Pagina 1 van 10

snelheid

Geplaatst: 05 jun 2007, 12:48
door jonnotje
hoe hard ken ik een fs1 laten lopen met 16 mm mikuni snelle schijf en een 50cc....?


en hoe hard ga ik als ik er dan een 60cc op zou zetten?

groetjes :P

Geplaatst: 05 jun 2007, 13:25
door Tombo
Dat is afhankelijk van je cilinder, je uitlaat, je cilinderkop etc etc

Geplaatst: 05 jun 2007, 15:02
door jonnotje
bijvoorbeeld, 50cc snel, hogedruk kop, 32mm uitlaat snel, snelle schijf en dan een 14 of 16mm carb....?

red ik dan de 90 :P ?

Geplaatst: 05 jun 2007, 15:12
door Tombo
misschien, is afhankelijk hoe snel je cilinder hebt. Als je geluk hebt loopt 'ie gewoon 80/85 ofzo, maar met pech ook weer niet. Dat is het nadeel van imitatie. Maar ze allemaal wel rond de 75/80 met een 16mm.

Geplaatst: 05 jun 2007, 16:52
door edje
het is ook maar net wat je onder een 50snel verstaat, er zijn racers met 50cc die de 180 of zo halen :lol:

Geplaatst: 05 jun 2007, 17:53
door jonnotje
jah maar dat hoeft nouw ook weer niet :P , dat houd een standaad verenellings bak ook niet denk ik

maar wat si de verstandigste manier dan om de 80 90 te halen op een fs1

Geplaatst: 05 jun 2007, 17:55
door mpro09
homoet 16 mm bewerkte fs1cil of athena en een wat zwaarder vertanding

Geplaatst: 05 jun 2007, 18:39
door jonnotje
athena is dat dan ook 50cc? of meer?

Geplaatst: 05 jun 2007, 19:00
door mpro09
nee das 60

Geplaatst: 05 jun 2007, 19:02
door punkemon
ook juiste tandwielverhouding

Geplaatst: 05 jun 2007, 21:18
door Dorfie
Je carters bijwerken en een Z1 erop zetten. Dan heel je 9 van de 10 90 of meer.

Je kan ook gewoon een immi 50cc of 60cc kopen en dan de spoelpoorten en uitlaatpoort perfectioneren of eventueel vergroten. Maar als je je carters bijwerkt ben je echt al een stuk verder.
Verder snelle uitlaat of homoet of andere expansie uitlaat.

Snelle schijf en 16mm maar uiteindelijk scheelt dat enkel een hoop in optrekken en niet zo zeer in top. Althans, dat was bij mij het geval!

Verder is je tandwielhouding van belang, maar ik heb persoonlijk liever dat je een goede en confortabele verhouding hebt ipv eent puur op topsnelheid. Want je zal merken dat je met hard optrekken eigenlijk veel meer plezier hebt dan met een hoge top. Althans, dat is mijn mening!

Geplaatst: 05 jun 2007, 21:54
door dewaal
imi 60 cc kstar en een 60cc kop tandwiel 15-43 homoet 4p en een 16mm carb loopt ie zo 95 :D

Geplaatst: 05 jun 2007, 22:18
door mpro09
ik heb er nu een 50cc immi fs1 op zitten maar er zaten allemaal kstar stickers bij, heb ik dank ook een kstar :?:

Geplaatst: 05 jun 2007, 22:21
door Niels
Denk het wel... Van JMPB? :shock:

Geplaatst: 05 jun 2007, 22:23
door mpro09
nee van fs1site