal!
Een opfris-Inburgeringscursus(fase 1) kost ongeveer 85 euro, bijna eveneel als een 60cc cylinder..........
ik weet niet waar jij je cilinders koop ?? op een vis markt ?? mijn 60cc cilinder korste 280euro ?? en zoveel vermoogen hebben mijn andere 2 60cc en zelfs mijn uitgehoonde cilinders 70cc nooit gehad.
- phoebeer
- 1000km gereden
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:53
- Locatie: hengelo
- Contacteer:
heren heren die van mij liep toen ik 17 was dus een tijd geleden ook 110
wat ik er toen onder de yamaha had zitten hoeveel cc weet ik niet meer
toendertijd hadden we brommer handel die alles lekker uithoonde
mulder uit hengelo aan de oude post weg herman je was geweldig
bekeuringen heb ik toendertijd genoeg gehad en als ik thuis kwam met een geel papierke nog een knal om me oren van mijn moeder
maar was wel 1 week riden en 3 weken sleutelen om alles we vast te zetten alles trilde uit elkaar
mmar nu heeben ze gelukkig locktyde uit gevonden
wat ik er toen onder de yamaha had zitten hoeveel cc weet ik niet meer
toendertijd hadden we brommer handel die alles lekker uithoonde
mulder uit hengelo aan de oude post weg herman je was geweldig
bekeuringen heb ik toendertijd genoeg gehad en als ik thuis kwam met een geel papierke nog een knal om me oren van mijn moeder
maar was wel 1 week riden en 3 weken sleutelen om alles we vast te zetten alles trilde uit elkaar
mmar nu heeben ze gelukkig locktyde uit gevonden
- Axel
- 2000km gereden
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
- Locatie: Santpoort-Noord
1. Door vele wild-west verhalen zijn we hier op het forum nogal sceptisch over verhalen van 110 km/h, dus vandaar. Ook is daar nooit bewijs van, dus bewijs zou opzich wel helpen
2. Slippende koppeling kan je verhelpen door goede olie (niet voor auto's), extra stalen tussenplaat, 3/4 plaatskoppeling, strakke veren enz. Check hiervoor ook even de zoekfunctie.
3. Wat de spelling betreft: waarschijnlijk heb je dislectie, kan je niks aan doen, maar lees je getypte tekst eens na en probeer de ergste fouten eruit te halen (en hoofdletters, punten en komma's is ook wel fijn).
Als je met overtuigend bewijs komt:
2. Slippende koppeling kan je verhelpen door goede olie (niet voor auto's), extra stalen tussenplaat, 3/4 plaatskoppeling, strakke veren enz. Check hiervoor ook even de zoekfunctie.
3. Wat de spelling betreft: waarschijnlijk heb je dislectie, kan je niks aan doen, maar lees je getypte tekst eens na en probeer de ergste fouten eruit te halen (en hoofdletters, punten en komma's is ook wel fijn).
Als je met overtuigend bewijs komt:
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:49
Axel schreef:1. Door vele wild-west verhalen zijn we hier op het forum nogal sceptisch over verhalen van 110 km/h, dus vandaar. Ook is daar nooit bewijs van, dus bewijs zou opzich wel helpen
2. Slippende koppeling kan je verhelpen door goede olie (niet voor auto's), extra stalen tussenplaat, 3/4 plaatskoppeling, strakke veren enz. Check hiervoor ook even de zoekfunctie.
3. Wat de spelling betreft: waarschijnlijk heb je dislectie, kan je niks aan doen, maar lees je getypte tekst eens na en probeer de ergste fouten eruit te halen (en hoofdletters, punten en komma's is ook wel fijn).
Als je met overtuigend bewijs komt:
ik zal effe filmpje maaken en over die kopeling pas dat er gewoon in dan ? 3plaaten en 2 tuseplaaten ?? ik heb dislexsie vandaar al die spelfouten sorry daar voor
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- Axel
- 2000km gereden
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
- Locatie: Santpoort-Noord
patrick de weerdt schreef:Axel schreef:1. Door vele wild-west verhalen zijn we hier op het forum nogal sceptisch over verhalen van 110 km/h, dus vandaar. Ook is daar nooit bewijs van, dus bewijs zou opzich wel helpen
2. Slippende koppeling kan je verhelpen door goede olie (niet voor auto's), extra stalen tussenplaat, 3/4 plaatskoppeling, strakke veren enz. Check hiervoor ook even de zoekfunctie.
3. Wat de spelling betreft: waarschijnlijk heb je dislectie, kan je niks aan doen, maar lees je getypte tekst eens na en probeer de ergste fouten eruit te halen (en hoofdletters, punten en komma's is ook wel fijn).
Als je met overtuigend bewijs komt:
ik zal effe filmpje maaken en over die kopeling pas dat er gewoon in dan ? 3plaaten en 2 tuseplaaten ?? ik heb dislexsie vandaar al die spelfouten sorry daar voor
2 platen en 2 tussenplaten past wel, maar als je 3-plaats wil moet je je korf uitfrezen. Zijn een paar mensen die dit hebben gedaan, moet je ff op het forum zoeken
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Ik wil toch even iets zeggen ik lees soms hier dat er ongeloofwaardig word gedaan over snelheden.
Ik zeg eerlijk ik heb veel yamaha,s gehad en allemaal ook die ik tot 2003 heb gehad was de hoogste snelheid op de teller 80 85 km/u.
Maar een fs1 van 74 een 378 dus liep harder wie in nijmegen een beetje bekent is de brug bij de philips richting stad bij huize dukenburg omhoog en dan naar beneden daar heeft mijn teller toch echt een keer 120 km/u aangegeven.
Maar ik heb slechts 2 dagen met dit spul gereden ik moest altijd met de choke helemaal open rijden hij verbruikte 1 op 6 das meer als mijn huidige bmw en mijn uitlaat was van voor tot achter blauw.
in die twee dagen trilde alles er vanaf, stationair lopen deed ie al helemaal niet meer.
Nu kan het natuurlijk zijn dat mijn teller een flinke afwijking had omdat een paar weken later hij ineens op 30 km/u bleef hangen, wel harder ging maar niet meer tot 0 terug zakte zeg maar.
de brommer was toen 2 jaar oud dus nog vrij nieuw en imi cillinders waren er volgens mij ook niet echt veel in die tijd.
Ik weet dat het een fs1 cillinder was met een 16 mm carbrateur en membraam, maar vertanding weet ik niet meer.
na deze 2 dagen is de orginele 378 cillinder er weer op gegaan met de orginele carbrateur maar de 16 mm membraam bleef zitten en de uitlaat bleef zitten, de top lag toen ook nog op 55 km/u.
Wat ik verder omhoog ook al schreef al mijn andere fs1 tjes hebben dit nooit gehaald of zijn maar in de buurt geweest van de 100 km/u.
Koppelings problemen heb ik destijds eigenlijk nooit gehad, toen ik op latere leeftijd weer yamaha,s reed 2 ru blokjes had ik met 2 blokken dit probleem wel, maar goed het was toen eigenlijk ook al oud spul dus niet vreemd denk ik.
maar mijn leeftijd genoten hier zullen ook weten dat toen wij 16 waren 85/90 km/u en sommigen ook wel 100 niet vreemd was vooral de fs1 blokjes wilden wel harder dan de 378 blokjes en de 1j5 blokjes.
Maar nogmaals mijn teller gaf het aan en een paar weken later was hij kapot dus of hij echt 120 gelopen heeft kan ik niet zeggen, hij jankte er in ieder geval wel naar
Ik zeg eerlijk ik heb veel yamaha,s gehad en allemaal ook die ik tot 2003 heb gehad was de hoogste snelheid op de teller 80 85 km/u.
Maar een fs1 van 74 een 378 dus liep harder wie in nijmegen een beetje bekent is de brug bij de philips richting stad bij huize dukenburg omhoog en dan naar beneden daar heeft mijn teller toch echt een keer 120 km/u aangegeven.
Maar ik heb slechts 2 dagen met dit spul gereden ik moest altijd met de choke helemaal open rijden hij verbruikte 1 op 6 das meer als mijn huidige bmw en mijn uitlaat was van voor tot achter blauw.
in die twee dagen trilde alles er vanaf, stationair lopen deed ie al helemaal niet meer.
Nu kan het natuurlijk zijn dat mijn teller een flinke afwijking had omdat een paar weken later hij ineens op 30 km/u bleef hangen, wel harder ging maar niet meer tot 0 terug zakte zeg maar.
de brommer was toen 2 jaar oud dus nog vrij nieuw en imi cillinders waren er volgens mij ook niet echt veel in die tijd.
Ik weet dat het een fs1 cillinder was met een 16 mm carbrateur en membraam, maar vertanding weet ik niet meer.
na deze 2 dagen is de orginele 378 cillinder er weer op gegaan met de orginele carbrateur maar de 16 mm membraam bleef zitten en de uitlaat bleef zitten, de top lag toen ook nog op 55 km/u.
Wat ik verder omhoog ook al schreef al mijn andere fs1 tjes hebben dit nooit gehaald of zijn maar in de buurt geweest van de 100 km/u.
Koppelings problemen heb ik destijds eigenlijk nooit gehad, toen ik op latere leeftijd weer yamaha,s reed 2 ru blokjes had ik met 2 blokken dit probleem wel, maar goed het was toen eigenlijk ook al oud spul dus niet vreemd denk ik.
maar mijn leeftijd genoten hier zullen ook weten dat toen wij 16 waren 85/90 km/u en sommigen ook wel 100 niet vreemd was vooral de fs1 blokjes wilden wel harder dan de 378 blokjes en de 1j5 blokjes.
Maar nogmaals mijn teller gaf het aan en een paar weken later was hij kapot dus of hij echt 120 gelopen heeft kan ik niet zeggen, hij jankte er in ieder geval wel naar
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Berg-af snelheden tellen niet. Met de bormmer van de vriend van m'n zusje heb ik ook wel eens de 100 km/h gehaald de kwakkenberg af... Maar die teller klopt gewoon niet
Mijn ervaring is dat het gat tussen de 3 en 4 gewoon te groot is om dat op te vangen om echt +100 km/h te rijden. Of je krijgt een wind mee/berg af brommer. Dat valt bij mij onder het kopje tandwieltjoening
Mijn ervaring is dat het gat tussen de 3 en 4 gewoon te groot is om dat op te vangen om echt +100 km/h te rijden. Of je krijgt een wind mee/berg af brommer. Dat valt bij mij onder het kopje tandwieltjoening
-
- 100km gereden
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:14