fs1 110km/h op tomtom SLIPPENDE KOPELING HELP!!!

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

kan niet wachten tot morgen, ben erg benieuwd :wink:
eelco
500km gereden
500km gereden

Bericht door eelco »

Ik ook! :P
guido
250km gereden
250km gereden

Bericht door guido »

Patrick verrast ons hier allen niet alleen met giga topsnelheden maar ook met een absoluut dieptepunt in de Nederlandse taal! :speachless:
Een opfris-Inburgeringscursus(fase 1) kost ongeveer 85 euro, bijna eveneel als een 60cc cylinder.......... :lol: :lol: :lol: :lol:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Waarom moet iedereen toch altijd zo zeiken als iemand beweerd hard te kunnen?

Iedereen een beetje jaloers?

By the way, ik ga even bier drinken en dit topic is opeens 5 pagina's :shock:
patrick de weerdt
50km gereden
50km gereden

Bericht door patrick de weerdt »

guido schreef:Patrick verrast ons hier allen niet alleen met giga topsnelheden maar ook met een absoluut dieptepunt in de Nederlandse taal! :speachless:
Een opfris-Inburgeringscursus(fase 1) kost ongeveer 85 euro, bijna eveneel als een 60cc cylinder.......... :lol: :lol: :lol: :lol:

ik weet niet waar jij je cilinders koop ?? op een vis markt ?? mijn 60cc cilinder korste 280euro ?? en zoveel vermoogen hebben mijn andere 2 60cc en zelfs mijn uitgehoonde cilinders 70cc nooit gehad.
phoebeer
1000km gereden
1000km gereden
Contacteer:

Bericht door phoebeer »

heren heren die van mij liep toen ik 17 was dus een tijd geleden ook 110
wat ik er toen onder de yamaha had zitten hoeveel cc weet ik niet meer
toendertijd hadden we brommer handel die alles lekker uithoonde
mulder uit hengelo aan de oude post weg herman je was geweldig
bekeuringen heb ik toendertijd genoeg gehad en als ik thuis kwam met een geel papierke nog een knal om me oren van mijn moeder :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

maar was wel 1 week riden en 3 weken sleutelen om alles we vast te zetten alles trilde uit elkaar
mmar nu heeben ze gelukkig locktyde uit gevonden :lol: :lol: :lol: :lol:
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

patrick de weerdt schreef:

mijn 60cc cilinder korste 280euro

verrekte mongol :P
Axel
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door Axel »

1. Door vele wild-west verhalen zijn we hier op het forum nogal sceptisch over verhalen van 110 km/h, dus vandaar. Ook is daar nooit bewijs van, dus bewijs zou opzich wel helpen :wink:

2. Slippende koppeling kan je verhelpen door goede olie (niet voor auto's), extra stalen tussenplaat, 3/4 plaatskoppeling, strakke veren enz. Check hiervoor ook even de zoekfunctie.

3. Wat de spelling betreft: waarschijnlijk heb je dislectie, kan je niks aan doen, maar lees je getypte tekst eens na en probeer de ergste fouten eruit te halen (en hoofdletters, punten en komma's is ook wel fijn).

Als je met overtuigend bewijs komt: :cheers:
patrick de weerdt
50km gereden
50km gereden

Bericht door patrick de weerdt »

Axel schreef:1. Door vele wild-west verhalen zijn we hier op het forum nogal sceptisch over verhalen van 110 km/h, dus vandaar. Ook is daar nooit bewijs van, dus bewijs zou opzich wel helpen :wink:

2. Slippende koppeling kan je verhelpen door goede olie (niet voor auto's), extra stalen tussenplaat, 3/4 plaatskoppeling, strakke veren enz. Check hiervoor ook even de zoekfunctie.

3. Wat de spelling betreft: waarschijnlijk heb je dislectie, kan je niks aan doen, maar lees je getypte tekst eens na en probeer de ergste fouten eruit te halen (en hoofdletters, punten en komma's is ook wel fijn).

ik zal effe filmpje maaken ;) en over die kopeling pas dat er gewoon in dan ? 3plaaten en 2 tuseplaaten ?? ik heb dislexsie vandaar al die spelfouten sorry daar voor ;)
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

ik ook
Axel
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door Axel »

patrick de weerdt schreef:
Axel schreef:1. Door vele wild-west verhalen zijn we hier op het forum nogal sceptisch over verhalen van 110 km/h, dus vandaar. Ook is daar nooit bewijs van, dus bewijs zou opzich wel helpen :wink:

ik zal effe filmpje maaken ;) en over die kopeling pas dat er gewoon in dan ? 3plaaten en 2 tuseplaaten ?? ik heb dislexsie vandaar al die spelfouten sorry daar voor ;)

2 platen en 2 tussenplaten past wel, maar als je 3-plaats wil moet je je korf uitfrezen. Zijn een paar mensen die dit hebben gedaan, moet je ff op het forum zoeken :wink:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Ik wil toch even iets zeggen ik lees soms hier dat er ongeloofwaardig word gedaan over snelheden.
Ik zeg eerlijk ik heb veel yamaha,s gehad en allemaal ook die ik tot 2003 heb gehad was de hoogste snelheid op de teller 80 85 km/u.
Maar een fs1 van 74 een 378 dus liep harder wie in nijmegen een beetje bekent is de brug bij de philips richting stad bij huize dukenburg omhoog en dan naar beneden daar heeft mijn teller toch echt een keer 120 km/u aangegeven.
Maar ik heb slechts 2 dagen met dit spul gereden ik moest altijd met de choke helemaal open rijden hij verbruikte 1 op 6 das meer als mijn huidige bmw :roll: en mijn uitlaat was van voor tot achter blauw.
in die twee dagen trilde alles er vanaf, stationair lopen deed ie al helemaal niet meer.
Nu kan het natuurlijk zijn dat mijn teller een flinke afwijking had omdat een paar weken later hij ineens op 30 km/u bleef hangen, wel harder ging maar niet meer tot 0 terug zakte zeg maar.
de brommer was toen 2 jaar oud dus nog vrij nieuw en imi cillinders waren er volgens mij ook niet echt veel in die tijd.
Ik weet dat het een fs1 cillinder was met een 16 mm carbrateur en membraam, maar vertanding weet ik niet meer.
na deze 2 dagen is de orginele 378 cillinder er weer op gegaan met de orginele carbrateur maar de 16 mm membraam bleef zitten en de uitlaat bleef zitten, de top lag toen ook nog op 55 km/u.
Wat ik verder omhoog ook al schreef al mijn andere fs1 tjes hebben dit nooit gehaald of zijn maar in de buurt geweest van de 100 km/u.
Koppelings problemen heb ik destijds eigenlijk nooit gehad, toen ik op latere leeftijd weer yamaha,s reed 2 ru blokjes had ik met 2 blokken dit probleem wel, maar goed het was toen eigenlijk ook al oud spul dus niet vreemd denk ik.
maar mijn leeftijd genoten hier zullen ook weten dat toen wij 16 waren 85/90 km/u en sommigen ook wel 100 niet vreemd was vooral de fs1 blokjes wilden wel harder dan de 378 blokjes en de 1j5 blokjes.
Maar nogmaals mijn teller gaf het aan en een paar weken later was hij kapot dus of hij echt 120 gelopen heeft kan ik niet zeggen, hij jankte er in ieder geval wel naar :mrgreen:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Berg-af snelheden tellen niet. Met de bormmer van de vriend van m'n zusje heb ik ook wel eens de 100 km/h gehaald de kwakkenberg af... Maar die teller klopt gewoon niet :lol:
Mijn ervaring is dat het gat tussen de 3 en 4 gewoon te groot is om dat op te vangen om echt +100 km/h te rijden. Of je krijgt een wind mee/berg af brommer. Dat valt bij mij onder het kopje tandwieltjoening
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

je voelt echt wel het verschil tussen 80 of 100 km. Als ik 70 rijd kan ik dat zonder teller ook wel inschatten.
nl-terror-poesje
100km gereden
100km gereden

Bericht door nl-terror-poesje »

vandaag filmpje :lol:
Plaats reactie